Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i3 onboard 3 fase lader detaljer ?

Startet av jensjacob, søndag 31. juli 2016, klokken 11:08

« forrige - neste »

jensjacob

Hej BMW i3 folk.

Jeg kører selv e-Golf og er dybt misundelig på jeres 11 kW lader. Jeg forstår ikke hvorfor det lige er der Dr. Wolfgang Tanneberger vil spare på e-Golfen.

Men er der nogen herinde der kan give nogen detaljer om laderen ?

Hvordan ser den ud ? (evt. billede)
Hvor stor er den ?
Hvad koster den ca. i løs vægt ?

Vi er er enige om at den kan lade med 3x16 amp = ca. 11 kW ?
Mange tak for hjælpen.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

LMOR

Det er ingen synlig forskjell på bilen. Det følger med en ny (antar blå) mode 3 kabel som vi kobler mellom bilen og ladestolpen.
De fleste hurtigladere på 22kW eller mer har fastmontert kabel som du kobler direkte til bilen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

jensjacob

Ok, jeg ved godt at der sikkert ikke er nogen synlig forskel udvendigt på bilen, men det er selve laderen jeg er interesseret i... Den der er placeret et sted inde i bilen. Ikke kladden heller.

Er der nogen tekniknørder herinde der - i BMW'ens motorrum - har fundet selve laderen og måske endda ved hvad sådan en koster ?
Hvor stor er den ?

Jeg spørger fordi jeg leger med tanken om at få opgraderet e-Golfen med en trefase lader. Når nu VW ikke selv vil det. Indtil nu har jeg ikke kunnet finde nogen trefase ladere på 11 kW indtil jeg kom i tanker om at der jo sidder en i BMW'en.

Måske jeg skulle have postet dette nede i en eller anden Avansert tråd.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

LMOR

Her ser du delene:

http://www.etk.cc/bmw/EN/search/optionAppliance/58171/S4U6A

Prisen er ikke oppgitt, sikkert fordi reservedelen ikke er klar hos leverandøren enda.

Formfaktoren er den samme, du kan ikke se forskjell bortsett fra at det er kontaktflate på alle pinnene.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

jensjacob

Ok, mange tak. Det vil jeg kigge nærmere på. :D
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA