Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software update

Startet av prophan, mandag 19. september 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

Simmelim

Forstår ikke dette med oppdateringene jeg. Får aldri oppdatert, men har sikkert dårlig dekning på wifi´en? Får man ikke oppdatering om man ikke er på wifi?

atleks

Sitat fra: Simmelim på søndag 17. desember 2017, klokken 21:20
Forstår ikke dette med oppdateringene jeg. Får aldri oppdatert, men har sikkert dårlig dekning på wifi´en? Får man ikke oppdatering om man ikke er på wifi?

De flere mine har kommet utenom wifi :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ChrML

Sitat fra: Simmelim på søndag 17. desember 2017, klokken 21:20
Forstår ikke dette med oppdateringene jeg. Får aldri oppdatert, men har sikkert dårlig dekning på wifi´en? Får man ikke oppdatering om man ikke er på wifi?
Ingen wifi er bedre enn dårlig Wifi. Mtp app og oppdateringer.

JFa

På mitt servicesenter sier de at oppdateringer først blir sendt ut over wifi. Jeg har imidlertid fått de fleste oppdateringer når bilen har vært tilkoblet mobilnettet.

ChrML

Sitat fra: JFa på søndag 17. desember 2017, klokken 22:14
På mitt servicesenter sier de at oppdateringer først blir sendt ut over wifi. Jeg har imidlertid fått de fleste oppdateringer når bilen har vært tilkoblet mobilnettet.
Vurderer faktisk å trekke cat6 og montere en Wifi router i garasjen på grunn av det. Får såvidt kontakt med Wifi inne fra garasjen, men det er så på grensa at både app og oppdateringer fungerer dårlig.

JFa

Et opplegg med Mesh-router og 2 eller 3 noder kan også fungere, avhenger av avstand og type vegger. 10m og 2 lettvegger mellom nodene går bra, en av nodene i/nær garasjen. Bilen har bare 2.4GHz foreløpig.

Hodetelefoner

Ikke bare får man oppdateringer raskere. Men man har kontakt med dashcam etc hele tiden.
Ipad`n som ligger i bilen med spotify listene dine (lagret i best mulig kvalitet) , holder seg oppdatert hele tiden.
Så er det litt moro å følge med når bilen sender opp videoklipp etc til Tesla :)

JFa

Hva er det bilen laster opp til Tesla, og hva brukes det til? I snitt ca. 70 megabyte hver natt.

HowieX

Fikk melding om software update i dag morges, og lastet den ned med engang (uten å sjekk forumet her). Det var muligens en tabbe, eller? Jeg har nå 2017.50 2275226, og jeg forstår det slik at det er denne mange har hatt trøbbel med. Det er jo litt rart å kjøre ut en update som folk gjennom hele helgen har rapportert trøbbel med, så er det realistisk å håpe på at disse bug'ene er fikset?
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

daktari

Hvis ikke du får trøbbel med autopilot etter "update failed", så kan det hende bilen din var kompatibel med 2017.50 2275226 eller at de har fikset litt på den versjonen. Ingen grunn til bekymring så lenge alt funker?!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

HowieX

Har ikke vært i bilen etter at update'n ble gjort, så vet ikke om alt fungerer som vanlig. Håper på det beste.
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

geear

Som jeg skrev på forrige side så har jeg den også og ingen feil, AP virket osv.

Det eneste jeg reagerte på etter oppdatering var at autopiloten plutselig bråbremset i en 60-sone, og så begynte den å svinge hardt venstre over en bakketopp i 80km/t på en vei som går rett frem (ganske krapp topp). Riktig nok mye sol, våt/saltet vei, lyst pga. snø, men jeg har ikke opplevd det på de tre ukene før dette, og likte det ikke. Det stod ingenting om AP i oppdateringen.

spirrevipp

Autopilotkrøll er ikke nødvendigvis knyttet til siste update, det er bare Autopilot 2.0 som er så dårlig. Noen ganger kan den ta helt avgårde selv på strekninger  du har kjørt mange ganger uten problemer.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

ChrML

Sitat fra: daktari på mandag 18. desember 2017, klokken 10:49
Hvis ikke du får trøbbel med autopilot etter "update failed", så kan det hende bilen din var kompatibel med 2017.50 2275226 eller at de har fikset litt på den versjonen. Ingen grunn til bekymring så lenge alt funker?!
De siste sifrene i versjonsnr er en GIT hash. De er unike til enhver kodesammensetning, dvs det skal ikke være mulig å gjøre endringer i kode uten at det genereres en ny hash.

Men sannsynligvis er det en hardwarekombinasjon eller kombinasjon av konfigurasjoner som 2017.50.2275226 får problemer med. Det kan f.eks. være biler med EAP, men uten FSD og en nullrefexception fra EAP inn i FSD kode. Så har Tesla glemt å integrasjonsteste på akkurat den konfigurasjonen og ikke avdekket det før de rullet ut.


ChrML

Jeg var så heldig å fikk 2017.50.2275226 hvor EAP fortsatt virker. Prod 2017 nov mod X, EAP, FSD, AP2.5, 100D, 7seter, Premium.

Kunne vært interessant å visst hvilken konfigurasjon dere som har opplevd kræsj har.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA