Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Premium driver

Den varianten som er vist i konseptbilen har tre motorer, en foran og en på hver side bak med 95 kWh batteri. Med motor på hver side bak oppnår man best kjøredynamikk siden kreftene kan fordeles mellom hver side etter behov. Tipper denne kommer på i overkant av EUR 80,000 i Tyskland inkl. moms og ca. 700,000 i Norge uten avgifter og moms. Utstyr kommer i tillegg.

Den andre varianten har to motorer, en på hver aksel foran/bak som I-Pace og kommer med 70 eller 75 kWh batteri. Den skal koste ca. EUR 66,000 i Tyskland inkl. moms. Det er nok til å få støtte i Tyskland siden grensen på EUR 60,000 beregnes før moms.

Ifølge denne artikkelen regner Audi Norge kun med 300 flere solgte biler i 2018 i forhold til 2017. Det til tross for at det kommer ny A6 og Q3 ila 2018.
https://www.dn.no/privat/2017/12/28/1710/Motor/rekordar-for-premiumbilene

Det kan tyde på at leveringene av e-tron ikke kommer ordentlig i gang i 2018. I Nederland har Audi uttalt at e-tron skal være hos forhandlerne helt på tampen av året 2018 og leveringene starter tidlig i 19. Mulig det samme gjelder for Norge da.


Thorden

Sitat fra: Premium driver på lørdag 30. desember 2017, klokken 12:38
Den varianten som er vist i konseptbilen har tre motorer, en foran og en på hver side bak med 95 kWh batteri. Med motor på hver side bak oppnår man best kjøredynamikk siden kreftene kan fordeles mellom hver side etter behov. Tipper denne kommer på i overkant av EUR 80,000 i Tyskland inkl. moms og ca. 700,000 i Norge uten avgifter og moms. Utstyr kommer i tillegg.

Den andre varianten har to motorer, en på hver aksel foran/bak som I-Pace og kommer med 70 eller 75 kWh batteri. Den skal koste ca. EUR 66,000 i Tyskland inkl. moms. Det er nok til å få støtte i Tyskland siden grensen på EUR 60,000 beregnes før moms.

Hvor har du opplysningene om disse to versjonene fra? Er det bekreftet av Audi at det blir to versjoner?

Amatøren

Sjekk denne så står det litt mer.

Selvfølgelig så er ikke alt 100 % sikkert enda.

SitatAll e-tron Quattro models will have all-wheel drive, of course. Base models will have a two-motor system (one in back, one in front), while an upper-spec model will have a three-motor system (two in back, one in front).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Stikkkontakt

Jeg ser mange bruker dagens Eurokurs på nesten 10 når man regner på hva e-tron vil koste. Til informasjon kan jeg nevne at en annen "norgesbil", Audi A6 Allroad prises med en vekslingskurs på 7,9. Den koster eks avgift og eks moms 46,700 euro i Tyskland og 360000 kr i Norge. Det er normalt at man priser hissig i viktige markeder. Det tror jeg Audi også vil gjøre med e-tron.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 30. desember 2017, klokken 18:34
Jeg ser mange bruker dagens Eurokurs på nesten 10 når man regner på hva e-tron vil koste. Til informasjon kan jeg nevne at en annen "norgesbil", Audi A6 Allroad prises med en vekslingskurs på 7,9. Den koster eks avgift og eks moms 46,700 euro i Tyskland og 360000 kr i Norge. Det er normalt at man priser hissig i viktige markeder. Det tror jeg Audi også vil gjøre med e-tron.
Hvis dette slår til gir jo 80 000 euro en norsk pris på 630 000, uten fratrekk av mva.
60 000 euro gir 470 000.

DA skal jeg love at det blir stor etterspørsel

teslanor

Var på e-tron quattro eventet på Lillestrøm i går. Signalene fra den norske organisasjonen var vel ikke til å ta feil av - denne skulle prises svært så konkurransedyktig i markedet.

Prøvde å få informasjon fra "audi-folket" i går om bilen kommer med en Launch/First Edition men uten sikre svar. Men fikk i hvert fall vite at ulik spesifisering av bilen - påvirker leveringstiden (sett i sammenheng med plass i reservasjonskøen).

Trond.m

Dett blir spennende. Har akkurat bestilt et passende skilt til bilen. «ETROND»   ;)

Counterpointer

Sitat fra: TM på lørdag 06. januar 2018, klokken 16:10
Dett blir spennende. Har akkurat bestilt et passende skilt til bilen. «ETROND»   ;)
Hvorfor ikke bindestrek?

Djur1


Jeg tipper også at bilen vil bli liggende på rundt 470k i grunnutgaven, men at ekstrautstyr vil måtte ta den til minst 600 og gjerne 700 for at den skal bli bra. De vil sikkert prøve å få den kvalifisert til 4000 euro rabatten i tyskland på elbiler og da må den ha en svært lav grunnutgavepris.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Gnilre

Sitat fra: Djur1 på søndag 07. januar 2018, klokken 08:31
Jeg tipper også at bilen vil bli liggende på rundt 470k i grunnutgaven, men at ekstrautstyr vil måtte ta den til minst 600 og gjerne 700 for at den skal bli bra.
Tror du at man kan kjøpe en bil for 470.000 kr ? Eller blir noe ekstrautstyr obligatorisk slik at minstepris i realiteten blir 600.000 kr ? Jeg synes jo dette høres litt optimistisk ut, men hvis det er riktig bør jeg vel betale inn depositumet for å kunne få en bil før det raser inn bestillinger når den endelige prisen presenteres.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Imagine

Det som er interessant er jo hva den vil koste i topputgave som topputstyrt.

Tellus

Redd folk er alt for optimistisk med tanke på pris. Tipper selv at 95kW utgaven starter nord for 700K. Hvis det kommer en utgave med batteri rundt 75 kW så sparer man vel drøye 100 K tipper jeg. Time will tell.

Gnilre

Sitat fra: Imagine på søndag 07. januar 2018, klokken 10:09
Det som er interessant er jo hva den vil koste i topputgave som topputstyrt.
Mange er nok også interessert i en rimelig og stor elbil, gjerne med 4-hjulsdrift. Foreløbig finnes jo ikke det i markedet. Dersom etron quattro kan fås for under 500.000 kr fyller den dette store markedssegmentet, men jeg tviler på at prisen blir så lav.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Lepet65

Sitat fra: Gnilre på søndag 07. januar 2018, klokken 11:00
Sitat fra: Imagine på søndag 07. januar 2018, klokken 10:09
Det som er interessant er jo hva den vil koste i topputgave som topputstyrt.
Mange er nok også interessert i en rimelig og stor elbil, gjerne med 4-hjulsdrift. Foreløbig finnes jo ikke det i markedet. Dersom etron quattro kan fås for under 500.000 kr fyller den dette store markedssegmentet, men jeg tviler på at prisen blir så lav.
Startpris på e-tron blir (trommevirvel)...
599.900,-

Ukvalifisert gjetning (billigste versjon)

Counterpointer

E-tron pris kommer garantert å forholde seg til Tesla X og I-Pace pris.
Jaguar starter på 620 med rimeligste og 800 på topp, X starter på 665 og 1,3 mill på topp.

E-tron kommer til å starte på 600 tallet og antagelig 800 på topp.

Dette handler om markedskrefter og tilpasning til hverandre. Både Jaguar og Audi kommer til å tape penger på disse bilene så det er konkurransen de forholder seg til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA