Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Bolt er i konfiguratoren i USA.

http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle/build-your-own.html#/trim

Ser ut som interiøret gjennomgående er mørkere enn bilen som var i Oslo. Håper det blir tilfelle med AE i produksjonstrim.

Navl1

Fikk kontrakt i dag, skrev ikke under på den, levering en gang i 2018, velger heller å sitte litt mer på gjerdet.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Ipadjove


Ipadjove

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 29. november 2016, klokken 16:44
Bolt er i konfiguratoren i USA.

http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle/build-your-own.html#/trim

Ser ut som interiøret gjennomgående er mørkere enn bilen som var i Oslo. Håper det blir tilfelle med AE i produksjonstrim.

Ja håper en kan velge mørkt interiør/seter.

Amoss

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 29. november 2016, klokken 16:44
Ser ut som interiøret gjennomgående er mørkere enn bilen som var i Oslo. Håper det blir tilfelle med AE i produksjonstrim.

Jepp, ett mørkere interiør kan nok hjelpe noe på den litt "kjipe" følelsen jeg fikk da jeg prøvesatt AE i Oslo sist uke. Ser at samme fargekombinasjon som var i den bilen også er tilgjengelig på Bolt, men kun om man velger premier utgaven + premium lakk? Skulle gladelig betalt for å slippe å ha den fargekombinasjonen i interiøret ;)

Model S 85D

Stigzy

Jeg har sett en med panorama tak tidligere, men ser ikke ut som om vi får den muligheten i bolt sin konf. Håper indelig vi får det til ampera-e :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Ipadjove

Sitat fra: Stigzy på tirsdag 29. november 2016, klokken 17:42
Jeg har sett en med panorama tak tidligere, men ser ikke ut som om vi får den muligheten i bolt sin konf. Håper indelig vi får det til ampera-e :)

Tenker du på denne prototypen? Den hadde vel panoramatak og ikke 'flying roof' bakerst.

Tviler på det blir aktuelt men hvem vet :)

Stigzy

* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Gurba

Den koster noen kroner med full pupp. 360.000kr si vidt jeg kom fram til + det som skal til for å få den på norske veger.

S4e

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 29. november 2016, klokken 17:12
Har dette vert nevnt før? GPS-basert ladestyring.

:)

Smart!

Har i hvert fall sett at en kan stille hvor mye en skal lade basert på sted, slik at det er plass til regen vis det er mye nedover i starten. Dette er smart f.eks. fra hytta der jeg starter på 830m og dette systemet må Ae også bruke GPS.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Stigzy

Jeg er også spent på hvor bra den fungerer mtp app støtte?! Hadde en nissan leaf 2011 modell og den fungerte i grunn ok i 2011. Regner med vi får en meget bra app støtte for AE. Noen som vet noe her? Tenker da på mulighet for å stille inn varm bil kl 07.45 en morgen osv...
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Gurba

Hva tenker dere som har bestilt med kontrakt at bilen i USA koster 360.000kr med alt utstyr?

Krisw

Synes denne artikkelen er interessant:

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/opel-ampera-e-elektroauto-2017-500-km-reichweite-765522.html

Bildene synes å bekrefte mørkt interiør. Av artikkelen fremkommer det også at kvalitetsinntrykket er hevet fra Paris-prototypen (som var på besøk på Youngstorget), og det lover godt! Men det ser ikke ut til at det blir digitalt ryggespeil...

Trond.m

Sitat fra: Gurba på tirsdag 29. november 2016, klokken 20:10
Hva tenker dere som har bestilt med kontrakt at bilen i USA koster 360.000kr med alt utstyr?
Jeg tenker at BMW i3 fully charged med alt utstyr koster til sammenlikning 470.000 i USA og 350.000 i Norge ink. vinterhjul. Så 360.000 for en Ampera-e i Norge er helt urealistisk.

Gurba

Sitat fra: TM på tirsdag 29. november 2016, klokken 20:22
Sitat fra: Gurba på tirsdag 29. november 2016, klokken 20:10
Hva tenker dere som har bestilt med kontrakt at bilen i USA koster 360.000kr med alt utstyr?
Jeg tenker at BMW i3 fully charged med alt utstyr koster til sammenlikning 470.000 i USA og 350.000 i Norge ink. vinterhjul. Så 360.000 for en Ampera-e i Norge er helt urealistisk.

Selv om i3 har mye dårligere rekkevidde? Setter du opplevd interiørkvalitet så mye høyere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA