Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading med jordfeil, farlig for bilen?

Startet av Trond.Strom, fredag 12. august 2016, klokken 22:46

« forrige - neste »

Trond.Strom

Er på hytte og tenkte å lade bilen. Når jeg plugger umc i jordet utekontakt og i bilen får jeg støt av å ta på kromlistene på bilen. Koblet fra da jeg oppdaget dette. Er det noe som kan skade bilen? Eller er det grei skurring å lade med så lenge man ikke tar på kromlistene?


Øyvind.h

Jordingen er nesten garantert ikke i orden.
Men å lade går helt fint. Bare vær obs på mangelen ift berøring av bilen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.Strom

Takk for svar.  Har 50% så stopper heller innom en sc på veien hjemover. 

Avo


Batteritralla

Dokumenterer vel Tesla sin "løsning" på tidligere problematikk med UMC . . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA