Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Antall ladeplasser i Norge over tid

Startet av Olatho, mandag 08. august 2016, klokken 10:42

« forrige - neste »

Olatho

Hei,

Noen som tilfeldigvis har f.eks. dumpa nobil-basen over noen år, og dermed har tall for utviklingen av antall ladeplasser over tid?
Helst en del år bakover.

Så vidt jeg kan se fra APIet til Nobil får jeg bare et øyeblikksbilde av hvordan situasjonen er nå, og det er ikks å veldig fristende å gå gjennom hele databasen deres og sjekke opprettet-dato.

TB

Om oppretta dato feltet er brukt konsekvent bør det være enkelt å dra ut informasjon om endring over tid på grunnlag av dei aktive data, med unntak av evnt. ladepunkt som har forsvunne frå datasettet?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Olatho

Ja, det er ikke så veldig vanskelig.  Bare litt unødvendig å loope gjennom samtlige ladestasjoner og sjekke "Opprettet"-feltet hvis noen allerede har noen "nokså riktige" tall liggende. 
Er ikke ute etter helt nøyaktige svar, mer tall for å kunne se utviklingen måned for måned/år for år.

Trekkoppbil


BjørnL

Det er vel litt på siden av det du er ute etter, men jeg har holdt orden på hurtigladestasjonene i Buskerud/Vestfold/Telemark hvor jeg kjører mest. Det gir ihvertfall et inntrykk av utviklingen på det området, og tallene synes jeg er ganske oppmuntrende. Jeg har ikke skilt mellom enkle og doble (eller triple) ladere, det er bare antall lokasjoner
30.06.14:   2
31.12.14: 11
30.06.15: 20
31.12.15: 32
30.06.16: 37
I tredje kvartal 2016 er det hittil kommet tre nye, så nå er det 40. Etter alt å dømme vil antallet stige klart frem mot neste sommer, så det går da framover!

e-curious

En liten kuriositet;  Bellona-Hauge: - Du må betale for hurtiglading av elbiler
"- Per i dag finnes ingen hurtigladestasjoner i Norge. Hvor langt unna er vi?
- Veien dit er veldig kort, men jeg har ikke lyst til å si så mye om det. Vi jobber med problemstillingen, sier Hauge."

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-miljoe/bellona-hauge-du-maa-betale-for-hurtiglading-av-elbiler/a/10036405/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA