Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Zuexi

Enig, TM. Sendte mail til forhandleren min idag og han skrev (som mange andre har antydet her) priser slippes Q1 17. Spurte om levering av min bil, bestilt i begynnelsen av oktober og da svarte han at den skal leveres sommeren 2017. Får håpe han har rett.

Stigzy

Sendte mail i dag og spurte jeg også, men ikke fått svar enda. Skal på elektrisk tur i midten av juli, så håper jeg får bilen til dets!! :) Orker ikke tur med diesldyret jeg har nå(Opel Zafira)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

alagerqv

I dag kom det mail:

Til deg som har bestilt Opel Ampera-e.

Kjære Anders Lagerqvist

Først vil jeg takke deg for at du har bestilt Opel Ampera-e.

Opprinnelig var planen at offisiell salgsstart ville bli i løpet av 1. kvartal 2017. Dette er fremskyndet til 14. desember bl.a. fordi interessen hos det norske publikum har vært enorm – selv før priser og spesifikasjoner har blitt offentliggjort.

Norge vil være det første landet hvor Opel Ampera-e lanseres og levering til kundene vil starte i juni 2017.

Forhåndssalget har startet uvanlig tidlig, og vi er klar over at du som kunde har ventet på offisiell informasjon. Vi har nå gleden av å kunne gi deg informasjon om priser og spesifikasjoner.


UTSTYR OG PRIS

Opel Ampera-e vil i Norge tilbys i én velutstyrt utgave: Opel Ampera-e PREMIUM.

I tillegg til klassens største batteri på 60 kWt som gir over 500 kilometer rekkevidde (iht. dagens Europeiske standard NEDC), med plass til fem personer, får du standardutstyr som 17-tommers lettmetallfelger, oppvarmet skinnratt, elektronisk klimaanlegg, regnsensor, Opel OnStar og mye mer.

Alt dette utstyret er selvsagt inkludert i bilens pris – som er 289 900,- kroner. Frakt og leveringsomkostninger kommer i tillegg.

Som tilleggsutstyr, har vi dessuten to meget attraktive utstyrspakker: Komfortpakke med bl.a. perforerte skinnseter og Bose® lydanlegg, og Førerassistentpakke med bl.a. trafikkskiltgjenkjenning, ryggekamera og avansert lukeparkeringsassistent med automatisk styring.

›  Klikk her for Ampera-e bilkonfigurator

›  Ampera-e prisliste med detaljer om spesifikasjoner og tekniske data


LEVERINGSSITUASJON

Levering til kunder starter fra og med juni 2017. Opel Ampera-e produseres på Orion-fabrikken ved Detroit, Michigan i USA. Produksjonen planlegges og tildeles måned for måned, uke for uke. Man må regne med at det går 3 måneder fra produksjon til bilen kan leveres til kunde. Vi forventer at alle som per 13. desember har bestilt bil, kan regne med at den vil bli produsert i 2017. Din Opel-forhandler vil suksessivt informere deg om når levering kan påregnes. Vi jobber naturligvis tett med fabrikken for ytterligere å øke produksjon for Norge.

Utstillings- og demonstrasjonsbiler vil være å finne hos Opel-forhandlerne noe før.


DIN KONTRAKT MÅ NÅ SPESIFISERES

Du har allerede en kontrakt på kjøp av Ampera-e. Nå må denne spesifiseres med farger, utstyr m.m. Vi ber deg gjøre dette innen onsdag 11. januar 2017 av hensyn til produksjonsplanleggingen. Din Opel-forhandler vil om kort tid kontakte deg for å gjøre dette.

For å sikre at produksjonsrekkefølgen vil være i henhold til inngått dato på kontrakten – altså i den rekkefølgen som bestillingene har blitt gjort – må vi be om forståelse for at evt. endringer av navn i kontrakten må godkjennes av Opel.

Jeg håper du er fornøyd med denne informasjonen, og vi gleder oss til å ha deg som Opel-kunde.

Med ønske om fortsatt fin desembermåned, og en riktig god jul.


Med vennlig hilsen


Bernt G. Jessen
Adm. Direktør
Opel Norge AS

3irikur

Siden vi nå har pris: Er det noen banker som er bedre enn andre på finansiering av elbil?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

alagerqv

For finansiering er det vel bare å undersøke hos forhandler og de ulike bankene.

Men selv om Ae kommer uten ACC, så kommer jeg til å ta den ut. Med alt det utstyret og til den prisen, blir det en vinner.

Hørte fra en kompis hos Møller i dag at det har vært hektisk møtevirksomhet. Tipper at e-Golf med facelift ikke kommer til å gå opp i pris nå... Men jeg går for Opel uansett, selv om e-Golf blir noe rimligere, rekkevidden er viktigere enn ACC, så får vi heller se hva som skjer når TM3 er klar for endelig bestilling...

Goggen123

Noen her som har tegnet foreløpig kontrakt og har bil i innbytte? Eller er ikke det vanlig på biler med "stor etterspørsel"

Trond.m

Sitat fra: Goggen123 på onsdag 14. desember 2016, klokken 19:23
Noen her som har tegnet foreløpig kontrakt og har bil i innbytte? Eller er ikke det vanlig på biler med "stor etterspørsel"
Jeg undersøkte innbytte hos min forhandler. De sa at det ikke var noe problem, det var bare å komme med bilen for takst. Men det kan være et problem hvis det tar lang tid før du får bilen. Då de nok ta forbehold om verdifall fram til levering.

tiger`n

Sitat fra: alagerqv på onsdag 14. desember 2016, klokken 18:00
Hørte fra en kompis hos Møller i dag at det har vært hektisk møtevirksomhet. Tipper at e-Golf med facelift ikke kommer til å gå opp i pris nå...
Det var jo tippet 10-15 % opp fra forrige.
Jeg klarer ikke å se for meg at de kan kreve 300 for en e-Golf med 35 kwh. Etterhvert som Ampera-E blir leveringsklar i et visst antall vil det bli vanskelig å selge særlig med E-Golfer. Stort salg fremover vil kreve aggressiv prising og rask levering før Ampera-E er det, skal de ha en sjanse på statistikken om et års tid ser jeg for meg en pris ferdig levert på under 250. Det er det bilen egentlig er verdt. Klart, for 300 ferdig levert E-Golf 24 kwh har nok både forhandler, importør og fabrikk meget gode marginer. SÅ god er ikke merkevaren Golf og VW, som fikk seg en skikkelig knekk forrige året. De blør ganske bra nå nede i Wolfsburg.
Ingen tvil om hvem som har den letteste jobben neste år av selgerne av Ampera og Golf :)

telcontar

Tror dere om Hyuandai Ioniq?

Fikk tilbud på denne forrige uke inkl. vinterdekk til 275.000kr, det meste av utstyr, men ikke soltak.

Skal prøvekjøre denne uansett til helga, selv om Ampera E er bestilt.

Trond.m

Sitat fra: telcontar på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:51
Tror dere om Hyuandai Ioniq?

Fikk tilbud på denne forrige uke inkl. vinterdekk til 275.000kr, det meste av utstyr, men ikke soltak.

Skal prøvekjøre denne uansett til helga, selv om Ampera E er bestilt.
Jeg er vel ikke i tvil om at det vil være bedre økonomi å legge på 30.000 og kjøpe den nye e-Golfen. Men det er jo mulig at prisforskjellen blir enda høyere enn 30'

telcontar

OK, blir uansett spennende å prøve Ioniq imorgen.

e-Golf har jeg også vurdert, men der spiller prisen litt større rolle siden den kan fort koste like mye som en Ampera E med samme utstyr.

tutti

Sitat fra: telcontar på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:51
Fikk tilbud på denne forrige uke inkl. vinterdekk til 275.000kr, det meste av utstyr, men ikke soltak.
Når blir den levert av forhandler?

telcontar

Sitat fra: tutti på fredag 16. desember 2016, klokken 10:44
Sitat fra: telcontar på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:51
Fikk tilbud på denne forrige uke inkl. vinterdekk til 275.000kr, det meste av utstyr, men ikke soltak.
Når blir den levert av forhandler?

Tror han snakket om nærmere sommeren, men det skal jeg uansett prate med ham om når jeg skal innom der senere idag. Skal komme tilbake med riktig info.

tutti

Sitat fra: telcontar på fredag 16. desember 2016, klokken 12:07
Sitat fra: tutti på fredag 16. desember 2016, klokken 10:44
Sitat fra: telcontar på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:51
Fikk tilbud på denne forrige uke inkl. vinterdekk til 275.000kr, det meste av utstyr, men ikke soltak.
Når blir den levert av forhandler?

Tror han snakket om nærmere sommeren, men det skal jeg uansett prate med ham om når jeg skal innom der senere idag. Skal komme tilbake med riktig info.
Hvis leveringen er først til sommeren så bør du spørre deg selv hvor fremtidsrettet det er å hente ut 25,5 kWh elbil om 6 mnd. akkurat når andre nå bytter til neste generasjon med 40-60-100 kWh. Selv Hyundai har annonsert 2x batteri i Ioniq snart.

telcontar

Sitat fra: tutti på fredag 16. desember 2016, klokken 14:01
Sitat fra: telcontar på fredag 16. desember 2016, klokken 12:07
Sitat fra: tutti på fredag 16. desember 2016, klokken 10:44
Sitat fra: telcontar på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:51
Fikk tilbud på denne forrige uke inkl. vinterdekk til 275.000kr, det meste av utstyr, men ikke soltak.
Når blir den levert av forhandler?

Tror han snakket om nærmere sommeren, men det skal jeg uansett prate med ham om når jeg skal innom der senere idag. Skal komme tilbake med riktig info.
Hvis leveringen er først til sommeren så bør du spørre deg selv hvor fremtidsrettet det er å hente ut 25,5 kWh elbil om 6 mnd. akkurat når andre nå bytter til neste generasjon med 40-60-100 kWh. Selv Hyundai har annonsert 2x batteri i Ioniq snart.

Er lite sannsynlig at det blir kjøp av denne. Har også lest at Ioniq skal få større batteripakke. Hyundai selgeren var ikke der, så jeg fikk ikke spurt om disse tingene.

Har uansett Ampera E i bestilling nå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA