Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Gurba

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 16. november 2016, klokken 23:47
Sitat fra: tutti på tirsdag 15. november 2016, klokken 13:31
Jeg har fått bittelitt tilbakemelding fra forhandleren siden bestillingen. Ser frem til mer info uansett.
Hvordan er en bitteliten tilbakemelding, snakket de lavt eller bare i halve setninger?  :-)   

På AE facebooksiden er det litt diskusjon om forsinkelse på AE nå, bl.a. skal en kundepresentasjon 22nov i Oslo være avlyst, kan det stemme at typegodkjenningen er forsinket selv om den er vist og prøvekjørt i Tyskland ( EU godkjent da vel?)

Opel Norge avviste dette nokså tydelig så det var nok bare svada. :)

Stikkkontakt

#286
Jeg fikk invitasjon til norgespremiere for 5 minutter siden. 23.november.

Ellers sier en kjenning at de første kundebilene kommer til Norge i desember 17. Dersom det stemmer dropper jeg AE. Da er Q6-en såpass nært at jeg ikke trenger noen ventepølse.
Bestilte for øvrig 14.september.

kammiz

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 17. november 2016, klokken 12:03
Jeg fikk invitasjon til norgespremiere for 5 minutter siden. 23.november.

Ellers sier en kjenning at de første kundebilene kommer til Norge i desember 17. Dersom det stemmer dropper jeg AE. Da er Q6-en såpass nært at jeg ikke trenger noen ventepølse.
Bestilte for øvrig 14.september.

hva slags kjenning er dette og hva er kilden hans?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Sikkert et medlem at Tesla-menigheten som vil spre usikkerhet blant Ampera-e "kundene"  ;)

Counterpointer

Sitat fra: kammiz på torsdag 17. november 2016, klokken 12:21
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 17. november 2016, klokken 12:03
Jeg fikk invitasjon til norgespremiere for 5 minutter siden. 23.november.

Ellers sier en kjenning at de første kundebilene kommer til Norge i desember 17. Dersom det stemmer dropper jeg AE. Da er Q6-en såpass nært at jeg ikke trenger noen ventepølse.
Bestilte for øvrig 14.september.

hva slags kjenning er dette og hva er kilden hans?
Det lurer jeg også på!

Tviler på at noen har leveringsdato i det hele tatt i Opel Norge, og hvis de har det gir de ikke det ut til en bekjent......

Stikkkontakt

Sitat fra: kammiz på torsdag 17. november 2016, klokken 12:21
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 17. november 2016, klokken 12:03
Jeg fikk invitasjon til norgespremiere for 5 minutter siden. 23.november.

Ellers sier en kjenning at de første kundebilene kommer til Norge i desember 17. Dersom det stemmer dropper jeg AE. Da er Q6-en såpass nært at jeg ikke trenger noen ventepølse.
Bestilte for øvrig 14.september.

hva slags kjenning er dette og hva er kilden hans?

En kjenning som var hos Opel og ville kjøpe AE. Han kjøpte Zoe i stedet. Jeg tror han kanskje må vente 13 mnd om  han bestiller nå.

knut3448

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 17. november 2016, klokken 16:18
En kjenning som var hos Opel og ville kjøpe AE. Han kjøpte Zoe i stedet. Jeg tror han kanskje må vente 13 mnd om  han bestiller nå.
Er dette hele forklaringen? Du mener at de første kundebilene kommer 17.des 2017 fordi en kjenning har fortalt at han må vente 13mnd om han/hun bestiller nå?

S4e

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 16. november 2016, klokken 23:47
På AE facebooksiden er det litt diskusjon om forsinkelse på AE nå, bl.a. skal en kundepresentasjon 22nov i Oslo være avlyst, kan det stemme at typegodkjenningen er forsinket selv om den er vist og prøvekjørt i Tyskland ( EU godkjent da vel?)

Det stemte jo ikke og er et godt eksempel på at vi skal ta rykter med en god klype salt ;-)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Stikkkontakt

Sitat fra: knut7 på torsdag 17. november 2016, klokken 19:00
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 17. november 2016, klokken 16:18
En kjenning som var hos Opel og ville kjøpe AE. Han kjøpte Zoe i stedet. Jeg tror han kanskje må vente 13 mnd om  han bestiller nå.
Er dette hele forklaringen? Du mener at de første kundebilene kommer 17.des 2017 fordi en kjenning har fortalt at han må vente 13mnd om han/hun bestiller nå?

Jeg har fått bekreftet i dag at de første kundebilene kommer i juni juli.


knut3448

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 18. november 2016, klokken 15:17
Jeg har fått bekreftet i dag at de første kundebilene kommer i juni juli.

Hvem har bekreftet dette? Jeg har hørt dette fra min forhandler, men Opel Norge fortalte meg for et par ukers tid siden at de ikke har fått noe slik info fra Opel.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut7 på fredag 18. november 2016, klokken 15:29
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 18. november 2016, klokken 15:17
Jeg har fått bekreftet i dag at de første kundebilene kommer i juni juli.

Hvem har bekreftet dette? Jeg har hørt dette fra min forhandler, men Opel Norge fortalte meg for et par ukers tid siden at de ikke har fått noe slik info fra Opel.

Opel.
Demobiler i mai.

Enlace

#296
Kontrakten på plass i sept/okt, betalt et forskudd da jeg kjøper gjennom firma.

Sammensetningen av Chevy Bolt E ved fabrikken i Michigan startet som kjent i første uken av november. De første bilene er beregnet på den grønne stat California og leveres fra november.
https://electrek.files.wordpress.com/2016/11/chevy-bolt.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0

Ikke den mest avansert sammensetningslinje jeg har sett, minner litt om tidligere norsk el bilproduksjon. Får håpe at sammenligningen slutter der.

Opel Ampera skal komme fra samme fabrikk. GM talskvinne Michelle Malcho sa til Wall Street Journal at de planlegger å produsere mellom 20 og 30 000 biler pr. år. Hun sier ikke noe om Europa kvoter. Jeg har lest annet sted at de skal produsere 22 000 i året.

Siden LG produserer batteri, og de fleste komponenter samt det øvrige blir produsert hos GM i Korea vil sikkert kapasiteten der være et spørsmål. Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke gjør alt i Korea. Kunne de være så forutseende at de forstod at Donald skulle ta over butikken?

3irikur

Sitat fra: Enlace på mandag 28. november 2016, klokken 23:01
Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke gjør alt i Korea. Kunne de være så forutseende at de forstod at Donald skulle ta over butikken?

Selvebildelene krever kanskje så mye av produksjonslinjen at det blir billigere å produsere et sted som allerede har tung erfaring med bilproduksjon?

Forøvrig synesj eg det er på tide at LG begynner å produsere bil selv. Det hadde ikke forundret meg om bransjen plutselig snudde så det ble elektronikkfirmaer som står som produsent og kjøp av karosseri blir fra en ekstern levrandør...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

AmocoCadiz

#298
Sitat fra: 3irikur på tirsdag 29. november 2016, klokken 13:47
Sitat fra: Enlace på mandag 28. november 2016, klokken 23:01
Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke gjør alt i Korea. Kunne de være så forutseende at de forstod at Donald skulle ta over butikken?

Selvebildelene krever kanskje så mye av produksjonslinjen at det blir billigere å produsere et sted som allerede har tung erfaring med bilproduksjon?

Forøvrig synesj eg det er på tide at LG begynner å produsere bil selv. Det hadde ikke forundret meg om bransjen plutselig snudde så det ble elektronikkfirmaer som står som produsent og kjøp av karosseri blir fra en ekstern levrandør...
Hvis vi snart kan få litt mere moderne karosserimaterialer i stedenfor tungt rustende stål, noe som f.eks. karbonforsterket plastic, noe som kan støpes eller 3D printes, så trengs ikke noe av de gamle tungbils-industriprodusentene.

Da kan gjerne elektronikk selskapene først som sist sette sammen hele elbiler, komplett med elektronikk, programmering og batterier.

Men får håpe ikke Samsungs Note7 divisjon kaster seg på bilproduksjon med det første....

Amoss

Sitat fra: 3irikur på tirsdag 29. november 2016, klokken 13:47
Forøvrig synesj eg det er på tide at LG begynner å produsere bil selv. Det hadde ikke forundret meg om bransjen plutselig snudde så det ble elektronikkfirmaer som står som produsent og kjøp av karosseri blir fra en ekstern levrandør...

Har tenkt tanken selv ja :)

... men på den annen side, da risikerer vi snart at Silicon Vally selskaper starter med bilproduksjon, skjønt det er vel kanskje å ta litt vel mye i?   ;)
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA