Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips til "elegant" ladeboks/stasjon

Startet av RonnyØ, søndag 14. august 2016, klokken 21:37

« forrige - neste »

RonnyØ

...til Tesla. Skal henge litt synlig, men under tak. Gjerne med kabel

Kom med tips

krister461


fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

nofuelno

Sitat fra: RonnyØ på søndag 14. august 2016, klokken 21:37
...til Tesla. Skal henge litt synlig, men under tak. Gjerne med kabel

Kom med tips
Ensto Chago har fått mye skryt for å være estetisk:
http://www.nofuel.no/Produkt/-ensto-chago-16a-vegglader-type-2#product

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

magnetic

#6
Fant dinna, tilfeldig.
Designet for hver elektriske bil både idag og i fremtiden
Høy ytelse og lite vedlikehold, lading av elbil har aldri vært enklere. Elvi utvikler seg med hver nye elbil og er derfor den eneste laderen du trenger.
https://evbox.com/no-no/produkter/hjemmelading

kodax

Den nye Tesla-laderen (som ikke har kommet til Norge ennå) omtales i hvert fall som "Sleek" av Teslarati:
https://www.teslarati.com/tesla-3rd-gen-wall-connector-charger-review-video/
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Muffinman

Utrolig mye fint som finnes, og likevel driver mange elektrikerfirma og pusher "dumme" bokser til overpris  som ser ut som noe fra Sovjetunionen på 70-tallet - til kunder som ikke vet bedre. Gjerne ferske elbileiere.

Det synes jeg er synd.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorgenM

Forstår ikke dem som anbefaler Tesla-laderen.

Den dagen Tesla'en er solgt er det ikke like kul med en lader fra en bil-produsent lengre. En stor del av oss Tesla-eiere har vel også en tendens til å få et anstrengt forhold til Tesla etter noen års eierskap.

Har vært BMW-fan i 20 år og første elbil ble selvsagt i3, men er jaggu glad jeg ikke investerte i BMW i-laderen nå idag da en Jaguar og en Tesla pryder garasjen :)

Selv har jeg 2 stk Garo som kjører 32A lastdeling.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

o.b.lix

Tesla-lader kan brukes på andre biler.

Men alle ladebokser virker, er jo bare en av/på bryter, laderen sitter jo i bilene!

Så kan men gjøre boksen fin, eller stygg, og putte på smart-funksjon som lastfordeling, utsatt lading, app-styyring og så videre. Men er fortsatt bare en kontakt med innebygd bryter.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hodetelefoner

Sitat fra: JorgenM på torsdag 23. januar 2020, klokken 18:40
Forstår ikke dem som anbefaler Tesla-laderen.

Den dagen Tesla'en er solgt er det ikke like kul med en lader fra en bil-produsent lengre. En stor del av oss Tesla-eiere har vel også en tendens til å få et anstrengt forhold til Tesla etter noen års eierskap.

Har vært BMW-fan i 20 år og første elbil ble selvsagt i3, men er jaggu glad jeg ikke investerte i BMW i-laderen nå idag da en Jaguar og en Tesla pryder garasjen :)

Selv har jeg 2 stk Garo som kjører 32A lastdeling.

Brodern kjøpte tesla lader til sin etron.  Hvit folie og nazilogoen deres. Ser 1x bedre ut enn andre ladebokser man får kjøpt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA