Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

TFSE

Vad spelar det för roll 30.000 kr hit eller dit, "det går bra"

Trond.m

Sitat fra: S4e på torsdag 29. september 2016, klokken 15:51
Ville vært fantastisk, men frykter dere er litt optimistiske.,. Ref kontraktspris.
Opel er jo ikke akkurat det kunder flest står i kø for å kjøpe. De tar nok høyde for at de mest ivrige etter å få bil ikke er representative for hva markedet forøvrig er villig til å legge på bordet. VW og BMW vil nok fortsatt kapre kunder som ikke er klare for å selge bensin eller dieselbilen, så prisen på Ampera-e bør reflektere dette.  Håper vi snart får fasiten ;)

jche

Noen tanker om hvilken type lader/ladeboks man bør montere hjemme?

3irikur

Sitat fra: jche på torsdag 29. september 2016, klokken 16:56
Noen tanker om hvilken type lader/ladeboks man bør montere hjemme?

Det spørs på hva slags lader og plugg bilen kommer med. Hittil ser det ut til at den kommer med type 2 32a lader, men jeg holder meg avventende til jeg får bekreftet dette.

Gjetter at det kommer noen selgere i tråden her straks :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TFSE

Menade 300.000 eller 330.000 är väl inte så farligt (för Premier), inlägget var ironiskt..

jche

Sitat fra: 3irikur på torsdag 29. september 2016, klokken 18:21
Sitat fra: jche på torsdag 29. september 2016, klokken 16:56
Noen tanker om hvilken type lader/ladeboks man bør montere hjemme?

Det spørs på hva slags lader og plugg bilen kommer med. Hittil ser det ut til at den kommer med type 2 32a lader, men jeg holder meg avventende til jeg får bekreftet dette.

Gjetter at det kommer noen selgere i tråden her straks :)

Ja det blir spennende å se. Jeg er elektriker, så jeg kan montere ladestasjon selv. Men må søke hvis jeg skal ha større enn 16A(agder energi). Har forøvrig TT-anlegg og 3x50 hovedsikring, så noe særlig over 3x32 har neppe noen hensikt.

bno

"Pettersen bekfrefter for øvrig at Ampera-e kommer med støtte for 50 kilowatt CCS-hurtiglading. Dette skal gjøre det mulig å «fylle på» 150 kilometer rekkevidde på en halvtime ...."
"Om bord-laderen kan håndtere en effekt på inntil 7,2 kilowatt. Altså må du ha en 32 ampere kurs til garasjen om du ønsker full ladeeffekt hjemme."

Arha

Sitat fra: jche på torsdag 29. september 2016, klokken 18:56
Sitat fra: 3irikur på torsdag 29. september 2016, klokken 18:21
Sitat fra: jche på torsdag 29. september 2016, klokken 16:56
Noen tanker om hvilken type lader/ladeboks man bør montere hjemme?

Det spørs på hva slags lader og plugg bilen kommer med. Hittil ser det ut til at den kommer med type 2 32a lader, men jeg holder meg avventende til jeg får bekreftet dette.

Gjetter at det kommer noen selgere i tråden her straks :)

Ja det blir spennende å se. Jeg er elektriker, så jeg kan montere ladestasjon selv. Men må søke hvis jeg skal ha større enn 16A(agder energi). Har forøvrig TT-anlegg og 3x50 hovedsikring, så noe særlig over 3x32 har neppe noen hensikt.

16A holder lenge.  Har ladet Leafen med 10A i snart 5 år nå, og aldri savnet raskere hjemmelading.  Og med større batteri synker behovet for rask lading.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Pirat

Hvilke vilkår har dere fått på kontrakt?
Bindende kontrakt med mindre pris overstiger 320-330k - for ukjent pakke?

bakskj

Har fått det samme. Litt skeptisk til å binde meg må jeg innrømme.. i tenkeboksen litt til.. hadde de bare kunnet garantere leveringstiden hadde jeg slått til idag!
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

bno

Jeg lot det stå til idag og signerte. Hadde avtale siden begynnelsen av sept. og derved sto i bestilling køen. Levering er estimert våren 2017. Pris ikke fastsatt på og ses som et estimat. Kontrakt er bindende med mindre pris overgår estimatet. Grei skuring det. Leveringstiden er da usikkerhetsfaktoren. Eier ikke Tesla og stiller da bak eiere av Tesla som har bestlt TM3 det er min usikkerhet idet vi går mot 2018... Ja, er komfortabel med dette.

Trond.m

Sitat fra: bno på torsdag 29. september 2016, klokken 22:04
Eier ikke Tesla og stiller da bak eiere av Tesla som har bestlt TM3 det er min usikkerhet idet vi går mot 2018... Ja, er komfortabel med dette.
Tesla's useriøse køordning var grunnen til at jeg kansellerte Model 3 bestillingen og bestilte Ampera-e

bno

Ser det litt slik selv også, må innrømme det. Har dog valgt å se på AE som en ventebil som jeg kan  oppgradert status om jeg kansellerer TM3.

Amundmo

Etter å ha vurdert elbil i over et år så tok jeg steget i går og bestilte Ampera-e. 330 lapper for en bil med rekkevidde på 500 km tror jeg det er verdt. Har også vurdert tesla, men er glad jeg ventet på denne. Blir spennende tider i møte nå. Mange ubesvarte spørsmål. f eks kvalitetsfølelse(Tidligere bare kjørt Volvo og Mercedes), adaptiv criuse kontroll, oppvarming av batteri, faktisk rekkevidde, pris og sittekomfort. En ting er hvert fall helt sikkert og det er at jeg ikke skal ha den i gul....
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA