Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer kjøp av ny e-golf 2017, trenger tips

Startet av dbruland, fredag 16. september 2016, klokken 10:19

« forrige - neste »

dbruland

Hei,

Nylig innmeldt og kanskje snart elbil eier her.

Jeg har fått tilbud på en ny e-golf 2017 modell og jeg lurer på om noen kan gi meg litt guiding og tips her.

Jeg sitter og vurderer tilbudet jeg har fått fra forhandler på nybil. Men jeg er litt ubesluttsom grunnet det som de fleste som vurderer ny elbil nå er; nemlig utvikling av batteri og nye batteri som skal komme.

- E-golf har meldt at de skal komme med ny modell i slutten av 2017 som vil ha en rekkevidde på 300km.
- Elbiler har jo virkelig begynt å ta fart nå og da følger utviklingen også.

Prisen på bilen jeg har fått er på kr. 314.900,- men jeg har også fått et avslag på kr. 32.500,- som gjør at pris blir kr. 282.400,-.

Da får jeg ekstrautstyr som:
Lys & sikt pakke
parkeringssensor foran og bak
Keyless Access
Tonede vinduer bak, fra b-søylen
ryggekamera
varmepumpe
skinn vienna
speil utv.el.klappbare
ambientebelysning
Serviceavtale 3 år eller 45.000km (denne lurer jeg på om det er noe vits å ha? noen formeninger her?)

Det jeg egentlig lurer på er hva folk synes om et slikt nybil kjøp eller om jeg bør vurdere leasing eller bruktbil grunnet et mulig hard prisfall nå som nyere biler med bedre rekkevidde kommer ut.

Mye spørsmål og tekst her, men håper noen kan være til hjelp! :)

moby666

Hvis du har bestemt deg for eGolf, ville jeg ventet på den nye modellen. Den kommer vel tidlig 2017?
Hvis du er åpen for andre merker, så er for eksempel Hyundai Ioniq en veldig bra bil i denne klassen, som er nok vesentlig bedre enn eGolf på de fleste områder.

bno

Vil råde deg sterkt til å avvente kjøp av egolf nå. I Tyskland er det strakt stopp for bestilling av denne bilen. Vent om du kan på ny versjon ellers tror jeg du vil angre på det. Regn med kraftig fall i bruktprisene på eksisterende egolf. Altså :Ikke kjøp denne nå  8)

tutti

#3
Sitat fra: bno på fredag 16. september 2016, klokken 20:36
Vil råde deg sterkt til å avvente kjøp av egolf nå. I Tyskland er det strakt stopp for bestilling av denne bilen. Vent om du kan på ny versjon ellers tror jeg du vil angre på det. Regn med kraftig fall i bruktprisene på eksisterende egolf. Altså :Ikke kjøp denne nå  8)
Støtter denne. Selv Ioniq kan være et dårlig kjøp nå når vi vet at det kommer veldig mye bra elbiler snart.

Hvis det haster ville jeg heller ha kjøpt en brukt elbil da verditapet sannsynligvis vil bli mindre enn en ny elbil.

F.eks. noe sånt: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81219910

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA