Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Counterpointer

Siden vi er way of topic så kan vi jo ta med poenget med at vi ikke 70 milioner pickuper som de har i USA.

Gnilre

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. august 2016, klokken 18:08
http://www.audi.no/no/web/no/magasin/audi-elbil-e-tron-quattro-concept.html

Er vel greit med en egen tråd for denne
Meldte meg interessert i bilen hos en forhandler. 650.000 kr er nok i overkant mye å betale for en bil synes jeg, og i 2018 blir det sikkert en god del avgifter på Q6 i Norge. Men det hadde vært litt moro å bli helektrisk i 2018 og bytte ut dieselkjerra.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

oleredv

2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

kjølholdt

Blir vel neppe avgifter på en elektrisk Q6 i Norge ifølge stortinget
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

turfsurf

Avgifter blir det nok. Spørsmålet er når. Sikkert ikke i 2018.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

GRS

Skal ikke avgiftsfritaket (på kjøp) holdes til 2020?
TM3P sort/sort

Bjoris

#22
Jeg dras litt innvendig nå når denne begynner å bli litt mer konkret. Grunnen er jo at vi ser at dette er mer bil i den størrelse og type vi ville valgt og til samme pris ville vi nok ganske sikkert valgt Q6 fremfor X.

Jeg tok en tlf til Audi, men det er jo lite info å hente, men litt stikkord som alt var kjent i media allerede sa han, men som jeg ikke hadde plukket opp:

- Startpris ca 700.000,-, men absolutt ikke bekreftet, det er absolutt et mål å konkurrer på pris med Tesla...
- Det jobbes steinhardt med å få til en forhåndsbestillingsløsning i løpet av våren
- Tre typer batteri var det snakk om, men kom ikke samtidig, antar selv at de dyrest kommer først og at rimelig model av denne neppe er å få i 2018, men det er mine helt personlige tanker, normalt har de gjort det slik, men vil de ha store volum så må de nok snu litt på det.
- S og RS modeller i tillegg til vanlig
- Hengerfeste var selvsagt
- 2018, men ingen indikasjoner på når i 2018
- Generelt skulle denne bilen bli som vanlig fra Audi, den skulle ikke stå tilbake på noen området ifht hybdrid eller fossil bil

Det blir nok en storselger i Norge om prisen blir tilsvarende som X.

Det store fortrinnet med Tesla er superladerene. Det vil pr nå absolutt være enklere å kjøre Tesla på langtur enn denne og forskjellen i praksis blir større til mindre batteri en har i Audien/Xen. Jeg ser det som nesten håpløst å legge ut på langtur med en Q6 slik dagens ladeinfrastruktur er nå. Lav ladefart, liten kapasitet og dyrt.

Joda, så er det initiativ på vei som vil orden dette på sikt, kanskje er bildet helt annerledes i 2018 og disse konsernene kan jo hive opp dette på 1,2,3 om de virkelig ønsket det, men jeg ser for meg at vi snakker 2019, 2020 før det blir like lett å lade en slik bil raskt som en Tesla...

Men som sagt, størrelse, vanlige dører og tryggheten med merket Audi gjør at den frister likevel så mye at jeg ganske sikkert hadde droppet Tesalen som kommer i Mars/April om jeg kunne fått Audien til samme pris samtidig...

turfsurf

Audi, Jaguar og MB kommer med interessante biler i 2018 i.f.h.t X. M.t.p problemene som har vært og fremdeles ser ut til å være med dørene på X så må jeg si at jeg er veldig skeptisk til å ta levering på vår som kommer i mars.

Ønsker i utgangspunktet heller å støtte Tesla enn fossilbanden, og i tillegg delta i utviklingen av Autopilot og selvkjøring. Men Tesla har begynt å ta seg store friheter i det siste, med misvisende batterikapasitet, ytelser, begrensninger o.s.v., så jeg har surnet ganske mye på de og. Enden på visa er egentlig at jeg ikke har lyst å kjøpe bil av noen, og ihvertfall ikke til 1M+. Men nytteverdien av en X er veldig stor for oss, i3 + leiebil er ikke optimalt for en familie på 5 som kjører 40-50kkm+ i året.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bjoris

Når de mer etablerte produsentene kommer med matchende produkter så er noe av auraen rundt Tesla borte og en kan fort fokusere på problemene heller enn det geniale med bilene.

Nå tror jeg at det mer blir om 1,5 til 2 år til vi er der enda, men det er klart at disse er flust av i markedet den dagen jeg skal selge model X igjen. Det var ikke slik når vi solgte Sen og vi kom uforskammet bra fra det og ble reddet av valutaen selvsagt også. Nei, i disse ulvetider her på vestlandet så må en stille seg noen spørsmål. Det viktigste er egentlig om en er forberedt på å ta ett meget solid verdifall, i verste fall...

Nasatech

Har aldri hatt problemer med dørene på min X. Vet noen har hatt det, men det er over 1500 Model X i Norge nå. Om alle hadde hatt masse problemer så tror jeg det hadde sett annerledes ut inne hos Tesla (var ingen X på service forrige gang jeg var der. Bare Model S).

http://www.itanywhere.no/Tesla.php

Stikkkontakt

Sitat fra: bjoris på onsdag 11. januar 2017, klokken 11:56


- Startpris ca 700.000,-, men absolutt ikke bekreftet, det er absolutt et mål å konkurrer på pris med Tesla...


Audi USA snakker om 65-70.000. Om det stemmer vil den neppe starte på mer enn 600.000. Som en velutstyrt A6 sier man i Tyskland. Det er et vidt begrep.

Og skal man virkelig legge seg godt under TMX bør den ikke koste mer enn 600.000 heller. Det blir fort 150.000 ekstra i utstyr og gjerne 100.000 i oppgradert batteri.

Sa han hos Audi forresten noe om antall seter? Konseptbilen hadde bare 4.

lognvik

På min intensjonsavtale står det 575.000,- Om ikke de har vært vel kreative så er det 95kW:)

knut3448

Sitat fra: lognvik på søndag 22. januar 2017, klokken 21:19
På min intensjonsavtale står det 575.000,- Om ikke de har vært vel kreative så er det 95kW:)
Jeg spurte forhandler om batteristørrelse. Han mente at utgaven som leveres først, med antatt pris 575k, har 95kW batteri. Det forventes at det kommer 2 andre batteri, begge vil bli større, og dette vil være S og RS utgaver.

bmw2002

Regner med man må legge på 200 000 i ekstrautstyr på Audi. Jeg har 250 000 i utstyr på vår BMW og angrer på at vi ikke valgte mer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA