Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: zbk på lørdag 28. januar 2017, klokken 00:18
Det går nok om sommeren med Ampera-e, men neppe året rundt. Hva er det som krever t/r uten ladestopp? Det er jo godt strødd med ladere på disse strekkene, så om det trengs en liten ladepause er vel det ganske uproblematisk.

La oss vente med å trekke konklusjoner basert på erfaringer med tidligere biler - teknologiutviklingen har gått videre ;-)  Uten tvil vil fart, temperatur, vær, varmeforbruk fortsatt påvirke rekkevidde, men det er ikke sikkert forhåndstallene er de samme som på tidligere generasjon el-biler.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

S4e

Sitat fra: zbk på lørdag 28. januar 2017, klokken 00:18
Det går nok om sommeren med Ampera-e, men neppe året rundt. Hva er det som krever t/r uten ladestopp? Det er jo godt strødd med ladere på disse strekkene, så om det trengs en liten ladepause er vel det ganske uproblematisk.

Også viktig å huske på er at om en om vinteren må ta en ladestopp så behøver du ikke å lade "full tank". Du skal jo bare ha nok til å komme fram til din hjemmelader. Ikke sikkert det er snakk om mange minutter!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Trond.m

Enig. Kjører man den samme strekningen ofte, så får man god erfaring med å vurdere om man må ta en ladestopp og hvor mang kW man trenger til bestemmelses-stedet. Mine ladestopp er ofte bare 5-10 minutter. Stømmen hjemme koster jo en brøkdel av prisen fra en hurtiglader. Det eneste er usikkerheten i forhold til om laderen virker og om det er kø. Men også der vil man få litt erfaring etter hvert, så man stopper der det som regel ikke er noe problem.

Trond.m

Ser at vi nå...med min medvirkning har kommet litt utenfor det opprinnelige temaet. Håper at noen snart kan melde om pålitelig produksjonsdato. Finnes det noen tjeneste hvor man kan sjekke spesifikasjon og produksjonsstatus ved å oppgi VIN kode slik som for BMW ? Og er VIN kode noe Opel forhandlerne oppgir til kundene ?

knut3448

#514
På Ampera-e facebookgruppa hevdes det at forhandlere på fredag fikk tilgang til å følge fremdriften på bestilte biler. Den som sier dette forteller også at de første bilene leveres i juli. Jeg skulle gjerne fått avkreftet juli-levering, må vente til mandag før jeg får tak i min forhandler.

zbk

Min bil er visstnok gått i produksjon allerede iflg selger, men hun indikerte også at ingen biler skal leveres før i juni. Personlig har jeg gitt opp å følge alle ryktene om leveringsdato :o og har bestemt meg for at det skal jeg ikke bry meg med før etter at demobilene er i butikkene. Ellers kan man bli tussete av mindre  ::).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

AmocoCadiz

Hva med å få tak en slik Bolt å parkere på skrivebordet eller hylla som "ventepølse" til  levering av the real thing?!


kammiz

Nå kan forhandlerne se nøyaktig status på bilene ja. Min produseres uke 8/17 (4 produksjonsuke for ampera-e som vi har fått vite tidligere) og min forventede leveringsdato er 19. mai. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

...

Sitat fra: kammiz på mandag 30. januar 2017, klokken 11:33
Nå kan forhandlerne se nøyaktig status på bilene ja. Min produseres uke 8/17 (4 produksjonsuke for ampera-e som vi har fått vite tidligere) og min forventede leveringsdato er 19. mai. :)
Hmm.. betyr dette at vi kan plage forhandler, eller kommer Opel til å sende ut eposter fortløpende nå?

Greit ift til planlegging av ting og tang :D

Radar70

Jeg spurte min forhandler i Oslo da jeg skrev kontrakt om når jeg kunne regne med mer info fremover. Han sa at det ville komme mer eksakt info når bilen var på produksjonsbåndet, da vil han ha et nummer som han kunne slå opp på og få mer info om ankomst Oslo/forsinkelser osv. Men kanskje forhandlerne vet mer allikevel?
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

kammiz

Sitat fra: nix på mandag 30. januar 2017, klokken 12:45
Hmm.. betyr dette at vi kan plage forhandler, eller kommer Opel til å sende ut eposter fortløpende nå?

Sitat fra: Radar70 på mandag 30. januar 2017, klokken 12:59
Jeg spurte min forhandler i Oslo da jeg skrev kontrakt om når jeg kunne regne med mer info fremover. Han sa at det ville komme mer eksakt info når bilen var på produksjonsbåndet, da vil han ha et nummer som han kunne slå opp på og få mer info om ankomst Oslo/forsinkelser osv. Men kanskje forhandlerne vet mer allikevel?

Jeg vet ikke hvor lang tid i forveien dette nummeret slippes, som de kan slå opp på. men det er det nummeret du snakker om :) det skal være sluppet for alle, så det er bare å kontakte selgeren din nå :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

kammiz

Bestillinger fram til medio oktober ca, er det mulig å få nøyaktig status, ble jeg fortalt nå.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bmw2002

Har inntrykk av at det er stor forskjell på hvor oppdatert de ulike forhandlerne er. Min forhandler hadde ikke hørt noe når jeg ringte i dag.

bno

Sitat fra: bmw2002 på mandag 30. januar 2017, klokken 18:31
Har inntrykk av at det er stor forskjell på hvor oppdatert de ulike forhandlerne er. Min forhandler hadde ikke hørt noe når jeg ringte i dag.

Det er også min erfaring

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA