Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software update

Startet av prophan, mandag 19. september 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

prophan

Jeg har en x90 nå. Software er v8.1 (2017.32.6 ca28227) fikk en melding imorges at ny software var tilgjengelig. Satte den til oppdatering da jeg forlot bilen, men fant melding om at updaten failet og ny software skulle bli pushet. Var ivrig å få ny software da Ap2 har vært skuff foreløpig.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

o.b.lix

Fikk 2017.34 (2448cfc) i dag, kom fra 2017.32.6 - var minor fixes. Håper at AP2 blir noe bedre ja, skal teste i ettermiddag.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JFa

Fikk også 2017.34 2448cfc, ikke merket annen forskjell enn automatisk dimming av fjernlys ved møtende trafikk.
AP2 er fortsatt glad i å plassere bilen midt over dobbel, heltrukken gul linje.

prophan

Jeg skjønner ikke programmeringen til ap2, det er tydelig at bilen vet at den krysser venstre gul linje og er for glad i å legge seg mot motgående kjærefelt i svinger. Burde vel være lett å luke bort den feilen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Cirion

Har en liten teori om at det er farge komboen som er avgjørende.

I utlandet er det hvite markeringer mellom kjørebaner, også motgående trafikk. Gule linjer brukes til å markere alternativt kjørefelt ved veiarbeid.

AP2 var helt rå på å følge de gule linje parene i Europa ved veiarbeid når jeg kjørte 13 500km roadtrip i sommer. Selv med forvirrende hvite striper som gikk alle veier.

Her i landet er det Gul stripe mellom motgående trafikk. Ergo tror jeg AP2 tror gul linje er prioritert linje på grunn av veiarbeid, men den finner ikke den andre gule stripa. Den kjører gjerne helt oppå den gule stripa, siden gule felt er ofte like smale som bilen og følger denne slavisk selv om denne ofte er tegnet av en full slalomkjører (her i norge). I svinger legger den seg mellom de hvite stripene som i en sving er smalere (visuell illusjon). Så min teori er at den gjetter at det er et hvitt par linjer, og legger seg godt over den gule stripa.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

JFa

Sitat fra: Cirion på torsdag 07. september 2017, klokken 15:37
Har en liten teori om at det er farge komboen som er avgjørende.

I utlandet er det hvite markeringer mellom kjørebaner, også motgående trafikk. Gule linjer brukes til å markere alternativt kjørefelt ved veiarbeid.

AP2 var helt rå på å følge de gule linje parene i Europa ved veiarbeid når jeg kjørte 13 500km roadtrip i sommer. Selv med forvirrende hvite striper som gikk alle veier.

Her i landet er det Gul stripe mellom motgående trafikk. Ergo tror jeg AP2 tror gul linje er prioritert linje på grunn av veiarbeid, men den finner ikke den andre gule stripa. Den kjører gjerne helt oppå den gule stripa, siden gule felt er ofte like smale som bilen og følger denne slavisk selv om denne ofte er tegnet av en full slalomkjører (her i norge). I svinger legger den seg mellom de hvite stripene som i en sving er smalere (visuell illusjon). Så min teori er at den gjetter at det er et hvitt par linjer, og legger seg godt over den gule stripa.
Kjøper den teorien, har ikke kjørt Tesla i utlandet.
Kan det være noe lignende som gjør at den ikke leser fartsgrenseskiltene? Funket det bedre i Tyskland?

Øyvind.h

Men på dashbordet kan man se klart og tydelig at bilen forstår hvor bredt feltet er, og at bilen forstår at den ligger over den gule linja.

At bilen prefererer å ligge nærmere gul stripe enn hvit kan godt være. Men hvorfor den skal ligge over gul linje i et felt den vet er mer enn bredt nok til å ligge sentrert er merkelig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

prophan

Hva er siste versjon av software nå? Etter at bilen min feilet å oppdatere på har den ikke prøvd å oppdatere på nytt, jeg frykter for at jeg er nå bak flere versjoner.
Må bilen inn til service for at den skal starte oppdateringer igjen? Noen som har erfaringer med oppdateringer som har gått galt og om bilen prøver igjen senere?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Espen Hugaas Andersen

Min er på "2017.34 2448cfc". Såvidt jeg vet er det nyeste.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

THE

Jeg har 2017.36 1b27c6d

SW var installert da jeg hentet bilen 20. september.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: prophan på mandag 02. oktober 2017, klokken 11:54
Hva er siste versjon av software nå? Etter at bilen min feilet å oppdatere på har den ikke prøvd å oppdatere på nytt, jeg frykter for at jeg er nå bak flere versjoner.
Må bilen inn til service for at den skal starte oppdateringer igjen? Noen som har erfaringer med oppdateringer som har gått galt og om bilen prøver igjen senere?

2017.38 f87c64d5

http://ev-fw.com/track-reports.php

Jeg sitter personlig fortsatt fast på 2017.32.6 ca28227
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

ChrML

Sitat fra: Cirion på torsdag 07. september 2017, klokken 15:37
Har en liten teori om at det er farge komboen som er avgjørende.

I utlandet er det hvite markeringer mellom kjørebaner, også motgående trafikk. Gule linjer brukes til å markere alternativt kjørefelt ved veiarbeid.
USA hvor bilen kommer fra har også gul veimerking til motgående trafikk, så vet ikke helt om jeg kjøper den teorien :).

Øyvind.h

Min AP1 bil har sluttet å gjøre denne feilen. Løste seg uten sw endring.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Hodetelefoner

Sluttet etter noen timer. Alltid noen timer med innkjøring etc. 

nivve

Har fått 2017.38 men ikke testet. Noen som merker forandringer?


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA