Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av ..., tirsdag 20. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

Gurba

Mulig det ja. Den har vel nødbrems så kanskje den sa ifra om avstanden til bilen foran.

Ipadjove


kammiz

#182
to ting biter jeg merke i her nå. det grønne ikonet for bil som dukker opp til høyre for farten, er samme ikon som min insignia med ACC viser når bilen ser at man ligger bak en bil. hvorfor skal man ha denne funksjonen i ampera e uten ACC? det har jo ingen nytteverdi. Samtidig, following distance er teknologi som viser hvor nærme bilen foran man ligger i sekunder. må man ikke ha radar for å klare å beregne det så nøyaktig ?

jeg føler at begge tingene tyder på at bilen får ACC. kanskje får ampera-e ACC, selv om bolt ikke får det ?

dessverre har en liten fugl hvisket meg i øret at opel norge sier at ampera e ikke får acc.

men se uansett disse bildene av ampera-e menyene, samt et bilde av insignia display som viser både den grønne bilen og avstanden man ligger bak denne.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

kammiz

#183
tror mine spekulasjoner blir lagt til grunne i denne videoen, som viser hvordan det funker og at det er kameraet i frontruta som gjør dette... pokker da. :/

https://www.youtube.com/watch?v=RcfPnaG2eNk

Bolt og Ampera-E får nok bare funksjonene som Opel Eye gir.

Gjenkjenning av trafikkskilt og filskiftevarsler, frontkollisjonsvarsel og avstandsindikator.

https://www.youtube.com/watch?v=tvar1RdQYjk
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

#184
Sitat fra: kammiz på fredag 11. november 2016, klokken 09:53
Bolt og Ampera-E får nok bare funksjonene som Opel Eye gir.

Gjenkjenning av trafikkskilt og filskiftevarsler, frontkollisjonsvarsel og avstandsindikator.
Er det bekreftet at Bolt /Ampera-e får Opel Eye funksjonalitet med gjenkjenning av trafikkskilt ?  Volt viser bare skilt fra GPS kartene.

kammiz

det er vel ingenting som er bekreftet, men alle de andre funksjonene til opel eye er jo tilstede og vi ser jo at forskjellige skilt dukker opp i instrumentet, så det høres helt merkelig ut at ikke kameraet skal gjøre akkurat den ene tingen, når den gjør alle de andre.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17



Gurba

Litt rart at de ikke bruker de fancy led matrix lysene på Ae.

Trond.m

Sitat fra: Gurba på fredag 11. november 2016, klokken 18:43
Litt rart at de ikke bruker de fancy led matrix lysene på Ae.
Opel er spesielt god på seter og lys. Men Ampera-e er ingen opel, men en amerikansk billigbil. Likevel har jeg bestilt en, men jeg er usikker på kvaliteten.

AmocoCadiz

Sitat fra: TM på fredag 11. november 2016, klokken 19:58
Sitat fra: Gurba på fredag 11. november 2016, klokken 18:43
Litt rart at de ikke bruker de fancy led matrix lysene på Ae.
Opel er spesielt god på seter og lys. Men Ampera-e er ingen opel, men en amerikansk billigbil. Likevel har jeg bestilt en, men jeg er usikker på kvaliteten.
Helt enig, håper virkelig AE leverer, men har bange anelser ut i fra info hittil.

Er for meg uforståelig når et selskap som GM som er eksperter på å plukke og mikse ferdige moduler og funksjonalitet mellom alle sine modeller og merker,
ikke bare kunne stappet inn forventet teknikk typ ACC i en "fremtidsbil" som Bolt.

Selv om utviklingen ble forsert av GM for å være først kan de vel ikke ha isolert utviklingsteamet til Bolt til å ikke få aksess til å plukke teknikk fra konsernsøskenen (som har disse funksjonene)?

Ang forventet forbruk, har det fremkommet noe sted?
I en av siste videone over i denne tråden står det gjennomsnitt på 20kWh i displayet,
håper det er aktiv  demokjøring og ikke typical, AE bør vel heller ligge godt under 15kWh uten AC/ varme?

kammiz

Jeg frykter ikke forbruket, da nedc er 500 pluss så klarer man fint 350-400 til hverdags. Men hvis batteriet har 66kwh disponibelt slik som diskutert i en annen tråd og rekkevidde er 500, så er forbruket ca 13. Selv 20 i forbruk gir 330km. Tror den lett kjøres på 15 ca om man går inn for det og skal kjøre langt. Da snakker vi 440 rekkevidde.

Ang lys og seter er jeg enig. Det er ikke dagens opel standard. Lysene er jo bra da,  xenon afl heter de i Europa. Vært toppmodellenes lys nå inntil led matrix kom. Men setene er en skuffelse ifht opel agr seter som er prisvinnende.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Gurba

Setene er så vidt jeg har fått med meg slik pga vekt og plass i baksetet. Det er ikke til å legge skjul på at AGR-setene nok er både tunge og plasskrevende.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA