Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model X på finn.no

Startet av Bjoris, lørdag 10. september 2016, klokken 11:32

« forrige - neste »

Øyvind.h

Det er mange som har et stort behov for å fortelle at Model X er stygg.
Personlig syntes jeg den var lite pen før, men nå synes jeg den er ganske kul på sin måte. Stor bil! Kikket på en rød, en sort og en grå på Skøyen i dag. Foretrakk helt klart grå. Ganske tøff med sorte 22" :) Men fwd løsningen skuffet igjen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kanutten

#16
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 21. september 2016, klokken 22:01
Det er mange som har et stort behov for å fortelle at Model X er stygg.

Kanskje fordi de (vi) mener det? :)

turfsurf

Inn og utstigning av bilen er jo og ett vesentlig moment både for barn og voksne. I tillegg har man bedre oversikt i trafikken, og det er en sikrere bil (basert på høyde og masse). Høyere bakkeklaring er heller ikke å forakte. Og på langtur er det få ting som slår store (etter norske mål) SUVer. X har p.g.a høyden en helt annen tilstedeværelse i trafikken en en Model S. Og selv om X har for mye leamikk har den ikke de crappy dørhåndtakene til S.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

Om X-håndtakene med trykkbryter som bør belastes på midten er mer holdbar løsning enn S'ens gjenstår å se :)
Hva drar du i om døra har frosset på vinteren? (Fasit: åpne fwd og dra i kanten på fordøra)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

nie

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 21. september 2016, klokken 22:01
Det er mange som har et stort behov for å fortelle at Model X er stygg.
Personlig syntes jeg den var lite pen før, men nå synes jeg den er ganske kul på sin måte. Stor bil! Kikket på en rød, en sort og en grå på Skøyen i dag. Foretrakk helt klart grå. Ganske tøff med sorte 22" :) Men fwd løsningen skuffet igjen.
Handler ikke så mye om "behov for å fortelle at Model X er stygg".
Jeg VIL så gjerne like den for den er sabla god å kjøre......men jeg klarer det bare ikke.....bilen er og blir stygg....i mine øyne.

Nasatech

Faktisk nesten 500 registrerte nå. http://www.itanywhere.no/Tesla.php

At det da er 19 på Finn er vel ikke så rart. Mange prøver nok å tjene penger. Har selv mørk grå med sorte 22" felger og får ekstremt med skryt. Ikke bare av kjente som kanskje ikke tør å si noe annet, men av helt fremmede mennesker som kommer bort til meg på gaten og spør om å ta bilde eller bare vil prate bil :)

OlavX90


Bjoris

#22
Jeg klarer ikke å se dette at bilen skal være så stygg, jeg har spurt før hvilken SUV som er så mye penere og de forslagene som kommer Cayenne, x5, Q7 (seriøst?) og xc90. Vel, kanskje Cayenne, men begynner å se gmldags ut syns jeg...

De andre, dørgende kjedlige. Kunne aldri fått meg til å bruke så mye penger selv om det nok en knall fine biler...

Hvorfor satse på X vs S
- sittestilling
- panoramfrontrute
- hengerfeste
- mye bedre takhøyde bak
- mye bedre seter både bak og fremme
- justerbare nakkestøtter
- bedre vindusviskere, katastrofalt dårlige på S fortsatt...
- bedre standard stereoanlegg
- bedre utstyrt en S som standard, bla el bakluke, panorama, skikkelige seter som er bedre enn nextgen som koster 20.000 ekstra på S
- større frunk og lastebrønn bak
- antar den vil holde seg bedre i pris enn S pga at SUV er dyre biler i Norge og at det ikke kommer så mange X i markedet og iallefall ikke til priser mange har fått sin S for:)

Ulemper?

- enda større enn S
- upraktisk seteløsning
- lastesikring
- fwd, har noen fordeler, men skulle gjerne hatt den uten disse...
- høyere forbruk


dainai

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 21. september 2016, klokken 20:26

God plass til 6 voksne for mange andres del tenker jeg (6-seter utgaven).


Det er ikke plass til 6 voksne.. ::)

Bjoris

Nei, det er dårlig plass til å være en så stor bil, det er jo det...:) Gjelder vel de fleste SUVer, mye mer plass i flerbruksbiler som S-Max/Galaxy og mye mer praktiske løsninger...

jkirkebo

Sitat fra: dainai på torsdag 22. september 2016, klokken 09:31
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 21. september 2016, klokken 20:26

God plass til 6 voksne for mange andres del tenker jeg (6-seter utgaven).


Det er ikke plass til 6 voksne.. ::)

Ikke som i 6 mannfolk på 190cm nei.
Men normalt har jeg en grei kjønnsbalanse blant passasjerene ;) Damer på 162cm antar jeg greit får plass, ihvertfall på kortere turer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Haukeberg

Fikk min TMX nå har alt bortsett fra den Lydpakka.

Vurderer veldig å legge den ut på finn for å se om det er noen som ønsker bilden så sterkt at de betaler en god sum for det.

Hvis det finnes noen som er villige til å betale 100.000+ for å få den nå,  så er det mye man kan bruke de pengene på :)

Noen som har solgt sin bil noe ekstra til en utolmodig sjel?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA