Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plassering av bombrikke i Model X

Startet av TpGn, fredag 19. august 2016, klokken 11:08

« forrige - neste »

TpGn

Forsøkte å legge den i førstehjelpsvesken i frunk, men det hjalp ikke. Noen som har funnet et egnet sted å putte/feste denne?
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

Øggen

Om du ikkje vil ha den i det svartskraverte feltet i vinduet, må du nok demontere frunken for å komme til. He ikkje prøvd, men kan umulig ver så vanskelig å finne en plass til den. Plastpose og gaffateip ;D
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

trykkertor

Nå har ikke jeg ModX eller noe slikt, men liker heller ikke hvordan Autopassbrikken ødelegger estetikken.
1. Fjerne tapen til festet, og erstatt med en sort dobbeltsidig tape.
2. Lakke alle deler matt sort med en spraylakk.
3. Feste diskret på høyre side av der hvor den sorte plastboksen til speilet sitter.

detersoe

Sitat fra: trykkertor på fredag 19. august 2016, klokken 16:08
Nå har ikke jeg ModX eller noe slikt, men liker heller ikke hvordan Autopassbrikken ødelegger estetikken.
1. Fjerne tapen til festet, og erstatt med en sort dobbeltsidig tape.
2. Lakke alle deler matt sort med en spraylakk.
3. Feste diskret på høyre side av der hvor den sorte plastboksen til speilet sitter.

Svart blir bra!
Jeg sjekket litt rundt og fant at vi ikke trenger å bruke bombrikker fra AutoPass, men hvilken som helst som inngår i bomsamarbeidet. Jeg fant denne fra BroBizz, og svart bombrikke er nå i posten:-)

http://easygo.com/services/service-providers
US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

jcnorway

Trenger man egentlig å ha brikke i bilen i det hele tatt? Jeg sjekket med Fjellinjen og fikk vel indirekte til svar at så lenge man har en gyldig avtale så er det hipp som happ om man har brikken i bilen eller ikke. Om stasjonen ikke registrerer brikke ved passering blir det tatt bilde og passeringen blir deretter behandlet og sjekket opp mot aktive avtaler.

Har kjørt flere måneder nå uten brikke og alle passeringer blir registrert korrekt med korrekte rabatter osv. Har fungert fint både i Fjellinjens egne stasjoner, men også fint i Østfold, Vestfold, Sørlandet osv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

eha

Sitat fra: jcnorway på mandag 22. august 2016, klokken 18:31
Trenger man egentlig å ha brikke i bilen i det hele tatt? Jeg sjekket med Fjellinjen og fikk vel indirekte til svar at så lenge man har en gyldig avtale så er det hipp som happ om man har brikken i bilen eller ikke. Om stasjonen ikke registrerer brikke ved passering blir det tatt bilde og passeringen blir deretter behandlet og sjekket opp mot aktive avtaler.

Har kjørt flere måneder nå uten brikke og alle passeringer blir registrert korrekt med korrekte rabatter osv. Har fungert fint både i Fjellinjens egne stasjoner, men også fint i Østfold, Vestfold, Sørlandet osv.

Ja, dette har vært diskutert i en del andre tråder. Du blir med på å drive administrative kostnader. Spesielt kan dette ha en negativ effekt for elbilister dersom spesielt elbiler skiller seg ut ved å la være å ha bombrikke. Elbiler får da rykte på seg å drive kostnadene mer enn andre kjøretøy, og det ønsker vi ikke.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

nagela

I Owners Manual for Model X står det følgende:

Bruke RFID-brikker
Når du fester en RFID-brikke (brukes ved mange automatiske bompengesystemer) inne i Model X, må du plassere brikken øverst på frontruten, som vist. Dette sikrer beste mulige resultater og gir minst mulig sikthindring når
du kjører.

Så har de et bilde av bilen med hele øverste del av frontruten markert med blått ( Fra speil og bakover i hele rutens bredde )

Slik jeg forstå det er dette området man kan bruke, eller er dette der man IKKE kan sette brikken ?

Har montert brikken helt i bakkant, og ser ikke ut som den blir detektert.

Noen som har brikken i frontruten på sin TMX og der den gir grønt pluss signal hver gang ?

I så fall hvor har dere montert den
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

jlan

Min sitter slik, litt fra kanten så rammen på solskjermen får plass. Virker fint.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

nagela

#8
Sitat fra: jlan på lørdag 17. desember 2016, klokken 18:05
Min sitter slik, litt fra kanten så rammen på solskjermen får plass. Virker fint.

Ok, der er ca 0,5 cm ifra hvor jeg har prøvd. ( min er nesten helt inntil kabelskinne og bakkant)
Får prøve om det gjør noen endring om jeg flytter den litt ut.
Ellers må jeg sjekke med Fjellinjen om brikken kan ha problem.

Takk for hjelpen.  :)
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

prophan

Jeg har min på bak sladrespeilet. Ute av syne og fungerer støtt som fjell.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Kim Kim

Min ligger i kjøkkenskuffen, og der ligger den også meget pent
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Ellemelle

Sitat fra: nagela på lørdag 17. desember 2016, klokken 19:49
Ok, der er ca 0,5 cm ifra hvor jeg har prøvd. ( min er nesten helt inntil kabelskinne og bakkant)
Får prøve om det gjør noen endring om jeg flytter den litt ut.
Jeg hadde samme problem da jeg prøvde å plassere brikken der.
Endte opp med å feste den bak speilet, som nevnt av andre her, og da blinker det grønt hver eneste gang. Det er jo også den beste plassen siden du aldri vil se brikken uansett hvor du snur hodet ditt.

Rico

Min er også bak speilet og fungerer hver gang.

bertin

Min ligger i mitt konsollen ved 12 volt uttak med rette siden opp. Virker hver gang.

laegg

Festa min med borrelås helt nede i høyre hjørne (bilens høyre) bak førstehjelpspakka i frunken, og det har fungeret bra så langt. (bare hatt Xen noen dager)
TMXP90D
TMSP85D solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA