Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

S4e

Er rimelig sikker på at Opel vil gjøre det samme. Demobiler ut for testing av presse og mersalg.

Men mer spennende er hvor fort vi som står i kø får bilen. Med andre ord hvor mange Norge får av den første produksjonen.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Trond.m

Jeg synes det viktigste nå er å få vite hva bilen skal koste. Da vi inngikk kontrakt ble det estimert at de offisielle prisne ville være klar kort tid etter Paris utstillingen. Hvilken pris og utstyrsnivå den får er jo en viktig parameter for de som også vurderer i3 og nye e-Golf som alternativ.

kammiz

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 24. oktober 2016, klokken 21:49
Bilen har en del moderne mangler av bl.a.  autonome sikkerhetssystemer, men har et flott stort batteri som vil kunne dekke mye kjøring for folk flest.

en del? hvilke tenker du på. Synes ikke den mangler særlig mer enn ACC jeg da og det kan vel ikke kalles et sikkerhetssystem en gang. Selvkjøring har den heller ikke, men kan det kalles et sikkerhetssystem?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

S4e

Har dere sette hva "forberedt for selvkjøring" koster hos Tesla nå? Ekstremt fascinerende og framtidsrettet, men svinedyrt med det tilvalget...  Det er fantastisk hvordan Tesla driver fram nyutvikling og utfordrer bransjen, men jeg  venter heller noen år før dette er mer modent og har en vesentlig lavere kostnad.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Counterpointer

Sitat fra: TM på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 07:30
Jeg synes det viktigste nå er å få vite hva bilen skal koste. Da vi inngikk kontrakt ble det estimert at de offisielle prisne ville være klar kort tid etter Paris utstillingen. Hvilken pris og utstyrsnivå den får er jo en viktig parameter for de som også vurderer i3 og nye e-Golf som alternativ.
Det er avgjørende hva bilen koster, hvis Opel holder det de lover blir det ypperlig hvis ikke blir det jo en skikkelig nedtur.
De burde virkelig klare å komme med en pris snart. Hvertfall må de forklare hvorfor de ikke kan det.

Skulle gjerne kjøpt en Tesla men alternativet der er det rimeligste du kan få til er en ribbet S60 uten noe utstyr til 600.
BMW i3 94 ah fikk jeg pris på litt over 310 , for kort tid siden (men med seks mnd leveringstid).

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Hansi

Prisen er vel til dels gitt, den er ca. 329 000, antageligvis uten vinterhjul? Hvis prisen bikker over 329' kan man kansellere kontrakt.

Jeg belager meg på en pris på ca. 350 000 inkludert vinterhjul og noe utstyr. Håper det er med nesten alt utstyr, men jeg er ikke sikker på om det er det, Opel har med Ampera-e tross alt kommet med den første bilen i et nytt segment om man kan kalle det det, "fornuftig" prisede elbiler med lang rekkevidde.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Counterpointer

Sitat fra: Hansi på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 11:50
Prisen er vel til dels gitt, den er ca. 329 000, antageligvis uten vinterhjul? Hvis prisen bikker over 329' kan man kansellere kontrakt.

Jeg belager meg på en pris på ca. 350 000 inkludert vinterhjul og noe utstyr. Håper det er med nesten alt utstyr, men jeg er ikke sikker på om det er det, Opel har med Ampera-e tross alt kommet med den første bilen i et nytt segment om man kan kalle det det, "fornuftig" prisede elbiler med lang rekkevidde.
Prisen er jo ikke gitt siden Opel ikke vil gå ut med den. Makspris er nok ikke over 330 men det er en forholdsvis høy pris for en ganske liten bil...... Ampera-e fremstår heller ikke som hverken eksklusiv eller avansert, den er en helt grei bil med forholdsvis lang rekkevidde. Den har bare ikke konkurenter akkurat nå, men det får den når neste generasjon Leaf, Modell 3 og etterhvert Volkswagen ID og lignende kommer.

knut3448

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. oktober 2016, klokken 18:13
Angående pris og spesifikasjoner;

Sendte mail om spesifikasjoner i dag til Opel og fikk følgende svar

"Hei Knut,

Beklager dette. Vi hadde forventet å motta informasjon fra Opel Norge etter messen, men de utsetter hele tiden. Det vi har fått vite nå er at all informasjon ang pris, utstyr, mer om levering etc kommer ila q1 2017................."

Q1 2017  kan jo bety at pris først kommer i slutten av Mars 2017, det er leeeeenge til
Var det forhandleren din eller Opel Norge som skrev dette? Opel Norge har ikke hørt noe om at pris og info skal komme q1 2017.

Counterpointer

Selgeren min som formidlet beskjeden han hadde fått fra Opel Norge.
Jeg har bedt om å få navn på den som har ansvaret i Opel Norge.

Maskinagentur i Trondheim går jo ut med veldig konkrete opplysninger som ikke kan komme fra Opel.

Det er er åpenbart underskudd på offisiell informasjon!

Alt min selger har sagt så langt har stemt helt innenfor det han har kontroll over, så jeg har tillit til det han sier.

Hvem har du din info fra?

Gurba

Vi må huske på at generelt sett så har Opel temmelig aggressiv prissetting på bilene sine samt at selv de billigste modellene har godt med utstyr. Om de følger denne linjen med Ampera e gjenstår selvfølgelig å se, men jeg føler det er naturlig.

Sør

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 10:07
Sitat fra: TM på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 07:30
-
---

Skulle gjerne kjøpt en Tesla men alternativet der er det rimeligste du kan få til er en ribbet S60 uten noe utstyr til 600.
BMW i3 94 ah fikk jeg pris på litt over 310 , for kort tid siden (men med seks mnd leveringstid).
i3 har levering på ca 3 måneder og ikke 6. Jeg bestilte i midten av september, og har fått foreløpig levering uke 50.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

knut3448

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 12:34
Hvem har du din info fra?

Jeg ringte Opel Norge, fikk ikke med meg navnet, men det er visst bare 2 personer som håndterer disse henvendelsene. Hun var veldig tydelig på at de ikke hadde mottatt info. Så da har kanskje din selger andre kilder...

Counterpointer

#193
Sitat fra: knut7 på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 13:00
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 12:34
Hvem har du din info fra?

Jeg ringte Opel Norge, fikk ikke med meg navnet, men det er visst bare 2 personer som håndterer disse henvendelsene. Hun var veldig tydelig på at de ikke hadde mottatt info. Så da har kanskje din selger andre kilder...
Han var der på et seminar om nyheter. Har tidligere prøvd å ringe dem men da henviser de bare til forhandler.

Edit: har fått et navn nå i Opel Norge. Sender en mail og skal poste hvertfall innholdet i svaret når/hvis jeg får det!

Counterpointer

Sitat fra: Sør på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 12:51
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 10:07
Sitat fra: TM på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 07:30
-
---

Skulle gjerne kjøpt en Tesla men alternativet der er det rimeligste du kan få til er en ribbet S60 uten noe utstyr til 600.
BMW i3 94 ah fikk jeg pris på litt over 310 , for kort tid siden (men med seks mnd leveringstid).
i3 har levering på ca 3 måneder og ikke 6. Jeg bestilte i midten av september, og har fått foreløpig levering uke 50.
Jeg sjekket i juli, så det er sikkert forklaringen. Det ligger også ny 94ah på Finn  til 330, så null ventetid er også mulig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA