Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

1Ampera

#150
De første bilene kommer til Opel Norge i 1kvartal, så kommer det 20 biler som skal ut som pressebiler.
Den vil bli levert i 2 utgaver. Kundebilene blir levert fra 2 / 3kvartal.
Denne informasjon har jeg fått fra min forhandler.
Regner med å få endelig bekreftelse når priser og spesifikasjoner foreligger.

Jeg har kontrakt fra 13.09.16 på bil.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Gurba

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:41
Sitat fra: Gurba på torsdag 20. oktober 2016, klokken 14:54
Det er litt lite, men det holder vel til et enkelt sykkelstativ og et par-tre sykler.

Ett normalt sykkelstativ med skyltfäste å lys för 2 sykklar har egenvikt på 17 kg. Min sticykel väger 11,5 kg...så ja, "greit" fäste med stora begränsningar skulle jag vilja säga. ???

Ok. Min sykkel veier nesten det samme og ungenes 11kg hver. Stativet mitt er nokså tungt men 17kg tror jeg ikke det er. De med plattform er sikkert det. Det blir uansett mest å henge på ungenes sykler.

Gurba

Sitat fra: hansob på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:39
Jeg spurte min forhandler i dag om hvilken plass jeg hadde i køen, men fikk nå beskjed om at Opel ikke lenger gir ut denne informasjonen. Forhandleren hadde akkurat besøk av sin kontaktperson fra Opel sentralt, og han kunne bekrefte dette. Ikke en gang forhandlerene får opplysninger om antall bestillinger. Han sa også at vi som har bestilt den siste tiden, antagelig ikke kan regne med bil før 2018. Vi får håpe han tar feil og at Opel får inn flere biler en antatt.

Høres ikke bra ut. Må vel sjekke mulighetene for import fra Tyskland da.

S4e

Det er hardt å vente, men jeg foreslår vi avventer til når pris pluss leveransetider for de som allerede har bestilt er kjent før noen konkluderer ;-)

Vi vet jo at hva de ulike forhandlere sier kan sprike veldig...

Videre skal en ikke se bort fra at det er et taktisk spill fra Opel i forhold til konkurrenter og markedet også - at de holder kortene inntil brystet til riktig timing. Sikkert også diskusjoner internt mellom landene også om hvor mange biler en får som kanskje enda ikke er landet?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Nickelilltroll

Sitat fra: Gurba på torsdag 20. oktober 2016, klokken 17:38
Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:41
Sitat fra: Gurba på torsdag 20. oktober 2016, klokken 14:54
Det er litt lite, men det holder vel til et enkelt sykkelstativ og et par-tre sykler.

Ett normalt sykkelstativ med skyltfäste å lys för 2 sykklar har egenvikt på 17 kg. Min sticykel väger 11,5 kg...så ja, "greit" fäste med stora begränsningar skulle jag vilja säga. ???

Ok. Min sykkel veier nesten det samme og ungenes 11kg hver. Stativet mitt er nokså tungt men 17kg tror jeg ikke det er. De med plattform er sikkert det. Det blir uansett mest å henge på ungenes sykler.

Jepp, förstår att alla har sina behov å detta fungerar fint till vardagsbruk som du säger. Ser på Thule sitt med skylt/lyshållare är det lättaste som finns(17kg). Önskar absolut att ha cyklarna där bak men jag ska undersöka detta lite mer. :)

Men som den andra kommentaren om att loven säger nåt är inte väsentligt men mer att lasta på cyklar till ett värde av 50k där bak utan att känna sig trygg på att det går bra :o
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Gurba

Ser den. Laster ikke syklene våre på et jallastativ som er festet til bilen med tyggis og teip jeg heller. :-)

Nickelilltroll

Sitat fra: Gurba på fredag 21. oktober 2016, klokken 09:49
Ser den. Laster ikke syklene våre på et jallastativ som er festet til bilen med tyggis og teip jeg heller. :-)

;D

Tog mig själv med att denna kula är en version riktat mot enklast möjligt. Vi har ju inte ström därbak till att koppla upp mot denna lastrampen från Thule, som en fossilbil har, och är godkänd för det. Crap...

Jaja, har ju trillat runt med sykklar på taket i 2 år med E-golfen. Märker draget men går ju fint. :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

kammiz

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. oktober 2016, klokken 10:35
Sitat fra: Gurba på fredag 21. oktober 2016, klokken 09:49
Ser den. Laster ikke syklene våre på et jallastativ som er festet til bilen med tyggis og teip jeg heller. :-)

;D

Tog mig själv med att denna kula är en version riktat mot enklast möjligt. Vi har ju inte ström därbak till att koppla upp mot denna lastrampen från Thule, som en fossilbil har, och är godkänd för det. Crap...

Jaja, har ju trillat runt med sykklar på taket i 2 år med E-golfen. Märker draget men går ju fint. :)

ingen biler uten hengerfeste har strøm bak der, men man kobler seg jo på eksisterende ledningsnett til baklys uten problemer.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Nickelilltroll

Sitat fra: kammiz på fredag 21. oktober 2016, klokken 12:30
Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. oktober 2016, klokken 10:35
Sitat fra: Gurba på fredag 21. oktober 2016, klokken 09:49
Ser den. Laster ikke syklene våre på et jallastativ som er festet til bilen med tyggis og teip jeg heller. :-)

;D

Tog mig själv med att denna kula är en version riktat mot enklast möjligt. Vi har ju inte ström därbak till att koppla upp mot denna lastrampen från Thule, som en fossilbil har, och är godkänd för det. Crap...

Jaja, har ju trillat runt med sykklar på taket i 2 år med E-golfen. Märker draget men går ju fint. :)

ingen biler uten hengerfeste har strøm bak der, men man kobler seg jo på eksisterende ledningsnett til baklys uten problemer.

Utan problemer? Hade tänkt mig om både en gång och hundra innan jag kopplar upp nåt "mot eksisterande ledningsnett" i en fabriksny bil, är faktiskt lite skeptisk till denna jallakula oxå då faktiskt Möller sagt ifrån att dessa inte är godkända för E-Golf.

Drömmen består i att få allt av cyklar bakom bilen och inte på taket, med allt av garantier och säkerhet gällande. Men fint rädd vi får vänta lite till. :(
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

kammiz

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. oktober 2016, klokken 13:23
Sitat fra: kammiz på fredag 21. oktober 2016, klokken 12:30
Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. oktober 2016, klokken 10:35
Sitat fra: Gurba på fredag 21. oktober 2016, klokken 09:49
Ser den. Laster ikke syklene våre på et jallastativ som er festet til bilen med tyggis og teip jeg heller. :-)

;D

Tog mig själv med att denna kula är en version riktat mot enklast möjligt. Vi har ju inte ström därbak till att koppla upp mot denna lastrampen från Thule, som en fossilbil har, och är godkänd för det. Crap...

Jaja, har ju trillat runt med sykklar på taket i 2 år med E-golfen. Märker draget men går ju fint. :)

ingen biler uten hengerfeste har strøm bak der, men man kobler seg jo på eksisterende ledningsnett til baklys uten problemer.

Utan problemer? Hade tänkt mig om både en gång och hundra innan jag kopplar upp nåt "mot eksisterande ledningsnett" i en fabriksny bil, är faktiskt lite skeptisk till denna jallakula oxå då faktiskt Möller sagt ifrån att dessa inte är godkända för E-Golf.

Drömmen består i att få allt av cyklar bakom bilen och inte på taket, med allt av garantier och säkerhet gällande. Men fint rädd vi får vänta lite till. :(

Møller må isåfall ved påstand om frafall av garanti, bevise at det er hengerfestet eller tilkobling av dette, som er årsaken. Men det er jo også bare å bruke rele og ta selve strømmen direkte fra 12v batteri, som de aller fleste biler får.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Nickelilltroll

Sitat fra: kammiz på fredag 21. oktober 2016, klokken 13:27
Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. oktober 2016, klokken 13:23
Sitat fra: kammiz på fredag 21. oktober 2016, klokken 12:30
Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. oktober 2016, klokken 10:35
Sitat fra: Gurba på fredag 21. oktober 2016, klokken 09:49
Ser den. Laster ikke syklene våre på et jallastativ som er festet til bilen med tyggis og teip jeg heller. :-)

;D

Tog mig själv med att denna kula är en version riktat mot enklast möjligt. Vi har ju inte ström därbak till att koppla upp mot denna lastrampen från Thule, som en fossilbil har, och är godkänd för det. Crap...

Jaja, har ju trillat runt med sykklar på taket i 2 år med E-golfen. Märker draget men går ju fint. :)

ingen biler uten hengerfeste har strøm bak der, men man kobler seg jo på eksisterende ledningsnett til baklys uten problemer.

Utan problemer? Hade tänkt mig om både en gång och hundra innan jag kopplar upp nåt "mot eksisterande ledningsnett" i en fabriksny bil, är faktiskt lite skeptisk till denna jallakula oxå då faktiskt Möller sagt ifrån att dessa inte är godkända för E-Golf.

Drömmen består i att få allt av cyklar bakom bilen och inte på taket, med allt av garantier och säkerhet gällande. Men fint rädd vi får vänta lite till. :(

Møller må isåfall ved påstand om frafall av garanti, bevise at det er hengerfestet eller tilkobling av dette, som er årsaken. Men det er jo også bare å bruke rele og ta selve strømmen direkte fra 12v batteri, som de aller fleste biler får.

Ja, är du själv villig att ta den risken så varsågod. Jag sover bättre om natten med vetskapen att jag ställer starkt vid en påkörsel bakifrån, skader på upphäng eller annat i strömnätet. Det är inte snack om HUR du får det till utan om man vill eller inte.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

e-max

Spørsmålet er NÅR kommer bilen til Norge. I og med at produksjon av Bolt starter denne måneden i USA og jeg er rimelig sikker på at første batchen med biler blir Chev Bolt med to utstyrsvarianter. Når Opel merket kommer på bilen blir vel senere - i alle fall hvis Opel tilbyr flere utstyrspakker. LG sier at de skal levere 30.000 batteripakker i 2017 til GM, noe som tyder bra. Egentlig rart at ikke bilen skal sammenstilles i Europa, da motor, drivverk og batteri blir sammenstilt i Korea...
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

kammiz

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. oktober 2016, klokken 13:35
Ja, är du själv villig att ta den risken så varsågod. Jag sover bättre om natten med vetskapen att jag ställer starkt vid en påkörsel bakifrån, skader på upphäng eller annat i strömnätet. Det är inte snack om HUR du får det till utan om man vill eller inte.

aller først vil jeg si at jeg respekterer de som ikke ønsker å gjøre slikt. det er ikke meningen å "krangle" med deg. :) Men når det er sagt, så kreves ikke slikt utstyr noen form for godkjenning for å være lovlig å kjøre med. Å montere noe slikt vil sannsynligvis heller øke sikkerheten for din del ved påkjørsel bakfra. Hvis det er det du tenker på. Ang strømnettet, så er det jo ingen fare, når alt man gjør er å ta signalene via releer. Det skal mye til for en produsent å bevise at dette utgjør noen fare for bilen. Til og med folk med Tesla monterer jo slike fester, og Tesla er jo mye vanskeligere med slikt enn i praksis ALLE andre produsenter. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bmw2002

Hmm, denne tråden ser ut til å handle mest om hengerfeste etterhvert...

Fikk siste nummer av bladet Bil i posten i går.  Der kom pressesjefen i Opel Norge med noen opplysninger og Ampera-E, ikke mye nytt. Men han sa at de satser på at priser og konfigurasjoner skal komme før jul.

Dette betyr vel at vi kan gjøre en "ordentlig" bestilling av bilen før jul, da tenker jeg at de kommer til å si mer nøyaktig tidspunkt for levering også.


Nickelilltroll

Sitat fra: kammiz på fredag 21. oktober 2016, klokken 14:28
Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. oktober 2016, klokken 13:35
Ja, är du själv villig att ta den risken så varsågod. Jag sover bättre om natten med vetskapen att jag ställer starkt vid en påkörsel bakifrån, skader på upphäng eller annat i strömnätet. Det är inte snack om HUR du får det till utan om man vill eller inte.

aller først vil jeg si at jeg respekterer de som ikke ønsker å gjøre slikt. det er ikke meningen å "krangle" med deg. :) Men når det er sagt, så kreves ikke slikt utstyr noen form for godkjenning for å være lovlig å kjøre med. Å montere noe slikt vil sannsynligvis heller øke sikkerheten for din del ved påkjørsel bakfra. Hvis det er det du tenker på. Ang strømnettet, så er det jo ingen fare, når alt man gjør er å ta signalene via releer. Det skal mye til for en produsent å bevise at dette utgjør noen fare for bilen. Til og med folk med Tesla monterer jo slike fester, og Tesla er jo mye vanskeligere med slikt enn i praksis ALLE andre produsenter. :)

Åh herregud....jag avslutar med det å låter tråden vila i frid å ro....
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA