Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av ..., tirsdag 20. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

Gurba

Jeg trenger også faste seter så vi får se. Det blir vel mulighet for å prøvd den hos forhandler i løpet av våren.

kammiz

Setene opplevdes for min del som helt ok. Ingen revolusjon. Etterpå spurte noen meg om jeg mente de var for smale. Da måtte jeg sette meg inn igjen for å tenke over det. Men ja, de er smalere enn hva man er vant til. Og også tynnere. Man skjønner at de er laget for å spare plass og vekt. Men for meg er det helt ok. Det var ikke myke og svampete. jeg er 192cm og 90kg.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Amoss

Sitat fra: kammiz på onsdag 23. november 2016, klokken 11:48
Setene opplevdes for min del som helt ok. Ingen revolusjon.

Syntes egentlig setene føltes gode ut for meg, bortsett fra - som jeg også nevnte i den andre tråden - at det manglet noe på korsryggstøtten. Hadde slett ikke hatt noe godt av en lengre tur i denne bilen uten en ekstra pute el.lignende der. Men som det er nevnt så er dette pre-produksjon, så er lov å håpe de har en bedre løsning der i produksjons-utgaven.
Model S 85D

kammiz

enig med deg ang korsryggstøtte. Det er det viktigste for langturer. synes også at hvis man gikk inn for det, så kunne man kjenne ramme for godt gjennom på sidene det er ting de bør fikse.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Amoss

Sitat fra: kammiz på onsdag 23. november 2016, klokken 13:04
... synes også at hvis man gikk inn for det, så kunne man kjenne ramme for godt gjennom på sidene det er ting de bør fikse.
Akkurat det la ikke jeg merke til, men så tenkte jeg ikke på å prøve å kjenne etter det.
Model S 85D

kammiz

Sitat fra: Amoss på onsdag 23. november 2016, klokken 13:10
Sitat fra: kammiz på onsdag 23. november 2016, klokken 13:04
... synes også at hvis man gikk inn for det, så kunne man kjenne ramme for godt gjennom på sidene det er ting de bør fikse.
Akkurat det la ikke jeg merke til, men så tenkte jeg ikke på å prøve å kjenne etter det.

Det var nettopp det. min kompis som er litt breiere over baken påpekte det. Jeg måtte kjenne etter for å oppdage det.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TFSE

#231
Jag var också där och jag är väldigt oenig med det många skriver här dessvärre. Hade kanske trott på det som blir sagt här nu med diverse intryck om jag inte hade varit där själv.

Några upplysningar från min sida 178cm/80kg:
Negativa:
-Säten, smala, du känner stolen (plast som trycker på höften/låret).
http://i63.tinypic.com/2hezof4.jpg
-Dörrarna väger ingenting (isolering mot støy?)
-Plast plast, billigt plast, etiskt väldigt fult med detaljer, kanter, plast, deksel runt stolar osv., trist grå färg.
-Plast knappar med ingen fjäder respons, bara billig plast utan motstånd på tryck och dämpning av ljudet
(allt går i plast på även lite bättre bilar men man klarar att ge det lite mer premiumkänsla med responsen på själva trycket)

Positiva
-Tydligen lång räckvidd med fina ytelser  ;D
-Ljudet från stereon
-Stor skärm
-Plats inne i bilen
-Fina fälgar

Summering:
Kände efter ca 3 sek att det var något fel på sätet!
Förväntningar på storlek var precis som förväntat och det är god plats i bilen för storleken.

Det var mycket äldre folk, tror att många inte är så kravstora och stirrar sig blint på rekkevidde. Jag har aldrig haft fina bilar men det tog som sagt 3 sek innan jag hade bestämt mig efter att jag satt ned i sätet. Gick bort till Hyndai Ionic och detta var som natt och dag, Premium Deluxe!!

Fått andra svar från Opel representanter än andra härinne tydligen:
-Adaptive Cruisecontrol, ACC kommer INTE med det första.
-Inget belegg för att säga att bilsätet blir bättre med produktionsbilarna. Han sa t.o.m att detta är Chevrolet och inte Opel sina stolar (och ljus) som de är kända för.
Det är detaljer som blir bättre på produktionsbilarna, t.ex mer och bättre lackering.

Tar gärna en diskussion med folk här men är inte inne så ofta...

Men för mig så var det så dåligt intryck att jag släpper min reservation!!


Amoss

Sitat fra: Benji_9 på onsdag 23. november 2016, klokken 16:33
-Dörrarna väger ingenting (isolering mot støy?)

Akkurat dette var også i mine tanker, så fikk anledning til å få lukket alle dørene mens jeg satt i bilen og stemmesurret fra folkene rundt ble i alle fall godt dempet. Hvordan dette slår ut med tanke på dekk-/trafikk-støy når man er ute å kjører vil jeg på ingen måte si noe om, men opplevde det i det minste som positivt da jeg prøvde.

Sitat fra: Benji_9 på onsdag 23. november 2016, klokken 16:33
Fått andra svar från Opel representanter än andra härinne tydligen:
-Adaptive Cruisecontrol, ACC kommer INTE med det första.
-Inget belegg för att säga att bilsätet blir bättre med produktionsbilarna. Han sa t.o.m att detta är Chevrolet och inte Opel sina stolar (och ljus) som de är kända för.
Det är detaljer som blir bättre på produktionsbilarna, t.ex mer och bättre lackering.

Var nok tydeligvis noen typiske selgere som var der ja ;) 
Model S 85D

elhansen

Jeg måtte ta turen inn til oslo og fikk prøvesitti. Er svært enig i at bilen har en billig utførelse. Skjermen virker bra og gir god respons. knappene under var rett og slett et trist kapittel. Hadde trodd at det skulle være litt anderledes. Men pris skal holdes nede. Skjermen bak rattet fikk jeg ikke sett.
Synes bilen utvendig ser bra ut og helt innafor.
Overraskende god plass inne i bilen. Da jeg satt med mine 175  i førersetet var det svært god benplass til de baki. Setet var for meg ikke trangt, men det der kommer jo an på størrelse på kropp. De er ikke store og ryggen er tynn.
Baksetet går greit med 2 voksne eller 3 barn, men kanskje ikke 50 mil..... midtsetet opplevde jeg som hardt og følelsen av å gli litt både ut av setet og til sidene.
Jeg satte meg i e-golf rett etter og må ærlig innrømme at jeg synes det var to forskjellige biler. Men så var det rekkevidden. Hvis golfen hadde hatt samme rekkevidde ville jeg ikke vært i tvil om hvilken bil jeg hadde valgt. En helt annen følelse i golfen. Men har inne et lodd på begge, så vi får se når prisen blir klar og når de tenker levering. Golfen kom ikke før i april, så har jeg litt flaks kan det hende at det er en del som er klart på begge når valget skal tas.... KAnskje jeg skal gå for hydrogen isteden.....

Nickelilltroll

Sitat fra: Benji_9 på onsdag 23. november 2016, klokken 16:33


Fått andra svar från Opel representanter än andra härinne tydligen:
-Adaptive Cruisecontrol, ACC kommer INTE med det första.



Eh...Dr Neumann får faktiskt frågan om ACC och han svarar: "Vi kommer att avslöja detaljerna om detta i utstyrslistan som kommer att offentliggöras till våren, då kommer också svaret om ACC".....

Så då undrar jag vem som sagt annat till dig?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TFSE

#235
"eh"  det var en representant från Opel Norge där, såg inte hans ID-kort men han hade en tröja där det stod Opel ampera-e!

Nickelilltroll

Sitat fra: Benji_9 på onsdag 23. november 2016, klokken 18:42
"eh"  det var en representant från Opel Norge där, såg inte hans ID-kort men han hade en tröja där det stod Opel ampera-e!

Då är det chefen Opel Europa mot en representant från Opel Norge som bör prata ihop å bli överens?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TFSE

Ja, det är nog många som bör prata med varandra, inget som stämmer alls. Bara att vänta till priser kommer (Opel representanten sa mitten av december).
Men bilen är nog det sämsta jag suttit i och jag har aldrig haft ny bil..

Counterpointer

Sitat fra: Benji_9 på onsdag 23. november 2016, klokken 21:31
Ja, det är nog många som bör prata med varandra, inget som stämmer alls.......



kammiz

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 23. november 2016, klokken 18:38
Sitat fra: Benji_9 på onsdag 23. november 2016, klokken 16:33


Fått andra svar från Opel representanter än andra härinne tydligen:
-Adaptive Cruisecontrol, ACC kommer INTE med det första.



Eh...Dr Neumann får faktiskt frågan om ACC och han svarar: "Vi kommer att avslöja detaljerna om detta i utstyrslistan som kommer att offentliggöras till våren, då kommer också svaret om ACC".....

Så då undrar jag vem som sagt annat till dig?

spennende!!!
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA