Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Counterpointer

Det er nå mange tråder med en blanding av info og spekulasjoner om Ae.
Det er sikkert uunngåelig og helt greit, men det hadde vært fint med en tråd med kun saklig info.
Da mener jeg info vi får fra forhandlerne med tilbud og spesifikasjoner.
Jeg ser allerede at det er forskjeller på en standardkontrakt fra Opel Norge.......

Jeg har selv signert en kontrakt med Mobile Kjeller på 331 600 med levering senest sommer 2017, dette er under forutsetning at prisen skal bli lavere og levering tidligere, men de kan enda ikke si hvor mye.

Trond.m

Kontakt hos automobil-kompaniet Dramme.
330.000 + 3900 i leveringsomkostninger. Dette skal inkludere tekstilmatter, gummimatter og bagasjeromsmatte.

Det står at kontrakten er bindende hvis ikke prisen overstiger kontraktssum.

knut3448

A-K Drammen her og, 333.900kr. Vinterhjul kommer i tillegg. Kontrakt endres når priser og spesifikasjoner foreligger.

Tellus

Maks 325 000. Står ingen ting om leveringskostnader så de må være inkludert.
Opel Skøyen, Oslo. Er blandt de 20 første der.

pilt

Sitat fra: Tellus på tirsdag 20. september 2016, klokken 21:51
Maks 325 000. Står ingen ting om leveringskostnader så de må være inkludert.
Opel Skøyen, Oslo. Er blandt de 20 første der.
Samme her, men det står at dersom standardmodellen inkl. avgifter koster mer enn 325 000 kr, så kan kontrakten termineres uten kostnader for kjøper. Vinterhjul er ikke inkludert i prisen.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Arha

Sitat fra: pilt på tirsdag 20. september 2016, klokken 22:16
Sitat fra: Tellus på tirsdag 20. september 2016, klokken 21:51
Maks 325 000. Står ingen ting om leveringskostnader så de må være inkludert.
Opel Skøyen, Oslo. Er blandt de 20 første der.
Samme her, men det står at dersom standardmodellen inkl. avgifter koster mer enn 325 000 kr, så kan kontrakten termineres uten kostnader for kjøper. Vinterhjul er ikke inkludert i prisen.
Jeg har samme ordlyd i min kontrakt fra Thrane-Steen Økern/Risløkka.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Counterpointer

Interessant at det er en forskjell på  8900 kr.
Tror ikke det egentlig har noe å si da jeg tror vi alle havner lavere , men det er et ypperlig forhandlingskort om endelig pris blir høyere!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trond.m

Svakheten med kontraktene er vel at de forholder seg til pris på en bil med udefinert utstyrsnivå. Så hvis billigste bil med standardlakk, 4 hjul og ratt koster 324.990 kr ink. frakt og levering eks. vinterhjul  (noe som jeg vurderer som altfor høyt i forhold til forventet pris i Euro / USD), så er kontraktene bindende. Men jeg tror ikke det er intensjonen i kontakten fra Opel Norge sin side. Tror de har satset på å overraske markedet, for dermed å få mest mulig oppmerksomhet i pressen når bilen lanseres. Det ligger an til tidenes mest omfattende gratis spalteplass for Opel reklame  ;)

tomrh

Sitat fra: TM på onsdag 21. september 2016, klokken 06:46
Svakheten med kontraktene er vel at de forholder seg til pris på en bil med udefinert utstyrsnivå. Så hvis billigste bil med standardlakk, 4 hjul og ratt koster 324.990 kr ink. frakt og levering eks. vinterhjul  (noe som jeg vurderer som altfor høyt i forhold til forventet pris i Euro / USD), så er kontraktene bindende.
Snakket netopp med en selger, han sa at det ikke var depositum og at kontrakten kunne kanselleres uten kostnad. De måtte gjøre det slik for å synliggjøre interessen og få nok biler til Norge.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

DagfinnN

330 + lev. omkostninger + met.lakk og vinterdekk. Bikker 350
Forhandler sa at dette er anslagsvis prisen på premium utgaven, ikke standard.
Var nr. 210 i landet, ca. Signerte i går.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

timingbeltkiller

Med alt ønskelig ekstrautstyr skal det godt gjøres å komme under NOK 400 tusen.
Men det er i 2017.
All senere levering blir dyrere år for år
fordi de økonomiske insentivene trappes gradvis ned fom 2018.

Dessuten er det få biler (el eller fossil) som har mindre prisdiff enn 100 tusen
mellom skrapa innstegsmodell og bil utstyrt slik flertallet spesifiserer.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

kammiz

#11
ikke glem at opel har endret strategi de siste årene. Bilene skal ha mye utstyr fra laveste nivå av og nivået med mest utstyr skal heller ikke være veldig dyrt. De skal være billigere enn andre premium merker, er intensjonen. Så jeg tror vi ser en maks utstyrt ampera-e rundt 350.

Signerte fredag 16. sept morgen på Thrane Steen Skøyen og skal etter sigende være nr 5 i køen der. 325 inkl levering + vinterdekk.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Gnilre

#12
Sitat fra: tomrh på onsdag 21. september 2016, klokken 08:31
Sitat fra: TM på onsdag 21. september 2016, klokken 06:46
Svakheten med kontraktene er vel at de forholder seg til pris på en bil med udefinert utstyrsnivå. Så hvis billigste bil med standardlakk, 4 hjul og ratt koster 324.990 kr ink. frakt og levering eks. vinterhjul  (noe som jeg vurderer som altfor høyt i forhold til forventet pris i Euro / USD), så er kontraktene bindende.
Snakket netopp med en selger, han sa at det ikke var depositum og at kontrakten kunne kanselleres uten kostnad. De måtte gjøre det slik for å synliggjøre interessen og få nok biler til Norge.
Dette tror jeg også er årsaken til at Opel ville ha kontrakter. Da skjønner de at kundene er genuint interessert i Ampera-e, vet hvor mange de skal reservere hos GM/Opel Europa og har antagelig et forhandlingskort. Hvis vi får "kanadiske priser" på ca 280000 NOK for basisutgaven og 310000 NOK for bil med nesten alt utstyr kan jo Opel bestille noen tusen til Norge når de er i Paris i slutten av neste uke. Kan se ut som om GM vil selge bilen i andre markeder enn USA 7500 USD billigere enn hjemmemarkedet.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Ipadjove

Fått bekreftet at jeg er blandt de første som har skrevet kontrakt i Ålesund, 331.600,- (ink engangsavgift 1600,-) men med forbehold.

Håper og tror at Opel smeller til og overasker med positiv endelig pris og får mye mediaomtale om en uke :)
Håper på fullt utstyrt bil til 330 eller under :) De har hintet om startpris på 270/280 tusen osv. Men de vet ikke.

danchr

Jeg er overbevist om at bilen blir priset likt i hele verden, og at Opel som er store på masseproduksjon gir oss maks 2 utstyrsvarianter, de kommer ikke til å overprise bilen da det Norske markedet er et sterkt signaleffektmarked overfor resten av verden. Fullpakket bil til 350.000,- all inclusive tror jeg på, da matcher de BMW I3 med ny batteripakke, som fortsatt ikke når opp til Ampera-e. Kontraktene er jo ikke noe for oss som liker å prute, men det er vi jo vant til fra Tesla, der betaler man jo depositum uten å vite "noe" om pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA