Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektrisk X-Trail skal komme ila 2017

Startet av knut3448, fredag 09. september 2016, klokken 21:38

« forrige - neste »

knut3448

Lite info om denne bilen. Var innom ei Nissan-sjappe i dag for å se om det var mulig å få noe mer info om hva som skjer med Leaf. Da fikk jeg beskjed om at også Note og X-Trail skal leveres som el ila 2017. Det har gått meg hus forbi, ikke sett at det har vært snakket om her.

Men jeg ser nå at Broom har nevnt det:
"Nå har Nissan spennende ting på gang. Det er snakk om elektriske varianter av både X-Trail og Juke"
http://www.tv2.no/a/8403426/

Noen som har mer info?

jkirkebo

Sitat fra: knut7 på fredag 09. september 2016, klokken 21:38
Lite info om denne bilen. Var innom ei Nissan-sjappe i dag for å se om det var mulig å få noe mer info om hva som skjer med Leaf. Da fikk jeg beskjed om at også Note og X-Trail skal leveres som el ila 2017. Det har gått meg hus forbi, ikke sett at det har vært snakket om her.

Men jeg ser nå at Broom har nevnt det:
"Nå har Nissan spennende ting på gang. Det er snakk om elektriske varianter av både X-Trail og Juke"
http://www.tv2.no/a/8403426/

Noen som har mer info?

Dårlig med info, men om de faktisk klarer å lage en el-Juke som ser ut i månelys (mao. helt ulik dagens modell...) og kan trekke 1300kg skal jeg seriøst vurdere en. Noen andre enn Tesla må da snart skjønne at det er mye salgspotensiale i å tilby hengerfeste?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kanutten

Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. september 2016, klokken 23:00
...Noen andre enn Tesla må da snart skjønne at det er mye salgspotensiale i å tilby hengerfeste?

Jeg tror hengerfestehysteriet er et norsk fenomen

jkirkebo

Sitat fra: Kanutten på lørdag 10. september 2016, klokken 00:16
Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. september 2016, klokken 23:00
...Noen andre enn Tesla må da snart skjønne at det er mye salgspotensiale i å tilby hengerfeste?

Jeg tror hengerfestehysteriet er et norsk fenomen

Da har du ikke vært i Danmark. Danskene er mye verre enn oss nordmenn.

Ønske om hengerfeste er utbredt i mesteparten av Nord-Europa. Som er et ganske stort elbilmarked...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trekkoppbil

Det har vært snakk om at Renault-Nissan alliansen skal komme med ei standardisert drivlinje som skal passe på mange biler.

muggost

Ser ikke ut til at det blir noen elektrisk x-trail enda. Men det blir muligens en med diesel-hybrid og 35kwh batteripakke! Det er ikke så halvgalt til hybrid å være, da får du sikkert 15-17 mil elektrisk rekkevidde.

https://2020newsuv.com/2019-nissan-x-trail/

Trekkoppbil

#6
Det er pussig å se hvordan begreper brukes i ulike sammenhenger:
Artikkelen nevner at hybridversjonen av X-Trail får  en motor på 40HK og et batteri på 35kw. 35kw skulle bli 47HK iflg Google.

Desti



Desti

From Nissan's financial report.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA