Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En haug med feilmeldinger.......

Startet av Powerflux, mandag 15. august 2016, klokken 17:57

« forrige - neste »

Powerflux

2 måneder gammel 70D Facelift, kun gått 4000 km.
Kjørte på motorvei tidligere I dag, 100 km/t og autopilot på.

Så starter et rabalder av piping, bilen bremset og opp kom en rad med feilmeldinger.
* Park Assist Unavailable
* Traction Control Disabled
* Stability Control  Disabled
* Cruise Control Diasbled
* Automatic Emergency Braking Disabled
* Car Needs Service

Bilen fungerte jo helt greit til tross for dette og forsøkte en reboot av både liten og stor skjerm til ingen nytte!

Fremme på jobb tok jeg en Power Off og lot bilen stå I 10 minutter.
Dette kurerte vist hikken og alt fungerer :o

Hva kan forårsake slike ting og bør jeg la Tesla kikke på den?
Syntes jo det er litt drøyt at en ny bil finner på slike ting........

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

DagfinnN

Ser ut som om en typisk software feil. Jeg ha aldri opplevd lignende selv. Men om alt virker etter en power off er det lite sansynlig at Tesla service kan finne noe galt.
Skjer det en gang til, derimot....
Ta da bilde av alle meldinger i hvert fall slik at du har noen å vise Tesla.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Øggen

Datamaskin på hjul.
"please press play on tape".............
"syntax error"
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Ariel

Du kan jo rapportere feilen inn til Tesla, de kan mest sannsynlig se alle feilene som oppstod, i loggen.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Fikk en haug med feilmeldinger etter en mislykket OTA oppdatering i vår; prøvde alle mulige reset og power off over natten. Måtte til slutt til Service Center for å få oppdatert programvare, har vært eksemplarisk etter dette.

Var betydelig mindre behgelig å kjøre bilen uten noen hjelpesystemer; utrolig hvor mye assistanse man får av hjelepsystemene uten å være klar over dette.

EXCEL

Feilmeldingene du lister opp fikk jeg når en (hastighets?) sensor (høyre fremhjul) feilet.
Feilmeldingene ble borte ved reboot. Feilen kom tilbake når det regnet/slaps i vegbanen.

Sensoren ble byttet og alt har siden fungert tipp-topp  :) 
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017 oppgradert til MCU2/HW3, CCS og takfeste.
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

Powerflux

Sitat fra: EXCEL på tirsdag 16. august 2016, klokken 16:47
Feilmeldingene du lister opp fikk jeg når en (hastighets?) sensor (høyre fremhjul) feilet.
Feilmeldingene ble borte ved reboot. Feilen kom tilbake når det regnet/slaps i vegbanen.

Sensoren ble byttet og alt har siden fungert tipp-topp  :)
Hmmm det skal jeg ha i bakhodet!
Skal innom Skøyen og høre om de kan fikse en utrolig irriterende plastskrangle-lyd som kommer fra bak 17" skjermen. Nevner disse feilmldingene i samme slengen!!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

mrydningen

Samme feilmeldingene som poppet opp når bremsene frøs fast på min i vinter så er nok en sensor som sviktet et sekund eller så.
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

Stig O

Ligner på den feilen jeg hadde med senderen til dekktrykksensoren. Fikk feilmelding på alt som hadde med styring av bremser. Hadde riktig nok den gamle typen sensorer, som blir byttet på produsert fram til sept. 2015 hvis jeg ikke husker feil. Du har vel de nye, men det kan vel oppstå samme feil med disse også.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA