Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: seidl på tirsdag 04. april 2017, klokken 11:03
Noen som har fått noe mer info om prøvekjøring? Fikk info brev 7 mars fra forhandler om at det forhåpentligvis blir prøvekjøring før påske....
Hvilken forhandler?

pilt

Bilen min har ankommet Belgia, så det nærmer seg, det nærmer seg. Håper på levering i begynnelsen av mai...
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Hansi

Wow :)
Hvordan har du fått info om det? Kommer den på samme båten som demobilene da? Kommer det flere kundebiler på den båten?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Trond.m

Sitat fra: pilt på tirsdag 04. april 2017, klokken 18:59
Bilen min har ankommet Belgia, så det nærmer seg, det nærmer seg. Håper på levering i begynnelsen av mai...
Fake news  ? ;)

Tom E.


pilt

Sitat fra: Hansi på tirsdag 04. april 2017, klokken 19:29
Wow :)
Hvordan har du fått info om det? Kommer den på samme båten som demobilene da? Kommer det flere kundebiler på den båten?
Jeg fikk vite det da jeg spurte om jeg kunne få VIN-nummeret på bilen siden flere av dere har nevnt her at dere har fått deres. "Bilen din har akkurat ankommet Zeerbrugge i Belgia". Om dette er fake-news eller ikke, vet jeg ikke, men det var i hvert fall det han sa til meg og som jeg velger å tro på.  ;)
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

knut3448

Forhandlerne har vel anledning til å se dette. Men det er jo litt forvirrende når noen forteller at deres forhandler sier at bilene ikke kommer før 3.juni, mens "pilt" sin forhandler sier tidlig mai.

Jeg skulle ønske Opel Norge kunne prøve å være litt mer frempå med informasjon.

pilt

Sitat fra: knut7 på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:08
Forhandlerne har vel anledning til å se dette. Men det er jo litt forvirrende når noen forteller at deres forhandler sier at bilene ikke kommer før 3.juni, mens "pilt" sin forhandler sier tidlig mai.

Jeg skulle ønske Opel Norge kunne prøve å være litt mer frempå med informasjon.
Forhandleren sa ikke tidlig i mai, det var det jeg som sa. Han sa den er i Belgia nå og jeg sa da at jeg håper jeg får den tidlig i mai. På kontrakten min står det at jeg får den i mai, men mulig det ikke blir før 31. mai. Ikke vet jeg.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Counterpointer

Sitat fra: pilt på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:16
Sitat fra: knut7 på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:08
Forhandlerne har vel anledning til å se dette. Men det er jo litt forvirrende når noen forteller at deres forhandler sier at bilene ikke kommer før 3.juni, mens "pilt" sin forhandler sier tidlig mai.

Jeg skulle ønske Opel Norge kunne prøve å være litt mer frempå med informasjon.
Forhandleren sa ikke tidlig i mai, det var det jeg som sa. Han sa den er i Belgia nå og jeg sa da at jeg håper jeg får den tidlig i mai. På kontrakten min står det at jeg får den i mai, men mulig det ikke blir før 31. mai. Ikke vet jeg.
Ikke for å mase, men hvilken forhandler?

pilt

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:18
Sitat fra: pilt på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:16
Sitat fra: knut7 på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:08
Forhandlerne har vel anledning til å se dette. Men det er jo litt forvirrende når noen forteller at deres forhandler sier at bilene ikke kommer før 3.juni, mens "pilt" sin forhandler sier tidlig mai.

Jeg skulle ønske Opel Norge kunne prøve å være litt mer frempå med informasjon.
Forhandleren sa ikke tidlig i mai, det var det jeg som sa. Han sa den er i Belgia nå og jeg sa da at jeg håper jeg får den tidlig i mai. På kontrakten min står det at jeg får den i mai, men mulig det ikke blir før 31. mai. Ikke vet jeg.
Ikke for å mase, men hvilken forhandler?
Thrane-Steen på Skøyen
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Counterpointer

Sitat fra: pilt på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:22
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:18
Sitat fra: pilt på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:16
Sitat fra: knut7 på tirsdag 04. april 2017, klokken 21:08
Forhandlerne har vel anledning til å se dette. Men det er jo litt forvirrende når noen forteller at deres forhandler sier at bilene ikke kommer før 3.juni, mens "pilt" sin forhandler sier tidlig mai.

Jeg skulle ønske Opel Norge kunne prøve å være litt mer frempå med informasjon.
Forhandleren sa ikke tidlig i mai, det var det jeg som sa. Han sa den er i Belgia nå og jeg sa da at jeg håper jeg får den tidlig i mai. På kontrakten min står det at jeg får den i mai, men mulig det ikke blir før 31. mai. Ikke vet jeg.
Ikke for å mase, men hvilken forhandler?
Thrane-Steen på Skøyen
Takk.

Da skal jeg sjekke min på Mobile Kjeller som bør ha tilgang til samme opplysninger.
Begynner å bli en stund siden bilen min var ferdig produsert.

Zuexi

Sendte mail til forhandler og spurte om han visste noe i forhold til produksjon. Bestilt 3 oktober og har estimert produksjon nå i april. Fikk til svar at estimert ankomst til Drammen havn er 29.7.

Lurer på hvor ofte det sendes båter  over dammen jeg og hvor mange biler som fraktes om gangen.

kammiz

Min bil er også i Belgia. Men skal det virkelig ta to nesten måneder før den er i Norge? Visstnok er noen biler solgt før min enda ikke registrert i Belgia. Så kanskje det sendes litt nå og da og samles opp for en felles utlevering?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Sitat fra: kammiz på tirsdag 04. april 2017, klokken 22:02
Så kanskje det sendes litt nå og da og samles opp for en felles utlevering?
Min selger sa at adm dir Jessen i Opel Norge vil ha en stor felles utlevering av de første bilene. Han viste ikke detaljer rundt dette, heller ikke tidspunkt.

kammiz

Tipper det blir enten i forbindelse med eller like i etterkant av presse eventet på gardermoen. Å vente en måned etter det føles feil, siden jeg antar at forhandlere sannsynligvis skal få demobiler under eller etter dette eventet.. Og vi skulle jo få våre samtidig. :-)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA