Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lommedalen Tockfors Arjang

Startet av Eliasz Perun, tirsdag 02. august 2016, klokken 19:10

« forrige - neste »

Eliasz Perun

Hei folkens.
Planer en grensehandel i Tockfors. Starter vi i Lommedalen, kjører først til Arjangs systembolaget og etterpå til Tockfors. Vi kjører imiev. Rekkevidde ca 12 mil per ladning. Kan noen hjelpe oss med planlegging route? Er der noen hurtiglader på vei? Askim? Mysen? Er vanlig type 1 kontakter i Tockfors shopping senter? På forhånd takk for tipsene :)

nagela

Hurtiglader hos Statoil Askim. (Den ved E18)
Fortum hurtiglader i Ørje.
Hurtiglader hos McDonalds i Töcksfors, men ikke sikker på om den fungerer med Norske kort.
I P-kjeller på kjøpesenter i Töcksfors er det 6 stk type 2 22Kw uttak og minst 4 Schuko standardkontakter for lading.  (ofte fullt i helgene)
Ute på p-plass ved kjøpesenter der McDonald ligger er det endel Schuko ladeplasser.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Eliasz Perun

Mange takk for svar! Det var det som jeg trenger :)

goggo

Som du ser av hurtigladekartet så er det en CLEVER hurtiglader på Statoil stasjonen i Årjäng.
Hvis du vil benytte denne så kan du kjøpe et kontantkort for 150 SEK på bensinstasjonen der, og dette kan du så registrere online i etterkant og bruke det til lading på alle CLEVER ladestasjonene i både Danmark og Sverige.  Etter at du har brukt opp lading for de 150 kronene, så vil du da få tilsendt email faktura i etterkant.

Alle Clever stasjonene finner du her:  http://services.clever.dk/pcmapr.html

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Powerflux

Sitat fra: nagela på tirsdag 02. august 2016, klokken 19:50

Fortum hurtiglader i Ørje.
Hurtiglader hos McDonalds i Töcksfors, men ikke sikker på om den fungerer med Norske kort.

Den fungerer helt fint med norsk kort. Har ladet et 10 talls ganger på denne senest for 2 dager siden.
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Trekkoppbil

#6
Veien er vel ganske rett fram på E18.
Det er Chademo på:
Sandvika
Skøyen
Nygårdskrysset: McDonalds og Nissan
Askim, Statoil
Ørje, Samvirkelaget
Töcksfors, McDonalds
Årjäng, Circle K. Her er det lett å bli forvirra. På svensk heter det Circle K. Oversetter du det til nynorsk, blir det OK. På SMS-språk blir det 0K. Det må ikke forveksles med det svenske ordet OK, som betyr noe helt annet og som typisk ligger 100 meter lenger unna.

Enkelte Charge & Drive-brikker virker i Sverige, andre gjør det ikke. Elbilforeningens brikker skal ikke virke der.
Hos Clever vil jeg foretrekke kredittkortet Fri, som du kan bestille hos clever.nu, så slipper du ulempene med forhåndsbetalt kort.
I kjelleren til hallingdølen på Töcksfors, er det både 32A type2 og 16A schuko. Man må ofte prøve flere type2-uttak der, før man finner en som virker.

Elmo

#7
Sitat fra: Powerflux på torsdag 04. august 2016, klokken 16:43
Sitat fra: Powerflux på torsdag 04. august 2016, klokken 16:43
Fortum hurtiglader i Ørje.
Hurtiglader hos McDonalds i Töcksfors, men ikke sikker på om den fungerer med Norske kort.

Den fungerer helt fint med norsk kort. Har ladet et 10 talls ganger på denne senest for 2 dager siden.

Det spørs hva du mener med "Norske kort".
Norsk Fortum-avtale fungerer i Sverige, men bare med Fortums egen grønne (ChargeDrive) RFID.
Men Elbiforeningens svarte RFID-brikke fungerer IKKE på Fortum i Sverige - selvom man har registert den hos Fortum.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trekkoppbil

Det kan også være litt usikkert også med grønne Charge & Drive-brikker i Sverige.
Jeg har opplevd tilfeller der grønn brikke ikke blir godtatt på Mc-Donalds i Töcksfors, og jeg har opplevd episoder der det har fungert. Da det ikke fungerte, fikk jeg forklaringen at enkelte brikker fungerer, og andre ikke.
Har du flere brikker, kan det være lurt å ta med flest mulig, når du skal til Sverige.

Fortum har mange slags utstyr. Også her i landet var det problemer for 2 år sida, med at enkelte av brikkene dems, ikke fungerte i enkelte av laderene dems.  Jeg hadde ei brikke som ikke blei akseptert av laderen i Sandvika, og det var også visse problemer på Liertoppen.  Det er vanskelig å se sammenhengen, og man må prøve og prøve mange ganger, for å se mønster i når ting virker og når det ikke virker, og man må gjerne klare å finne fram til rette vedkommende hos Fortum, før man får noen forklaring.

I Norge har Fortum fått betydelig mer pålitelige tjenester enn de hadde før, og det er vel håp om at det ordner seg i Sverige også.

Arha

Fortum har visst et generelt problem med lesing av brikke på en type hurtigladere.  Var ute for at laderen ikke klarte å lese brikka mi da jeg skulle lade på Roa for noen dager siden, hverken den runde grønne eller elbilforeningens brikke ble gjenkjent.  Ringte support som opplyste at dette var et problem på denne typen lader som var der (men husker ikke hvilken det var).  Deretter fjernstartet de gratislading for meg.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

jkirkebo

Sitat fra: Arha på lørdag 06. august 2016, klokken 15:21
Fortum har visst et generelt problem med lesing av brikke på en type hurtigladere.  Var ute for at laderen ikke klarte å lese brikka mi da jeg skulle lade på Roa for noen dager siden, hverken den runde grønne eller elbilforeningens brikke ble gjenkjent.  Ringte support som opplyste at dette var et problem på denne typen lader som var der (men husker ikke hvilken det var).  Deretter fjernstartet de gratislading for meg.

Jeg hadde tilsvarende problem på Kiwi Melløs i dag. Fikk startet etterhvert, tok et par minutter med vifting av brikke. Måtte ringe for å avslutte. Prøvde både grønn brikke og Elbilforeningens svarte. Første gang jeg har hatt dette problemet. Efacec lader forøvrig, men har ikke hatt problemer med samme type på Dokka.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trekkoppbil


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA