Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

bno

331000,- inkl.
"Kontraktene er jo ikke noe for oss som liker å prute." Stiller meg bak denne 8)

dudeldei

Skrev kontrakt hos AutoXL Skien i forrige uke. Var da nr 2 på lista dems, men dette blei sendt til Opel sentralt, så vet ikke hvor jeg er i lista der...

jche

Har også bestilt, og det ble antydet pris på 331600. Er ikke spesifisert utstyr, og det står at endelig pris ikke er fastsatt. Antatt levering sommer 2017. Dette var hos motorforum i Kristiansand. Fikk ikke vite hvor jeg står i køen da...

Sverre Grevskott

ja, min forhandler antydet april/mai som første leveringstidspunkt
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

tutti

331k stod det på min kontrakt her i Østfold. Levering antydet i august.

Forhandleren nevnte at første demobil kommer i februar/mars.

alv1

August!?

Håper inderlig de klarer å levere til påsketider, og at produksjonsvolumet er greit mot europa. Har signert den "lekekontrakten" på Mobile i Oslo, uten at jeg fikk vite om plass i køen.

Sverre Grevskott

Det er klart at når de når har 3-400 kontrakter, og de får 1000 biler i løpet av året må de etterhvert begynne å si til nye kunder at levering blir seinere enn første bølge :)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Stikkkontakt

Sitat fra: danchr på onsdag 21. september 2016, klokken 11:18
Jeg er overbevist om at bilen blir priset likt i hele verden,

Foreløpig er prisene offisiell i 2 land.USA og Canada. Prisingen der beviser at ditt utsagn er feil.
En stor produsent som GM kan ikke endre prisene til stadighet i et volatilt valutamarked. Det er det faktisk KUN Tesla som gjør. Mer sannsynlig er det at de priser utifra historiske kurser.
BMW-er produsert i Tyskland koster f.eks det samme i USA nå som for 3 år siden. Selv om valutaendringen er over 20%. Det er bare et eksempel, men slik er det med alle store bilmerker. At man da skal prise en ny modell etter dagens kurs som er helt annerledes enn prisingen av resten av modellrekken er derfor uhyre lite sannsynlig.

PGH

Har dere som har skrevet kontrakt fått bekreftelse på at dere kan terminere kontrakten om oppgitt pris på 331600 er innstegsprisen? Min forhandler i bergen (Scanauto) sier som følger:
"Angitt pris er å anse som et foreløpig estimat med alle forbehold.
Kontraktene er bindene med mindre fastsatt pris overstiger den angitte kontraktssum.
Prisen på kontrakten vil endres så snart pris og spesifikasjoner foreligger. Det er mulig å kansellere kontrakten om prisen overstiger denne summen."
For meg er taket på 350k for en godt utstyrt bil, men om 331600 er innstegsprisen er eg redd vi kommer nærmere 400k enn 350k for en fullutstyrt. Da blir det heller en i3 på meg.

Nickelilltroll

Sitat fra: PGH på tirsdag 27. september 2016, klokken 09:42
Har dere som har skrevet kontrakt fått bekreftelse på at dere kan terminere kontrakten om oppgitt pris på 331600 er innstegsprisen? Min forhandler i bergen (Scanauto) sier som følger:
"Angitt pris er å anse som et foreløpig estimat med alle forbehold.
Kontraktene er bindene med mindre fastsatt pris overstiger den angitte kontraktssum.
Prisen på kontrakten vil endres så snart pris og spesifikasjoner foreligger. Det er mulig å kansellere kontrakten om prisen overstiger denne summen."
For meg er taket på 350k for en godt utstyrt bil, men om 331600 er innstegsprisen er eg redd vi kommer nærmere 400k enn 350k for en fullutstyrt. Da blir det heller en i3 på meg.

"innstegspris" är bara ett uttryck som noen her funnet opp dessvärre :o 331 600 skall enligt min förhandlare vara en "godt utstyrt premiummodell".
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Arha

I min kontrakt står det:

"Hvis bilen vil komme på mer enn 325 000 for standard modell, har jeg mulighet hvis ønskelig å heve kjøpet uten omkostninger.  Når den eksakte prislisten kommer fra Opel Norge vil kontrakten bli oppdatert.  Vinterhjul kommer i tillegg."
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Sverre Grevskott

I min kontrakt står det ikke spesifisert, men det var en helt klar muntlig avtale om at prisen (331600) gjalt premium versjon. Selger sa også at opel vurderer å kun ta inn premium modellen ettersom nesten alle uansett ville kjøpe denne.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Salvelinus

Her var det mye forskjellig informasjon fra Norske forhandlere.
Tok en telefon til forhandleren jeg har skrevet kontrakt med og han var spørrende til hvor konkrete enkelte har vært i informasjon til kunder. I følge ham er det ingen info på nåværende tidspunkt om det er en eller to utstyrsvarianter på Ampera-e eller om det blir en plukkliste. Prisene de forskjellige forhandlerne har lagt seg på er anslag i forhold til info man allerede har på Bolt, og han anså det hvertfall som sannsynlig høyt nivå utstyr/pris. Til spekulasjonene om at fullt utstyrt bil kommer nærmere 400.000 sa han at det ville være rart for da får han ikke solgt bilen.

Ifølge ham må vi nok pent vente til torsdag, alt før det er rene spekulasjoner mtp utstyrsnivå/pris.



S4e

Jeg har også fått veldig ulik informasjon fra to ulike selgere/forhandlere. Ikke undertegnet avtale enda, men håper å få et kontraktsforslag som både inkluderer "premium" modell og frist på seneste levering. Ikke besluttet om jeg signerer før torsdag eller kort tid etter lansering her...

Oppdatert: Bestilt nå!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA