Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

knut3448

Det var en spøk altså, ref Tesla s85p+ eller hva det var. S85 oppgis vel til noe sånt som 82hk.

(:

Trond.m

Sitat fra: turfsurf på torsdag 06. april 2017, klokken 22:28
Det er vel  hva den kan levere i snitt over en halvtime.
Jo, det er vel hva bilen kan levere av kontinuerlig effekt. Men det er jo åpenbart at det leverandørene oppgir er feil. Mulig amerikanske leverandører er spesielt forsiktige i sine beregninger. En "gammel" e-Golf med 24 kW batterir uten kjøling kan åpenbart ikke levere en oppgitt effekt på 85 kW. Den gamle i3 -60 Ah kunne heller ikke levere 126 kW.

Ampera

Da er de første bilene i oslo, så en på halse akuratt nå.:)

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ampera

#829
Den ble registrert igår.
Har aldri sett den før , var kult å se live uansett :)

kammiz

To av de opel Norge har disponert har ikke hatt skilter, så kan være en av dem, men kan såklart også være en av demo bilene vi så på lastebilen.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

gigafactory

Var regnr på denne bilen i intervallet EK 32593 til EK 32602? Alle de er registrert som "blå"  ???

Ipadjove

Kan bli maaange 'blå' i statestikkene etterhvert om både BLÅ og grå blir blå.

Ampera


knut3448

Sky silver ja, høres mer ut som sølv enn blå, men det er kanskje riktig.

seidl

Fra Facebook gruppa :

Registrerer at noen av dere har vært så heldige å et glimt - eller kanskje mer -  av nye Ampera-e rundt i Østlandsområdet.

Tenkte det var greit å informere om at det ikke er snakk om kunde- eller demobiler, men pressebiler som skal brukes under den europeiske presselanseringen som starter onsdag 19.

Nå testes de, og får noen mil på seg i forkant av dette arrangementet.

Fra den 19. og en drøy uke fremover - kommer det rundt 150 journalister til Norge for å kjøre Ampera-e.

Vi vil selvsagt komme med mer informasjon når demobiler er tilgjengelig hos forhandlerne.

Stein Pettersen
PR-Sjef
Opel Norge
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

3irikur

Sitat fra: kammiz på torsdag 06. april 2017, klokken 15:41
Disse kom med en annen båt enn kundebilene som nå i det siste er rapportert å være i Belgia.

Æsj... jeg var hos min forhandler for to dager siden, jeg skulle liksom være i første pulje, men min står fortsatt i USA :( Forventet levering 28. Juni... Også jeg som hadde planlagt bilferie i juni...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

kammiz

Spør om plassen din i køen, så vet du jo hvordan du ligger an.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Jeg fikk beskjed om at forventet ankomst Drammen var 9. Juni. Skulle visstnok være bestilling nr 8 fra Drammen. Hadde håpet på mai levering, men juni er helt ok. Da får jeg litt tid med den nye e-Golfen først, så har jeg et godt grunnlag for å velge. Rekkevidde betyr ikke så mye for meg.

Gnilre

Sitat fra: TM på fredag 07. april 2017, klokken 13:35
Jeg fikk beskjed om at forventet ankomst Drammen var 9. Juni. Skulle visstnok være bestilling nr 8 fra Drammen. Hadde håpet på mai levering, men juni er helt ok. Da får jeg litt tid med den nye e-Golfen først, så har jeg et godt grunnlag for å velge. Rekkevidde betyr ikke så mye for meg.
Jeg er tre plasser foran deg i Drammenskøen. Fikk forespeilet ankomst Drammen i slutten av mai og at jeg kunne få bilen 1-15.juni. Men det er lenge siden jeg spurte. Kan jo hende jeg også er i samme forsendelse som deg.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA