Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Gurba

Sitat fra: e-max på fredag 21. oktober 2016, klokken 13:53
Spørsmålet er NÅR kommer bilen til Norge. I og med at produksjon av Bolt starter denne måneden i USA og jeg er rimelig sikker på at første batchen med biler blir Chev Bolt med to utstyrsvarianter. Når Opel merket kommer på bilen blir vel senere - i alle fall hvis Opel tilbyr flere utstyrspakker. LG sier at de skal levere 30.000 batteripakker i 2017 til GM, noe som tyder bra. Egentlig rart at ikke bilen skal sammenstilles i Europa, da motor, drivverk og batteri blir sammenstilt i Korea...

Opel Ampera e blir vel produsert i Europa. Chevrolet Bolt i USA. Hadde jeg trodd var mest sannsynlig ihvertfall.

Trond.m

Opel Ampera-e vil vel produseres på samme fabrikk som Bolt i starten. Hva som skjer etter hvert er umulig å si  ;)

Gurba


kammiz

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. oktober 2016, klokken 15:29
Åh herregud....jag avslutar med det å låter tråden vila i frid å ro....

du lever opp til nicknamet ditt ihvertfall...
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på fredag 21. oktober 2016, klokken 15:21
Fikk siste nummer av bladet Bil i posten i går.  Der kom pressesjefen i Opel Norge med noen opplysninger og Ampera-E, ikke mye nytt. Men han sa at de satser på at priser og konfigurasjoner skal komme før jul.

Dette betyr vel at vi kan gjøre en "ordentlig" bestilling av bilen før jul, da tenker jeg at de kommer til å si mer nøyaktig tidspunkt for levering også.
Angående pris og spesifikasjoner;

Sendte mail om spesifikasjoner i dag til Opel og fikk følgende svar

"Hei Knut,

Beklager dette. Vi hadde forventet å motta informasjon fra Opel Norge etter messen, men de utsetter hele tiden. Det vi har fått vite nå er at all informasjon ang pris, utstyr, mer om levering etc kommer ila q1 2017................."

Q1 2017  kan jo bety at pris først kommer i slutten av Mars 2017, det er leeeeenge til

Trond.m

What !!! Amerikanere er kjent for å bruke laaaang tid på sine beslutninger, så det er nok de som er flaskehalsen. Men Opel Norge må være klar over at alle kontraktene da er inngått på bakgrunn av villedende informasjon og ikke juridisk bindende. Men greit nok for meg som har en i3 i bestilling og en reservasjon på e-Golf  ;D

Counterpointer

i3 fremstår som et stadig bedre alternativ , spesielt siden den kan leveres i dag! (Er i hvertfall en  94 ah på Finn "as we speak")

Btw: @TM når er det levering på E-Golf for deg. Den blir vel ikke levert noe før Ampera-e?

Ipadjove


Counterpointer

Sitat fra: Ipadjove på mandag 24. oktober 2016, klokken 18:37
Æsj, kjedelig info men takk for at du deler! :)
Skulle bare mangle
Kan være greit om flere presser sine forhandlere!
Det minste Opel Norge kan gjøre er å forklare hvorfor dette tar så lang tid.
Bilene er jo planlagt i produksjon og de har ikke noe problem med å komme med info på andre modeller

Gurba

I forhold til hvordan Tesla merkedsfører nye modeller så er jo Ampera e like rundt hjørnet.

Counterpointer

Tja, fortsetter dette vil de første få sin Modell 3 før flertallet får Ampera-e.
Slik det ser ut nå ligger Tesla bare noen måneder etter, fortsetter Opel å "somle " så forsvinner forspranget...

Trond.m

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. oktober 2016, klokken 18:26
@TM når er det levering på E-Golf for deg. Den blir vel ikke levert noe før Ampera-e?
Det er det vel ingen som vet, men jeg reserverte fredag 21.10 kl 10:55. Ser ikke bort fra at jeg hopper bukk over VW, og kjører i3 til jeg ser hva Opel leverer. Klarer jeg meg greit gjennom vinteren med i3 jeg blir det kanskje "Morna Opel" til våren.

Zuexi

Sitat fra: TM på mandag 24. oktober 2016, klokken 18:19
What !!! Amerikanere er kjent for å bruke laaaang tid på sine beslutninger, så det er nok de som er flaskehalsen. Men Opel Norge må være klar over at alle kontraktene da er inngått på bakgrunn av villedende informasjon og ikke juridisk bindende. Men greit nok for meg som har en i3 i bestilling og en reservasjon på e-Golf  ;D
Min forhandler sa hele tiden på tlf at det var ventet levering våren 2017, og siden jeg bestilte i begynnelsen av oktober, ba jeg om å få forbehold om levering innen Q2 i kontrakten. Det fikk jeg ikke selv om jeg påpekte at han hadde sagt våren muntlig over telefon. Endte med at det ble en "standard kontrakt" med 330 prisen, så hvis Opel ikke kan/klarer å levere nok biler, så blir det spennende å se hva de gjør hvis folk vil begynne å terminere kontrakten.

Counterpointer

Høyst sannsynlig har de flere potensielle kunder enn biler så om noen (titalls eller hundretalls) kansellerer så betyr nok det lite

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. oktober 2016, klokken 19:05
Tja, fortsetter dette vil de første få sin Modell 3 før flertallet får Ampera-e.
Slik det ser ut nå ligger Tesla bare noen måneder etter, fortsetter Opel å "somle " så forsvinner forspranget...
Det er nettopp det, Tesla satser sikkert på å få levert noen TM3 i svært begrenset antall så fort som mulig, mens tusenvis folk i køen av TM3 kan få til dels mye senere levering. Men MARKEDSFØRINGSMESSIG vil en tidlig levering av TM3 (selv om få biler) fungere svært godt og gi inntrykk av full fart og generere videre salg og reservasjoner.
Så spørs det om i hvor stor grad "gubbene" i GM klarer å skjønne at de må få ferdigprodusert og levert Ampera E ASAP!
Bilen har en del moderne mangler av bl.a.  autonome sikkerhetssystemer, men har et flott stort batteri som vil kunne dekke mye kjøring for folk flest.
- Start masseproduksjon nå GM !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA