Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"elbilobservasjoner" på europatur.

Startet av Panduck, søndag 21. august 2016, klokken 00:13

« forrige - neste »

Panduck

Ble forbikjørt av eUp i danmark. I tillegg til en Tesla, var det alt jeg så av elbiler på turen gjennom der. Nå er ikke alt like enkelt å se når de ikke har EL-type skilter. Men så trivelig med flott markering på motorvei hvor ladestasjoner var. Kjørte forbi masse skilt som pekte til ladestasjoner. Bare litt trist at man jo må ha app / kort allerede satt opp, og da vet man nok hvor de er, uansett.

Så ikke noe til elbiler på turen til Berlin. Når vi ankom hotellet, fant vi at de hadde ladeplass i p-huset (kun en...). Der sto det en british i3 og ladet(!). Riktignok en hybrid, men alikevel en grei kjøretur fra england til Berlin i en i3!

Gikk fra hotellet ett par gater bort for å spise, og fant ett par ladeplasser på gata. Det sto en trilling og ladet. På veien tilbake, to stykker. Begge "bilkollektiv" biler.

Det er gøy å se at det blir mer og mer andre steder, men det er jo noe helt, helt annet enn i Norge, foreløpig.

Det ble diesel-leiebil på denne turen. Med "miljøoblat" for å få lov til å kjøre inn i Berlin, og det føles litt trist og merkelig at dersom jeg kjører i3'en min til Berlin neste år (noe jeg vil), så må jeg betale akuratt samme "miljøbeløp". Ohvel.

Håper clever fortsetter å vokse vidre inn i Tyskland. Fremdeles er det litt for mye hull mellom Hamburg og Berlin til at jeg vil føle meg komfortabel med å kjøre. Før neste sommer kan vel sitausjonen være litt bedre...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA