Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon på Kiwibutikken på Mosterøy

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), tirsdag 06. september 2016, klokken 23:39

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Snart blir det lademuligheter på Kiwibutikken på Mosterøy som vil kunne dekke behovet for de som kjører gjennom Rennfast og oppdager at de undersjøiske tunnelene sluker mer energi enn beregnet.
Ser at det blir 2x hurtiglademulighet for Chademo og CC + 2 x AC 22kWh i tillegg.

odahle

Helt nydelig. Det vil gjøre strekningen mye mer forutsigbar, spesielt om vinteren.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Sandpusher

Topp! Da blir det ennå lettere å boikotte Lyse sin håpløse prismodell på Randaberg.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

EinarV

Veldig bra. Denne visste jeg ikke om. Og når jeg ser dette så kommer jeg på at jeg hadde en avtale med Fortum som jeg ikke har fulgt opp.

Jeg tenker også å foreslå Randaberg som en forberedelse til Rogfast. Lyse har jeg gitt opp, feil folk på feil plass der i gården. Kommentarer?
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

aronesen

Lyse var tidlig ute med ladestasjoner for elbil, men det kan virke som de har sluttet å følge med hva som skjer i markedet. Kanskje de har fått nye føringer og rettningslinjer fra ledelsen? Prismodellen deres virket bra når de hadde monopol, men med konkurranse fra Circle K og Fortum blir ladestsjonene deres mere som drosjeholdeplasser for elbildrosjer å regne.  ::)
Man kan lure på om de egentlig ønsker flere kunder?
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

EinarV

Sitat fra: aronesen på torsdag 08. september 2016, klokken 06:13
Lyse var tidlig ute med ladestasjoner for elbil, men det kan virke som de har sluttet å følge med hva som skjer i markedet. Kanskje de har fått nye føringer og rettningslinjer fra ledelsen? Prismodellen deres virket bra når de hadde monopol, men med konkurranse fra Circle K og Fortum blir ladestsjonene deres mere som drosjeholdeplasser for elbildrosjer å regne.  ::)
Man kan lure på om de egentlig ønsker flere kunder?

Lyse var desverre tidlig på banen, men mangler evnen til å følge med i tiden og utvikle seg. Elbilforeningen har prøvd å ha litt kontakt med de for å guide og hjelpe, men vi føler vi har lite igjen for innsatsen. At Lyse var tidlig på banen gjorde nok at ikke andre aktører har vært så interessert i vår region, men vi ser heldigvis en endring der nå.

Hadde Lyse lagt om til prismodellen som er mest brukt i dag, lagt til rette for bruk av elbilforeningens ladebrikke og kanskje hatt en link slik at strøm kunder fikk en liten rabatt og kunne betale for lading over den vanlige strømregningen så hadde de nok hatt mye mer trafikk på sine ladere.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

aronesen

Ettersom Lyse ikke har planer om utbygging eller utvidelser (f.eks ved Byrkjedalstunet), så skal vi kanskje være glade for at de har den prismodellen som de har.
Det gjør det mye mere atraktivt for konkurrentene å etablere seg i området.

Etter min mening har Lyse gått glipp av en gylden mulighet ved ikke å gå inn på de tiltakene som dere har foreslått. Kunne selv godt ha valgt Lyse som strømleverandør, dersom jeg hadde kunne betale lading via strømregningen (minuttprising med litt rabatt..)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA