Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Retrofit av autopilot

Startet av kjølholdt, fredag 16. september 2016, klokken 19:28

« forrige - neste »

kjølholdt

Hva tror folk om retrofit av autopilot på pre autopilot  biler. Tenker da en 5-10 år frem i tid. Vil dette bli tilbudt fra 3 parts leverandører på sikt. Slik at det blir mulig å få innstallert til en overkommelig pris . Kjør debatt!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

krister461

Det heter ettermontering. Rettofit er ikke noe ord. (Eller var det ikke språkbruk du ville debattere?)

kjølholdt

#2
Nei det var nok ikke lingvistikken jeg var ute etter.men autospell (hvis det passerer) var litt kjapp for meg
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Sandvika

Ny grill og støtfangere med sensorer, kameramodul i frontrute, ny rattstamme med ekte servo, nytt elektrisk-hydraulisk bremsesystem og tilhørende kabling.
Tror det blir billigere å selge og kjøpe ny AP bil.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Sandvika

Sitat fra: lunitiks på fredag 16. september 2016, klokken 20:43
Rettofitt er gjort her:
http://skie.net/skynet/projects/tesla/view_post/14_Autopilot+Retrofit+on+Classic+P85

SitatSeveral people said I was crazy, that it would never work, it would take way too much time and effort, would cost more than just trading in towards a new car with autopilot, and all sorts of nay-saying from multiple people.  I'm not one to be easily discouraged, however.
Det skal han ha fullstendig rett i.


Teknisk mulig om man legger all rasjonalitet til side...  :o

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øggen

Ja for 2 typa biler foreløpig.

"The system will be in limited release by the end of the year and only compatible with Honda or Acura models with lane keeping assist."
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

kjølholdt

Mulig at det kan være litt mye jobb :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Det jeg håper er at det kommer fremtidige løsninger som krever mindre arbeid men om
Dette er realistisk vet jeg jo ikke. Men det er lov å håpe
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

ChrML

Ser ikke helt poenget / markedet for det å begynne å masseprodusere AP til biler produsert i 3 år. En entusiast gal nok til å ettermontere en såpass dyr og vesentlig del, bore ut X antall sensorer osv.. ville antakelig heller bare solgt bilen og kjøpt en med autopilot.

Anders Heibø

Ett alternativ er at Tesla tilbyr kun radar oppgradering på gamle biler for å støtte adaptiv cruice og diverse sikkerhets systemer de kan gjøre med kun radar. Nå som AP programmeres om i 8.0 er plutselig radaren ganske brukende. Det vil være en vesentlig billigere oppgradering enn full AP ombygging, men spørsmålet er om det er nok etterspørsel. Jeg hadde definitivt gjort en slik oppdatering.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

lunitiks

Sikker på at kun radar holder for TACC? Mener du trenger kamera i tillegg for å identifisere hva du har foran deg. Vil ikke bilen uten et kamera gå amokk på nedbremsing?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

TACC slår seg ihvertfall ut titt og ofte når den får lav sol i "øyet" her. "Reduced camera visibility" i display. Har også skjedd et par ganger i mørket. Så ja, kamera brukes.

lunitiks

No doubt slik Muffinman sier, slik det er nå. Har opplevd samme veldig mange ganger.

Jeg filosoferer også litt mer prinsipielt; finnes det overhodet biler med kun radar (ingen cam) som har fungerende tacc?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA