Jeg har kjørt den noen ganger med vår 2012 Leaf, sist i juli. Da kjørte vi fulladet fra Oslo sentrum og siktet på Fortum flykafeen før Sandefjord (96km), men siden trafikken gikk tett ble farten såpass lav at vi så vi kunne rekke Fortum McDonalds Fokserød (114km). Det var middagstid og passet fint med McD siden vi hadde de 3 små med på turen så vi tok det litt ekstra rolig for å rekke fram (90km/t der vi kunne ligge i fred i høyrefelt, ankom hurtiglader med low battery warning og 6 km igjen på estimert rekkevidde. Her er det nå 4 hurtigladere, en annen bil ladet da vi ankom, og da jeg plugget ut var alle 4 opptatt, men ingen i kø. Videre hurtigladet vi på Grønn Kontakt Kragerø Amfi (80km) mens vi spiste is, og 11 minutter ladestopp på Grønn Kontakt Stoa før vi kjørte hjem til Kristiansand.
Jeg vet ikke rekkevidden på i3, og hvor rask ladingen er med stigende SOC, det avgjør jo litt hvor langt man vil kjøre mellom hver hurtiglader. Jeg mister en del fart rundt 60-70% så da avslutter jeg gjerne ladingen, men med varmt batteri holder jeg farten mye høyere, så jeg lader gjerne til høyere SOC på hurtiglading nr 3 og utover.
Strekningen er stort sett veldig godt dekket av hurtigladere, og vi pleier å sikte inn noen ladere og så bytter vi av og til til en lader tidligere eller senere avhengig av vær og trafikk. De stedene det er lengst mellom greit plasserte hurtigladere er Drammen-torp og Sandefjord-Bamble så jeg forsøker å lade slik at jeg har litt margin der, ellers står de nå med såpass kort avstand at man kjøre temmelig lavt på SOC før man lader.