Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model X - Levering av 5-seter

Startet av Anders88, tirsdag 26. juli 2016, klokken 21:04

« forrige - neste »

Anders88

Hei! Noen flere her som føler de har brent seg på å bestille en model x 5-seter? Jeg reserverte model x for 2,5 år siden og sendte bestilling på bilen tidlig i år. Da stod det med store bokstsver på nettsiden at forventet leveringstid er sommer 2016. Tesla sier det stod med liten skrift (selvfølgelig) at 5-seter blir levert senere, men jeg registrerte hvertfall ikke det. Er ganske surt å ha reservert bilen så tidlig også ser man at de som bestiller en 6-seter nå 2,5 år senere får bilen sin mye tidligere enn meg. Jeg må nok vente til 2017 før den kommer ifølge tesla. Og om jeg endrer bestillingen til 6 seter så mister jeg plassen jeg nå har i køen og de tør ikke love noe om ny leveringstid... her har det hvertfall ikke lønt seg å være tidlig ute å pumpe penger inn i tesla-kassa...

lunitiks

Kjempesurt  :(

Til gjengjeld- blir du blant de første med 5-seter da?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Epleskreller

Siden det tar så lang tid, kanskje det kommer en helt ny løsning på setene?!  Kanskje tom. nedleggbare seter.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

lunitiks

Tenk så bra det hadde vært! Gjett om den da hadde blitt interessant for flere. Og Tesla kan hvis de vil; produksjonen av 2 seterad ble jo flyttet inhouse for ikke så fryktelig lenge siden
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

SurSnasen

I følge representant fra Tesla er det visstnok like før de første 5-seterne skal leveres til amerikanske kunder. Vurderer sterkt en slik selv i stedet for S. 6-seter eller 7-seter ser dessverre ut til at de ikke skal passe særlig godt for oss med to unger, barnevogner, ski etc. Har et lønnlig håp om at 5-seter skal være mer praktisk der.

Meldola

Men hvorfor tar det sånn tid å rulle ute 5 seter versjonen? Var på Skøyen i går og da sa de at det ville være samme oppsett som 7 seteren uten de bakerste to setene ..
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

OleI

Ski er da ikke noe problem med 6 seteren?

SurSnasen

Sitat fra: OleI på tirsdag 26. juli 2016, klokken 22:32
Ski er da ikke noe problem med 6 seteren?

Problem og problem. Ser det ikke akkurat som ønskelig å ha ski liggende løs fremover i kabinen. Verre er det med barnevogn. Men bare Tesla får demobilen i drift igjen (var visst feil på den når vi skulle prøve, så da ble det avlyst), så får vi sjekket.

turfsurf

Sitat fra: Meldola på tirsdag 26. juli 2016, klokken 22:32
Men hvorfor tar det sånn tid å rulle ute 5 seter versjonen? Var på Skøyen i går og da sa de at det ville være samme oppsett som 7 seteren uten de bakerste to setene ..
Var og på Skøyen. De sa at gulvet skulle bli ca 15cm lavere på 5 seteren. Om det er tatt ut av luften eller ikke, det er usikkert. Har fått mye "facts" servert fra Teslaselgere...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bjoris

Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. juli 2016, klokken 07:36
Sitat fra: Meldola på tirsdag 26. juli 2016, klokken 22:32
Men hvorfor tar det sånn tid å rulle ute 5 seter versjonen? Var på Skøyen i går og da sa de at det ville være samme oppsett som 7 seteren uten de bakerste to setene ..
Var og på Skøyen. De sa at gulvet skulle bli ca 15cm lavere på 5 seteren. Om det er tatt ut av luften eller ikke, det er usikkert. Har fått mye "facts" servert fra Teslaselgere...

Det er vel bare fordi 3. Seterad nedlagt er ca 15 cm høy?

Ser ikke for mer at mange vil velge 5 seteren om 2. Rad blir som dagens så blir ikke forundret om det kommer endringer, og om den ikke endres kunne de jo levert den allerede så noe endring kommer, tror jeg...

SurSnasen

Sitat fra: bjoris på onsdag 27. juli 2016, klokken 08:27
Ser ikke for mer at mange vil velge 5 seteren om 2. Rad blir som dagens så blir ikke forundret om det kommer endringer, og om den ikke endres kunne de jo levert den allerede så noe endring kommer, tror jeg...

Det beste hadde vært om de hadde kuttet ut den fancy, motoriserte varianten på 2. seterad, og heller hadde satt inn normale, nedfellbare seter der. Og gjerne med ei gjennomlastingsluke med skipose på midtsetet. Selvsagt også kuttet ut den idiotiske blankpolerte pianolakken på baksiden av setene. I tillegg helst også en skikkelig løsning for lastsikring, med mulighet for nett mellom bagasjerom og 2. seterad slik normale biler har. Liker ikke risikoen med å ha ting i bagasjerommet som ved bråstopp kan komme flygende gjennom kabinen. Been there, done that, frister ikke til gjentakelse.

detersoe

#11
Eller kanskje kjøpe en Passat. ..
US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

Bjoris

Sitat fra: StianSalG på onsdag 27. juli 2016, klokken 08:46
Sitat fra: bjoris på onsdag 27. juli 2016, klokken 08:27
Ser ikke for mer at mange vil velge 5 seteren om 2. Rad blir som dagens så blir ikke forundret om det kommer endringer, og om den ikke endres kunne de jo levert den allerede så noe endring kommer, tror jeg...

Det beste hadde vært om de hadde kuttet ut den fancy, motoriserte varianten på 2. seterad, og heller hadde satt inn normale, nedfellbare seter der. Og gjerne med ei gjennomlastingsluke med skipose på midtsetet. Selvsagt også kuttet ut den idiotiske blankpolerte pianolakken på baksiden av setene. I tillegg helst også en skikkelig løsning for lastsikring, med mulighet for nett mellom bagasjerom og 2. seterad slik normale biler har. Liker ikke risikoen med å ha ting i bagasjerommet som ved bråstopp kan komme flygende gjennom kabinen. Been there, done that, frister ikke til gjentakelse.

2. seterad har sammen med FWD vært vesentlig del av signaturen til Elon så jeg tror ikke vi skal ha for store forventninger, mange håpte på andre dører også, men det tror jeg aldri vil komme...

turfsurf

Enig i det, 2ndre seterad vil nok være lik på alle utgavene.


--
turfsurf
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bjoris

Sitat fra: turfsurf på torsdag 28. juli 2016, klokken 07:14
Enig i det, 2ndre seterad vil nok være lik på alle utgavene.


--
turfsurf

Ja, samtidig syns jeg det er rart at de ikke leverer 5 seters allerede da, med intro av X60 så skulle en tro at de ønsker mer salg, men tanken er kanskje at i starten så velger de ivrigste 6-7 seter heller enn å vente...


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA