Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Counterpointer

@TM og kammiz

Er enig med dere i dette, bare litt rart at de gjør dette når de har hatt med både makspris og leveringstid før.
Skjønner at leveringstid blir vanskeligere på anslå jo flere kontrakter det blir, men prisen er det rart de tar vekk.

AmocoCadiz

Hvis det blir som ved tidligere lansering av elbiler som KIA Soul med lange ventelister, vil det nok ikke være problem å bryte "kontrakt" med masse folk i kø som gjerne rykker opp en plass.

Trond.m

Enig. Jeg har snakket med en forhandler som fortalte at noen hadde tilbudt seg å betale ekstra for å komme foran i køen. Tilbudet ble naturligvis avslått.
Kontraktsbetingelsene er utformet slik at forhandleren skal få dekket sine dokumenterte tap ved eventuelt kontraktsbrudd. Det blir det neppe mulig å dokumentere så lenge man bare har forhåndsreservert bilen og det er hundrevis...eller kanskje tusenvis av kjøpere i kø.

Gurba

Om det blir handel så tenker jeg det kommer til å bli mange tilgjengelige med noen få hundre mil på telleren i løpet av neste år. :-)

bmw2002

Ser at forhandlere i Tyskland skal få demobiler i januar. Selv om jeg ikke stoler på dette så er det kanskje ikke usannsynlig nå som Ampera-E produseres og flere media har fått kjøre den?

Om ikke annet håper jeg Opel Norge kommer med en event der de som har bestilt får se bilen.

zbk

Hvor er Paris-bilen? Opel ringte meg for å få email-adresse fordi de skulle sende ut et eller annet i løpet av november. Mye mulig en slik type event med framvisning av bil.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Counterpointer

Det er litt dårlig at Opel Norge ikke har sendt ut noe info til de som har skrevet kontrakt enda......

Det lekker jo ut info men ingenting er direkte til oss som faktisk er kunder

Nickelilltroll

Sitat fra: knut.aulie på fredag 11. november 2016, klokken 11:43
Det er litt dårlig at Opel Norge ikke har sendt ut noe info til de som har skrevet kontrakt enda......

Det lekker jo ut info men ingenting er direkte til oss som faktisk er kunder

Väldigt enig. Tror detta är ett centralt jobb som inte sköts. Av just den anledningen var jag inom min lokala förhandlare där jag skrev kontraktet, för ca 2 veckor sedan. Bara för att kolla att allt var fortfarande ok, enligt plan och på gång.

Där bjuds det på både kaffe och nåt gott, en hygglig prat och glada folk....Men blir ju lite fundersam på vad som sker på huvudkontoret då jag inte heller fått någon som helst info, mail eller telefon.

Kunde varit nåt så enkelt som, "Takk for din besluttning om at kjöpe Opel, Velkommen som kunde...m.m".

???
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Counterpointer

Dette er jo en bil som selger seg selv så da er det jo ikke så viktig å vedlikeholde kunden.
Personlig er jeg nå ganske bortskjemt med Kia hvor jeg får ypperlig oppfølging. Men dette er jo faktorer som avgjør om min neste bil blir en Opel........
Foreløpig er jeg ikke imponert i særlig grad!

Per.a

Var nok en av mange som kom seg inn i køen 30. september. Sto på døra når dem åpna og er om ikke annet førstemann hos den lokale Opel forhandleren som får AE.

Fikk samme telefon om mailadresse som over tidligere i uken, uten noe som helst mer info.
Blir spennende å se. Første el-bil dette. Blir AE i stedet for en Golf 6 bensin som er gjerrig til fossilbil å være. Nr. 2 bil med mulighet for langtur til hytta blir bra det.

Gnilre

Sitat fra: Per.a på fredag 11. november 2016, klokken 21:06
Var nok en av mange som kom seg inn i køen 30. september. Sto på døra når dem åpna og er om ikke annet førstemann hos den lokale Opel forhandleren som får AE.
Da er du langt bak meg i køen. Jeg bestilte 16.september.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Jakal

Hei, jeg undertegnet min kontrakt med Thrane-Steen Skøyen den 20.9, men har ikke vært i kontakt med dem etterpå. Jeg håper jeg ligger relativt tidlig i køen, men kanskje noen av dere har fått litt mer info fra denne (store) forhandleren om forventede leveringstidspunkter (klar over at dette uansett er spekulasjoner), hvor mange som står i kø, når de første kontraktene ble signert etc. Anybody?   :)

Trond.m

Du ligger nok langt fram i køen da. Det er neppe mer enn et par hundre biler reservert mellom 16.9 og 20.9. Det er jo bare en helg i mellom.

tutti

Jeg har fått bittelitt tilbakemelding fra forhandleren siden bestillingen. Ser frem til mer info uansett.

AmocoCadiz

Sitat fra: tutti på tirsdag 15. november 2016, klokken 13:31
Jeg har fått bittelitt tilbakemelding fra forhandleren siden bestillingen. Ser frem til mer info uansett.
Hvordan er en bitteliten tilbakemelding, snakket de lavt eller bare i halve setninger?  :-)   

På AE facebooksiden er det litt diskusjon om forsinkelse på AE nå, bl.a. skal en kundepresentasjon 22nov i Oslo være avlyst, kan det stemme at typegodkjenningen er forsinket selv om den er vist og prøvekjørt i Tyskland ( EU godkjent da vel?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA