Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software update

Startet av prophan, mandag 19. september 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

JFa

Min feilet og fikk ny sw dagen etter, inventory X100D utlevert 1. Juli 2017, EAP, ikke FSD, AP2.0, 5seter, ikke premium.

HKS

Kommer nettopp tilbake etter å ha hentet foreldrene sin X fra Tesla Skøyen. Den fikk nettopp ny software.
X90D utlevert i mai 2017, EAP, ikke FSD, AP2.0, 6 seter, premium

Versjon: 2017.50.1 ceae3b8
Tesla Model 3 Long Range

smurf

Min update på X100D feilet på lørdag. Tror det er første gang jeg opplever det på noen av mine Teslaer. Kommer vel en ny patch etterhvert. Var det noe nytt og spennende i 2017.50 da??
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

JFa

Eneste nye jeg la merke til var at «easy entry» nå aktiveres når sikkerhetsbeltet løsnes, ikke når bilen settes i «park». All vegmerking er skjult av snø, så vanskelig å registrere om autosteer har blitt bedre. Skilt leses i hvertfall ikke.

geear

Har den feilet hos noen med AP2.5?

Øggen

Sitat fra: gr på mandag 18. desember 2017, klokken 22:49
Har den feilet hos noen med AP2.5?

Ja her. Feila sjøl med 2 nye forsøk idag.
Men alt virka ellers, så får prøve på nytt over jul.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

smurf

2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

o.b.lix

2017.50.1 er litt mere stabil, noen steder jeg måtte avbryte med 2017.48, virker den på nå.

Er ganske glad i gul stripe, men det har alle oppdateringene vært med det samme, og så blitt bedre etter hvert. Akkurat som de må kalibreres inn på nytt for hver oppdatering.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JFa

Ny mildværsperiode og regn, når jeg holder inne vinduspyleknappen går spylemotoren støtvis og bare når viskerne er på veg opp. Høyere lyd og bedre trykk fra pumpa, har ikke lagt merke til det før 2017.50.1

prophan

Sitat fra: JFa på tirsdag 19. desember 2017, klokken 13:24
Ny mildværsperiode og regn, når jeg holder inne vinduspyleknappen går spylemotoren støtvis og bare når viskerne er på veg opp. Høyere lyd og bedre trykk fra pumpa, har ikke lagt merke til det før 2017.50.1
Jeg tror ikke den funksjonen med støtvis spyling er ny nå. Husker at jeg irriterte meg at den startet for sent å spyle på vei opp. Hadde hjulpet  på problemet med at den visker/spyler for dårlig på nedre venstre felt av frontruten hvis den spylte hele veier. Men om det er riktig at det er mer trykk i spylingen er jo gull.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Hrc

Hentet ny TMX i går og synes ikke vindusspyleren er så dårlig som jeg fryktet. Litt bedre viskere så hadde det blitt riktig bra.

o.b.lix

2017.50 skal ha mulighet for forvarming av batteri via app i følge electrek, men app må oppdateres først.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Jeg har .50 og siste versjon av iOS-appen, og har ikke lagt merke til den funksjonen. Siste release note på appen sier følgende:

"The 30-minute time limit on preconditioning has been removed so your car will be ready when you arrive - even if it takes you a little longer than you expected. Preconditioning will continue running until you start driving, or your battery reaches 20%. Note: Requires vehicle software version 2017.46 or above."

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: gr på onsdag 20. desember 2017, klokken 12:19
Jeg har .50 og siste versjon av iOS-appen, og har ikke lagt merke til den funksjonen. Siste release note på appen sier følgende:

"The 30-minute time limit on preconditioning has been removed so your car will be ready when you arrive - even if it takes you a little longer than you expected. Preconditioning will continue running until you start driving, or your battery reaches 20%. Note: Requires vehicle software version 2017.46 or above."

Ja, det skal være i en kommende appversjon i følge artikkelen
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

smurf

Oppdaget denne i dag etter å ha oppdatert app. Ser ut som battery header er på plass selv om SW failed. Står riktignok at jeg har 2017.50 i app...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA