Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Ipadjove

Muntlig på fredag 16.9, fikk skrive kontrakt søndag 18.9. Ble nevnt første 'pulje'.

Trond.m

Min erfaring som ansatt i amerikanske selskaper gjør at jeg ikke stoler på at de kan gi eksakt ankomst av en bil 4 mnd i forveien. Ikke en gang bmw gjør det, selv om de har stålkontoll med produksjonsplanene. Min forhandler sier bare «første» pulje og levering juni. Bestilte 16.9.



S4e

Jeg er optimist av natur og håper Opel vet det. Og at de derfor sier juni/juli selv om GM sier mai!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon


Resistance

Jeg spurte min forhandler pr epost i går, og fikk svar i dag om at han har sjekket hvor min bil ligger. Jeg forhåndsbestilte og signerte 03/10, og hørte da et tall rundt 550(i landet?) Fikk høre jeg var nr 8 i Larvik da jeg signerte den nye kontrakten i romjula. Levering medio august i år (mulig tidligere) - produksjon uke 17.  For meg er dette egentlig gode nyheter  :+1: da det siste jeg har forholdt meg til har vært Høsten 2017 som sto i den første kontrakten. Jeg har ellers bestilt rød bil med begge pakker, men vurderer å ikke ta med de altfor dyre vinterdekkene. 
Volkswagen Passat 1.9 Tdi 2006
Kontrakt Opel Ampera-e blå 03/10-16 Levert 11. August 2017

Zuexi



Sitat fra: Resistance på lørdag 18. februar 2017, klokken 14:33
Jeg spurte min forhandler pr epost i går, og fikk svar i dag om at han har sjekket hvor min bil ligger. Jeg forhåndsbestilte og signerte 03/10, og hørte da et tall rundt 550(i landet?) Fikk høre jeg var nr 8 i Larvik da jeg signerte den nye kontrakten i romjula. Levering medio august i år (mulig tidligere) - produksjon uke 17.  For meg er dette egentlig gode nyheter  :+1: da det siste jeg har forholdt meg til har vært Høsten 2017 som sto i den første kontrakten. Jeg har ellers bestilt rød bil med begge pakker, men vurderer å ikke ta med de altfor dyre vinterdekkene.

Kontrakt fra 3 oktober skal tilsi produksjon i Mars og levering ca 3 mnd senere i følge tabellen forhandlere har fått tidligere.
Rart du har fått opplyst August da synes jeg.

DagfinnN

Sitat fra: Zuexi på lørdag 18. februar 2017, klokken 16:22

Kontrakt fra 3 oktober skal tilsi produksjon i Mars og levering ca 3 mnd senere i følge tabellen forhandlere har fått tidligere.
Hvor får man tak i den tabellen? Min forhandler opplyser litt lite.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

ElTerje

Min kontakt er datert 5 oktober. Min forhandler sa (for ett par måneder siden) at jeg ville få levering i juli.

Zuexi

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 18. februar 2017, klokken 16:42
Sitat fra: Zuexi på lørdag 18. februar 2017, klokken 16:22

Kontrakt fra 3 oktober skal tilsi produksjon i Mars og levering ca 3 mnd senere i følge tabellen forhandlere har fått tidligere.
Hvor får man tak i den tabellen? Min forhandler opplyser litt lite.


Her er den. Dukket opp på nettet for en stund siden. Ser jeg sa feil. 3/10 har produksjon i April mnd.

Trond.m

Dette dokumentet er jo bare en foreløpig plan. Det er vel den forhandlerne refererer til når han sier at jeg får bil i første pulje. Jeg har også fått oppgitt uke 4, men da er uke 4 relatert til til oppstart av produksjonen, så uke 4 tilsvarer uke 8. Det skulle bety produksjon i disse dager. Da må vel VIN nummer være kjent, men det har vi vel ikke noe bruk for. Det finnes vel ingen tjeneste hvor vi kan følge bilens stats på bakgrunn av VIN ?

Counterpointer

Forhandlerne har en liste som viser hvilken fase bilene er i. Min er fase 32 som er klargjøring , tror fase 33 er ferdig produsert. Min selger sa at hadde det vært en Astra hadde den vært i Drammen om fire til seks uker.
Men Opel har store planer og demobilene kommer i mai og deretter kundebilene, foreløpig dato for min bil er 11/6

Zuexi

Ikke foreløpig, selv om min selger skrøt av at GM hadde dette klart for Bolt hvor man nærmest kunne følge bilen gjennom hele konstruksjon til levering hos forhandler og mente dette ville komme til Ampera-e også.

Har ikke akkurat hørt så mye om dette i etterkant...

kaiat

Det har blitt registrert 13 stk. Ampera-e i Tyskland nå i januar. Høyst sannsynligvis biler til bruk for typegodkjenning og testing internt i Opel.

http://ev-sales.blogspot.no/2017/02/germany-january-2017.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA