Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

bmw2002

Håper virkelig Opel kommer med mer informasjon her.  Dersom det er sånn at man får bilen i juni uten, så kommer ACC og autopilot til høsten blir det for dumt.

Ikke for at jeg personlig kommer til å bruke det, men kan jo ha litt betydning ved videresalg.

Uansett, jeg vil ha bilen først mulig, så får man heller tape noen tusen ved salg.

AmocoCadiz

Føler litt deja vu fra 2010 og tiden når første leafen kom.
De aller første gen1 Leaf 2011 er vel de minst attraktive på bruktmarkedet nå, etter oppgraderinger i 2013 og 2016. Sånn sett vil de vel ha brattere verdifall de første årene, sikkert som gen1 av AmperaE også vil få og fremstå om 4-5 år.

Samtidig er det akkurat nå man fortsatt har alle elbilfordeler, og bruksverdien av en langtgående elbil er verdiful, både med enklere planlegging av bilkjøring for mulighet for ikke planlagte turer, høyere snittfart og hastighet og mulighet for langt mer komfort både sommer og vinter.

S4e

Det eneste som er sikkert er at det vil skje mye fremover innen batteriteknologi, selvkjøring, ny modeller som stasjonsvogn og tilhengerfeste +++

Men jeg tror Ae vil være blant de bedre forutsatt den kommer med en fornuftig pris. Helt ny bilkonstruksjon og rekkevidde i forhold til alternativene.

Og hvis en skal vente er mitt alternativ å fortsette med dieselbil. Tror både prisutvikling på denne og driftskostnader er dårligere enn å gå for Ae nå!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

alagerqv

Da var kontrakt skrevet på AE, skrev den i dag, så ingen anelse hvor langt bak i køen jeg er. Estimert levering juli. Standard 330k kontrakt for min del, men jeg fikk lov å legge inn forbehold etter prøvekjøring. Ellers skrev selgeren dette i mail til meg:

"Vi garanterer en normalt utstyrt bil til kr 330.000 ".

Normalt utstyr er vel ACC, metallic og vinterdekk vil jeg si?

Siden jeg også har reservert en TM3 1. april, så blir det jo spennende å se hvilken bil som dukker opp først. Holder vel en knapp på Opel AE, men dersom TM3 kommer med D så er det jo det stas og for min del, verdt å vente litt på.

Zuexi

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 00:03
Da var kontrakt skrevet på AE, skrev den i dag, så ingen anelse hvor langt bak i køen jeg er. Estimert levering juli. Standard 330k kontrakt for min del, men jeg fikk lov å legge inn forbehold etter prøvekjøring. Ellers skrev selgeren dette i mail til meg:

"Vi garanterer en normalt utstyrt bil til kr 330.000 ".

Normalt utstyr er vel ACC, metallic og vinterdekk vil jeg si?

Siden jeg også har reservert en TM3 1. april, så blir det jo spennende å se hvilken bil som dukker opp først. Holder vel en knapp på Opel AE, men dersom TM3 kommer med D så er det jo det stas og for min del, verdt å vente litt på.
Tror du kan se langt etter Juli måned.
Selv bestilte jeg i begynnelsen av oktober, like etter lanseringen og selv da ble det sagt høsten 2017.
I ettertid har det blitt sagt her inne (etter kilder fra Opel) at de første (demo)bilene vil komme i juni måned.
Står selv i MIII kø, men var ikke superraskt ute, så regner med å ha Ae en god stund før jeg ser min på norsk jord.

bmw2002

Demobilene kommer i april. Dessverre bare 30 stk, så de blir sendt på rundgang mellom ulike forhandlere.

turfsurf

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 00:03
Normalt utstyr er vel ACC, metallic og vinterdekk vil jeg si?

Tror ingen av de går inn under "normalt utstyrt". ACC får den ikke uansett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alagerqv

Får den ikke ACC???!  :-X

Det er jo ett must på biler i dag, fullstendig uaktuelt å kjøpe en bil som ikke har det etter å hatt det på e-Golf'en og Volvo'en...

Gurba

Har kjørt Outlander med ACC og hvis det er slik på alle biler så klarer jeg meg veldig godt uten.

Gurba

Jeg må innrømme at jeg føler det er en smertegrense for bil med full liste på ca. 340.000kr for min del. Jeg kjører billig med liten nedbetalt Peugeot diesel så det er grenser for mye jeg vil øke de månedlige utgiftene. Jeg vurderer ikke elbil for å spare penger, men for at jeg er nysgjerrig og har lyst til å prøve. Men som sagt så ikke for enhver pris. Jeg har strengt begrenset budsjett.

bmw2002

Jeg synes forøvrig det virker rart at det ser ut til å være enighet om levering fra juni eller juli til kunder.  Dette er vel noe som kommer fra forhandler.

Jeg spurte Opel Norge i dag på Facebook når de første kundene ville få sine biler i Norge.

Svaret var at det eneste de har sagt er våren 2017 og at dette fortsatt gjelder.

Dette velger jeg å tolke som at jeg får bilen senest i mai.

AmocoCadiz

#131
Sitat fra: Gurba på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 17:30
Jeg må innrømme at jeg føler det er en smertegrense for bil med full liste på ca. 340.000kr for min del. Jeg kjører billig med liten nedbetalt Peugeot diesel så det er grenser for mye jeg vil øke de månedlige utgiftene. Jeg vurderer ikke elbil for å spare penger, men for at jeg er nysgjerrig og har lyst til å prøve. Men som sagt så ikke for enhver pris. Jeg har strengt begrenset budsjett.
Er mange flere fordeler med elbil uansett merke kontra fosilbil, stille gange, kjapp hvor det trengs i det daglige (0-50) og mange millioner steder å fylle bilen på (strøm finnes nær sagt overallt, de færreste har bensinpumpe hjemme! ( noen bønder har fortsatt?!)

Fine med AE med stort batteri er at du sjelden trenger fylle opp og at du kan bruke komfort  varme AC nær sagt så mye du vil!

Så kan være noe av disse fordelene at man likevel overlever uten ACC.

Gjør du det ikke, kan du sannsynligvis selge den på dagen første året pga uendelige ventelister.

alagerqv

Det kommer nok mange "gamle" elbiler på finn.no når Tesla Model 3 leveres... :-) Men jeg gidder ikke kjøpe AE om den ikke har ACC, da venter jeg heller noen måneder til på TM3, selv om AE sikkert kan selges lett. e-Golf har ACC, og det er jo minst like nyttig som hjul og ratt er på en bil.

zbk

Tror heller det kommer mange gamle fossilbiler på Finn når M3 leveres  8). Jeg har i alle fall planer om å gå helelektrisk når så langt kommer og heller beholde AE-n som bil nummer to.

Mer sannsynlig at Zoe-n ryker på Finn når AE kommer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

DagfinnN

AE kommer nok uten ACC. Det synes jeg er en skikkelig nedtur så bortskjemt som jeg er blitt nå. Men jeg kjøper bilen likevel. Har jo klart meg i 30 år uten ACC og klarer nok et år eller to med AE før jeg bytter til Tesla modell 3. Rekkevidde er konge for meg.
Jeg tør heller ikke å la Subaruen stå i garasjen og rase ned i pris helt fram til 2018/2019.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA