Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av ..., tirsdag 20. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

zbk

For å være litt buzzkiller. 90miles av 238 tilsvarer 22.7kWt av 60kWt. Ergo snakker man om ca 45kW snitteffekt. Er redd det er en feilsnakkelse og ikke reelt at 80kW er støttet. Resten av tallene indikerer at det er en 50kW-lader som det snakkes om.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kammiz

men så er det jo en video fra usa hvor chevrolet representanten sier når han blir spurt om ladehastighet, "we say 50kw for now"..........
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Har fått denne mail fra min forhandler.

Sitat
INVITASJON TIL FØRVISNING AV AMPERA-E

Kjære Knut,

Takk for at du har skrevet kontrakt på Opel Ampera-e hos Mobile Kjeller.

Tredje generasjon elbil med en rekkevidde på over 500 kilometer, Ampera-e fortsetter der konkurrentene stopper!

23. og 24. november arrangeres Zero-konferansen i Oslo, og vi har gleden av å invitere deg til å se Opel Ampera-e, Opels elektriske stolthet, på ZEROexpo
som finner sted på Youngstorget i Oslo sentrum.

Bilen vil avdukes av øverste sjef for Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann og
Adm. dir. Bernt G. Jessen i Opel Norge, den 23. november klokken 08.30.

Etter dette vil bilen stå utstilt på ZEROexpo som er åpen onsdag 23.
fra klokken 08.30 – 16.00 og torsdag 24. fra 09.00 – 15.00.

Det er gratis inngang for alle på ZEROexpo.

Det er fortsatt en stund til de første bilene ankommer Norge, slik at dette blir en helt unik mulighet til å se nye Ampera-e med egne øyne.

Ampera-e er lastet med det siste av ny teknologi, har plass til fem personer og overraskende god plass til bagasje. I tillegg til Opel OnStar blir Ampera-e tilgjengelig med utstyr som automatisk nødbrems som registrer fotgjengere, varme i rattet og Bose-lydanlegg.

Velkommen!

Var på tide at det kom noe offisielt




Arha

#214
Sitat fra: Ipadjove på torsdag 17. november 2016, klokken 17:18
http://pushevs.com/2016/11/16/chevrolet-bolt-ev-might-charge-80-kw/

Tanker om hurtiglading.
"Ipadjove, member of the Norwegian EV community, elbilforum.no found an interesting video where Josh Tavel, Chief Engineer of the Bolt EV, at 17:35 refers that the fast charge rate is 80 kW."

Kjendis?  ;)
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.


green777

LA Auto Show 2016, begynner i dag. Kanskje vi får mere informasjon om Chevy Bolt EV/Ampera E.

Den oppdaterte Volkswagen e-Golf 2017 med 35,8 kWh batteri, skal også presenteres.

http://www.greencarreports.com/news/los-angeles-auto-show

https://en.wikipedia.org/wiki/LA_Auto_Show

jodd

___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD



AmocoCadiz

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 22. november 2016, klokken 18:20
Sitat fra: jodd på tirsdag 22. november 2016, klokken 12:55
Ny reklamevideo med glimt i øyet:

https://www.youtube.com/watch?v=KY_juEthb-8&feature=youtu.be
Haha :D



https://www.cars.com/articles/2017-chevrolet-bolt-ev-review-first-drive-1420692448232/



https://www.yahoo.com/news/driving-chevrolet-bolt-dance-10-120444221.html

Cars.com har vel et hovedpoeng med Bolt/AE her:

"The Bolt EV is a breakthrough in one simple way. On this longer drive, it occurred to me that I was in a vehicle much like the long-term Nissan Leaf that Cars.com owned for 18 months shortly after its introduction in 2011 — yet I didn't get that sinking feeling as the trip odometer passed 60, 70, even 80 miles. To date, only Tesla owners have had this degree of range confidence, and they've paid dearly for it."
Endelig: en "vanlig" Elbil + Piece of Mind i samme setning!

AmocoCadiz

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 22. november 2016, klokken 18:20


https://www.yahoo.com/news/driving-chevrolet-bolt-dance-10-120444221.html
Dog er Yahoo skribenten ganske mye røffere om interiøret;

"You'll be hearing excuses for this interior from other publications, and here's how to tell they're bullshitting you. Listen for these disclaimers: Batteries and electric propulsion are very, very expensive. GM spent so much money on the technology under the skin, making it inevitable and forgivable to cut corners inside.Well, screw that. "

Hansi

De har lagt til en modus for å spare batteriet litt også :)

SitatInnovation With a Hint of Frugality
The Bolt EV also has Hilltop Reserve, which is not an artisanal wine. It's an innovation intended for people who charge their Bolt with the expectation of sustained downhill driving afterward. It charges the battery pack to 90 rather than 100 percent capacity. The reason is that a full battery can't capture any additional regeneration. By leaving that 10 percent open, you work toward filling it for free by driving downhill where you otherwise would have paid to charge it via cord. Owners can program the car to activate this feature once or automatically only in a particular location, such as at home, work or both.

Read more at https://www.cars.com/articles/2017-chevrolet-bolt-ev-review-first-drive-1420692448232/#GbqzBh7zhkou6RAV.99
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

S4e

Han virker litt useriøs...

Blir spennende å selv se hvordan interiør ser ut i virkeligheten. Dette er nok en subjektiv greie, men Ae er nok først og fremst en praktisk bil. Vi må sammenligne denne med hva som ellers finnes på markedet.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Amoss

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 22. november 2016, klokken 18:20
https://www.cars.com/articles/2017-chevrolet-bolt-ev-review-first-drive-1420692448232/

Hmmm...
Sitat
If the company sells any, it will meet its promise — and beat Tesla by more than a year, at minimum. The competing Tesla Model 3 ($35,000 before incentives) is currently promised for "mid-2018 or later," but all new Tesla models have begun delivery substantially past their originally scheduled dates.

Tror nok han burde faktasjekket litt før han postet artikkelen... Greit nok å diskutere om Tesla klarer målsettingen sin, men å bomme ett helt år på når de planlegger produksjonsstart er en brøler han kunne spart seg. Med så sen leveringsstart så risikerer GM at de bare har litt over 6 måneder på seg som "konge av haugen".

... men tilbake til bilen:
Sitat fra: Gurba på tirsdag 22. november 2016, klokken 18:35
Høres ikke bra ut det med setene. :(

Nei, gjorde ikke det. Men på den annen side så kommenterte han at de er *faste* og det er gode nyheter for i alle fall ryggen min :) Var igrunnen mer redde for at de skulle være for myke og "svampete".

Får prøve å snike meg inn på Youngstorget en av dagene nå å få ett førsteinntrykk av disse setene selv, selv om jeg av erfaring vet at ryggen trenger noen timer i setene før den forteller meg om dette vil fungere i praksis eller ei...
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA