Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil slippe små elektriske selvkjørende busser løs i dansk kommune

Startet av Mippen, torsdag 28. juli 2016, klokken 11:20

« forrige - neste »

Mippen

I en Dansk kommune ønsker de å slippe løs små selvkjørende busser. De kan kjøre døgnet rundt og krever ikke noe overtidsbetaling til førere er at av argumentene.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/vil-slippe-selvkjoerende-olli-loes-i-danske-gater/a/23750659/

Mer om bilen her: http://arstechnica.com/cars/2016/07/meet-olli-the-autonomous-electric-people-mover-from-local-motors/

Fremtiden er elektrisk.

Ingeniøren

Sitat:
Vi er en stor kommune der mye tid går bort i transport. Våre beregninger viser at vi sammenlagt har 30–40 fulltidsansatte som kjører bil uavbrutt. Denne tiden brukes mye bedre hvis de kan jobbe i stedet, sier han til Information.

Skal de jobbe på bussen da.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mippen

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 29. juli 2016, klokken 09:37
Sitat:
Vi er en stor kommune der mye tid går bort i transport. Våre beregninger viser at vi sammenlagt har 30–40 fulltidsansatte som kjører bil uavbrutt. Denne tiden brukes mye bedre hvis de kan jobbe i stedet, sier han til Information.

Skal de jobbe på bussen da.....

De tenker vel på andre oppgaver i kommunen. Kanskje de ikke får lov til å ansatte flere folk til andre oppgaver, men at omplassering er ok.
Fremtiden er elektrisk.


elektrolux

Det jeg ikke forstår er at det eksisterer en lov som sier at det ikke er lov med autonome kjøretøy.

Hva er hensikten med en slik lov?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kafk4

Det er vel motsatt. At det ikke eksisterer en lov som omfatter autonome kjøretøy og at dette må på plass først.

elektrolux

OK. Trodde problemet lå i at et kjøretøy måtte ha en fører med sertifikat, og at en aldri kunne være sikker på at et autonomt kjøretøy til enhver tid hadde dette?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Electrix

Problemet er nok at veitrafikklovene er bygget opp litt spesielt med tanke på at det alltid skal være en person som har skylden for ulykker, det er ikke noe som heter hendelig uhell når det gjelder skyldfordeling slik som f.eks på sjøen.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA