Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Knut Røe

Etter min mening sier dette ingenting som helst.
Antall leverte biler er kun det, ikke etterspørsel.
At Leaf selger mer sier kun at den er tilgjengelig i stort antall og vesentlig billigere enn Bolt. Leaf selges også svært aktivt og med store rabatter.

Goggen123

Sitat fra: telcontar på fredag 07. april 2017, klokken 18:21
Sitat fra: Zuexi på fredag 07. april 2017, klokken 18:08


Sitat fra: telcontar på fredag 07. april 2017, klokken 18:01
Kommer mange konkurrenter framover med bedre rekkevidde, men der er også leveringstid avgjørende for Ae fortsetter å selge bra. Kommer ny Leaf og i3 til høsten f.eks, men kan sikkert ikke leveres før 2018.

Med bedre rekkevidde? Hvilke biler sikter du til da?

Leveringstid er kritisk ja. Snart lønner det seg jo å bestille ny Leaf/IDS/i3 til høsten med raskere levering enn om du bestiller Ae idag.

Neppe bedre, men kanskje nok til å legge en viss demper Ae salget.

Mange rykter i markedet, så ingen bekreftede nye konkurrenter annet enn ny Leaf som lanseres i sep

Ikke minst bedre utstyrt enn ae. Ikke alle trenger et kjempebyks i rekkevidde, en grei økning for Leaf på en ny og mer moderne modell kan konkurrere med ae.

Trond.m

Det er tydelig at noen ergrer seg over at de ikke har bestilt Ampera-e tidlig, og derfor ønsker å ødelegge gleden for de som venter på bil. At en elektrisk bil ikke har samme interesse i USA hvor det å kjøre med bensin og strøm koster omtrent det samme er ikke så overraskende. Det er et enormt marked for Ampera-e i Norge, men lang leveringstid kan vil utvilsomt bremse ordreinngangen. Men vi som bestilte bil i september i fjor har uten tvil noe å se fram til, uansett hva nett-trollene måtte mene.

Tom E.

Historien om Bolt/ Ampera E er akkurat begynt. Det er alt for tidlig til å trekke noen konklusjoner på dette tidspunktet.

Jeg bryr meg ikke om Ampera E blir noen suksess eller ei. Bare gi meg min bil nå!

For de av oss som bor på landet og har over 2 timers kjøring til nærmeste storby og flyplass betyr rekkevidde alt! Alternativet er å ikke ha Elbil i det hele tatt.

Jeg er klar over at for de av dere som er nabo med Bjerkebanen og Sinsenkrysset så ser verden veldig anderledes ut. Vi her på bygda vil også ha Elbil men på grunn av avstandene så sliter vi litt med dagens Elbil utvalg. Det var ikke mye gøy å være på vei hjem med min gamle Think og måtte skru av radio, lys og varmeapparat for å ha håp om å i det hele tatt komme hjem. Heldigvis hadde jeg venner jeg kunne stoppe hos en liten mil før mitt hjem som forbarmet seg over meg (lo av meg) og ga meg en stikk-kontakt og en kopp kaffe mens jeg ventet på nok strøm til å komme hjem.

Orker ikke mer av det........

Knut Røe

Når folk får se og prøve denne rundt omkring i landet, det blir en gamechanger.
Begynner å bli få grunner til ICE lenger da, er vel snart bare den hengeren de tviholder på.

kammiz

Jeg leser på bolt sider på facebook at folk drar til andre stater for å handle..
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Øyvind.h

Sitat fra: Troald på lørdag 08. april 2017, klokken 17:04
Bolt EV flopper i USA, kun 978 solgte i mars. Leaf, riktignok med store rabatter, solgte 500 flere. Ikke så overraskende da det har vært en blandet mottagelse av Bolt i USA. Fantasiene her inne om 10.000 solgte Ampera-e i Norge blir nok kun fantasier.

Dagens klovnepost?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Goggen123

Sitat fra: TM på lørdag 08. april 2017, klokken 17:47
Det er tydelig at noen ergrer seg over at de ikke har bestilt Ampera-e tidlig, og derfor ønsker å ødelegge gleden for de som venter på bil. At en elektrisk bil ikke har samme interesse i USA hvor det å kjøre med bensin og strøm koster omtrent det samme er ikke så overraskende. Det er et enormt marked for Ampera-e i Norge, men lang leveringstid kan vil utvilsomt bremse ordreinngangen. Men vi som bestilte bil i september i fjor har uten tvil noe å se fram til, uansett hva nett-trollene måtte mene.

For min del ville jeg fått AE på første levering (bestilte 16/9), les innleggshistorikken min. Jeg valgte å si den fra meg først og fremst pga manglende adaptive cruise og billig interiør. Jeg er ikke et nettroll fordi jeg er kritisk vel. Er ikke dette et diskusjonsforum.

simon.s

Sitat fra: Goggen123 på lørdag 08. april 2017, klokken 18:55
Sitat fra: TM på lørdag 08. april 2017, klokken 17:47
Det er tydelig at noen ergrer seg over at de ikke har bestilt Ampera-e tidlig, og derfor ønsker å ødelegge gleden for de som venter på bil. At en elektrisk bil ikke har samme interesse i USA hvor det å kjøre med bensin og strøm koster omtrent det samme er ikke så overraskende. Det er et enormt marked for Ampera-e i Norge, men lang leveringstid kan vil utvilsomt bremse ordreinngangen. Men vi som bestilte bil i september i fjor har uten tvil noe å se fram til, uansett hva nett-trollene måtte mene.

For min del ville jeg fått AE på første levering (bestilte 16/9), les innleggshistorikken min. Jeg valgte å si den fra meg først og fremst pga manglende adaptive cruise og billig interiør. Jeg er ikke et nettroll fordi jeg er kritisk vel. Er ikke dette et diskusjonsforum.

Greit det. Èn mindre i køen, og vi bak rykker ett skritt frem 8)
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

Counterpointer

Det er nå bilder av biltransport med 8 Ae i andre farger en Sky silver og Amber orange!

Dette er vel ikke event bilene eller demo/forhandler?

Stikkkontakt

Jeg spurte om en oppdatering på statusen til bilen min bestilt 14.09. Fikk beskjed om at den var produsert og skulle leveres i juni. Ingen VIN eller noen annen info. Har tidligere fått beskjed om atden er i første batch.

kammiz

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 08. april 2017, klokken 19:58
Det er nå bilder av biltransport med 8 Ae i andre farger en Sky silver og Amber orange!

Dette er vel ikke event bilene eller demo/forhandler?
Ser vi fargene på de bildene?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Zuexi



Sitat fra: kammiz på lørdag 08. april 2017, klokken 20:57
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 08. april 2017, klokken 19:58
Det er nå bilder av biltransport med 8 Ae i andre farger en Sky silver og Amber orange!

Dette er vel ikke event bilene eller demo/forhandler?
Ser vi fargene på de bildene?

Litt farge ihvertfall..

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=33031.msg567222.msg#567222

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA