Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av ..., tirsdag 20. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Chevrolet Bolt EV ble Green Car Reports' Best Car To Buy 2017
Veldig positiv omtale, mest negative aspekt: samme produsent lager hybrid med navnet Volt med V istedenfor den nye  60kWh elbilen med navnet Bolt med B. Det kan man jo leve med!
(Jammen klarer ikke Opel samme språklige forvirring Ampera og AmperaE )

Likte denne; "most Bolt users will probably only charge once a week." Det holder jo!

Dette gir nok enda en positiv push til økning i forhåndssalget av Bolt /AE, og tilsvarende kanseleringer av Tesla3 ( bra for de som er noen hundretusen bak i køen der)

timingbeltkiller

I USA fremheves som fordel for M3 den er en sedan og Bolt en hatchback.
I Europa er vel prioriteringen motsatt.
I alle fall for små og mellomstore biler er sedan den minst foretrukne biltypen.

Eller?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

turfsurf

#197
Helt klart, hatchback er mest populært i kompakt og minibil klassene. Nå kommer vel M3 i en annen klasse (3 serie m flere), og da burde den jo kommet som stasjonsvogn.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kammiz

etter å ha lest litt på amerikanske forum for elbil så virker det som at mange liker at bolt er hatchback, da det lettere kan fraktes større gjenstander inni. men det er jo i all hovedsak de som skal ha den som eneste bil eller som hovedbil da. Model 3 blir nok i enda større grad enn model s en bil nr 2 i usa for middels rike folk tenker jeg.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

e-Golf

Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

tutti

Sitat fra: e-Golf på tirsdag 15. november 2016, klokken 13:26
Denne videoen hadde jeg ikke sett her inn før, legger derfor ut en link til den.
Ganske kjekk syns jeg

http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20161115/hang-med-pa-provtur-i-opel-ampera-e
første gang jeg ser at noen bekrefter at Opelen får 32A 1-fase lader.

Trond.m

Man får ta alt man lester i tidsskrifter med en klype salt...eller to.
De skriver jo også:
"Här i Sverige byter modellen namn till Opel Ampera-e och får en räckvidd på över 40 mil enligt NEDC-körcykeln".

Likevel, 1-fas 32A er nok sannsynlig at den får...gjesp... ikke akkurat så innovativt det akkurat.

kammiz

den får 7.7kw lading og da må man jo ha 32a 1-fas... den får vel ikke støtte for 3-fas. i likhet med mange andre elbiler.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Og det betyr vel i praksis maks 25A hjemme hos folk flest, og 5,5 kW.

Ipadjove

1.37, ser refleksjonen av lysdiodene som varsler om bilen foran.

https://youtu.be/sBJkEDWwQGE

Ipadjove


turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 16. november 2016, klokken 18:25
Hører jeg rett her? 80kW?
Jepp jepp

Utfordringen er å finne ladere som gir mer enn 50 kW..........

Hansi

Godt å høre at man har mulighet for raskere lading enn 50kW når laderne som støtter det kommer :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Counterpointer

Jeg lurer på om det ikke går fortere på 50 kW med mulighet for mer i bilen. Min Soul har jo mulighet for 100 kW noe som gjør at den hvertfall kan ta imot det laderen tilbyr.
Sjekket mine hurtigladinger og jeg har stort sett ligget på 20 til tretti minutter for å komme opp til  over 80%
Det er hvertfall positivt at Ae har mer enn 50 kW med over 60 kWh batteri

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA