Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

(Bestilt) min første elbil (i3), trenger råd ang. lading + div

Startet av NiiN, tirsdag 26. juli 2016, klokken 17:20

« forrige - neste »

hemi

0! ladestress selv med medfølgende kladd på schuko er min tanke.

Jeg har hatt e-up, e-golf og tesla (venter nå på i3) på 10A kurs og ladet alle, i praksis står jo biler ofte såpass mye stille at det ikke er issue, på teslaen var rekkevidden så god at jeg i praksis aldri engang ladet hjemme, kun når den stod på jobb. regner med at det blir ganske likt med nye i3 om sommern iaf.

har du 16A, går du uansett fra 0-100 over natta.

NiiN

Får finne ut av lademuligheter etterhvert. Bestilte bilen i dag, fully charged fluid black. Forventet levering i slutten av desember.

Tok med ladeboks med mulighet for 32A, men det ble også nevnt at jeg kunne bytte denne til en 400v 3-fas type ladeboks som visstnok kom nærmere jul. Ikke mye hjelp i den så lenge jeg har 230v antar jeg?

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Trond.m

Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. juli 2016, klokken 00:25
Sitat fra: NiiN på tirsdag 26. juli 2016, klokken 17:20
Og hva passer best til i3? Mest mulig effekt for pengene er vel det jeg er ute etter.

En slik sammen med bilen uten moms kommer på ca 4800 kr og gir 11 kW lading som er maks mulig på en i3.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/16a-3f-ladestasjon-med-type-2-stikk?tm=ladestasjoner/med-type-2-stikk
Ja dette er en optimal løsning for de med 400V anlegg. Det gjelder jo ikke han som startet denne tråden.
Jeg ser heller ikke hvordan han kan få kjøpt denne uten mva sammen med kjøp av ny i3. BMW Norge selger jo ikke denne, og den må stå på fakturaen sammen med bilen for å kunne selges momsfritt.

elektrolux

Vi selger rutinemessig via bilforhandlere. Kunden må bare be forhandleren om å bestille fra oss, og sette den på bilens faktura.

Vi tilbyr som et salgs stunt f.eks Zapcharger Smart Home som har veiledende pris på 14900.- for 9990.- uten moms på denne måten ;) Da får staten null, forhandleren null penger på laderen, men samtidig en meget tilfreds kunde, og vi minimalt, mens kunden får den ultimate ladestasjonen for absolutt minimum pris. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

EinarV

Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. juli 2016, klokken 07:48
Vi selger rutinemessig via bilforhandlere. Kunden må bare be forhandleren om å bestille fra oss, og sette den på bilens faktura.

Vi tilbyr som et salgs stunt f.eks Zapcharger Smart Home som har veiledende pris på 14900.- for 9990.- uten moms på denne måten ;) Da får staten null, forhandleren null penger på laderen, men samtidig en meget tilfreds kunde, og vi minimalt, mens kunden får den ultimate ladestasjonen for absolutt minimum pris. ;)

Zapchargeren har jeg fulgt med og ventet lenge på, dette skal jeg sjekke opp med Bavaria  :)
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Griffel

Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. juli 2016, klokken 00:25
En slik sammen med bilen uten moms kommer på ca 4800 kr og gir 11 kW lading som er maks mulig på en i3.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/16a-3f-ladestasjon-med-type-2-stikk?tm=ladestasjoner/med-type-2-stikk
Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. juli 2016, klokken 07:48
Vi tilbyr som et salgs stunt f.eks Zapcharger Smart Home som har veiledende pris på 14900.- for 9990.- uten moms på denne måten
Hva vil du si er fordelen med sist nevente i en privat garasje?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

EinarV

Sitat fra: Griffel på torsdag 28. juli 2016, klokken 21:05
Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. juli 2016, klokken 00:25
En slik sammen med bilen uten moms kommer på ca 4800 kr og gir 11 kW lading som er maks mulig på en i3.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/16a-3f-ladestasjon-med-type-2-stikk?tm=ladestasjoner/med-type-2-stikk
Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. juli 2016, klokken 07:48
Vi tilbyr som et salgs stunt f.eks Zapcharger Smart Home som har veiledende pris på 14900.- for 9990.- uten moms på denne måten
Hva vil du si er fordelen med sist nevente i en privat garasje?

For min del så er det litt gizmo/gadget effekt og at den takler det meste både inn og ut... Den andre boksen jeg har går kun på 3fas TN nett og er en 32Ah modell...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

elektrolux

Sitat fra: Griffel på torsdag 28. juli 2016, klokken 21:05
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/16a-3f-ladestasjon-med-type-2-stikk?tm=ladestasjoner/med-type-2-stikk
Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. juli 2016, klokken 07:48
Vi tilbyr som et salgs stunt f.eks Zapcharger Smart Home som har veiledende pris på 14900.- for 9990.- uten moms på denne måten
Hva vil du si er fordelen med sist nevente i en privat garasje?
[/quote]

Flott design, gleden av å ha den ultimate ladestasjonen, full oversikt via app, strømpulsutjevning, mulighet for automatisk lading til lav tariff, mulighet for utleie av lading via eget Zapnett, etter modellen til Nabobil.no. Dermed kan en ende opp med null kost for ladestasjonen, etc etc. Sistnevnte fordeler kommer etterhvert som software utvikles.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Bedre ord for softstart som lett kan forveksles med softstart/ sakte oppramping av ladestyrken som ligger innebygget i de fleste elbilene.

Vi snakker om å kjøre strømmen til bilen gjennom NTC motstander det første sekundet av ladeprosessen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Startstrømbegrenser. (Inrush Current Limiter).

strømpulsutjevning lyder med som glatting av pulslader.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

TorS

Elektrolux, nå som bmw i3 har kommet med 11kW 3 fase TN lader er det vel svært aktuelt med den boksen som Zaptec reklamerte for noen år tilbake. Boksen jeg sikter til er 3 fase IT til 3 fase TN trafo. Jeg forsto det slik i en tidligere post at arbeidet med denne var satt på vent. Er det noen planer om å ta dette opp igjen? Vil tro med stadig større batterier så vil alle biler komme med 3 fase TN lader etterhvert.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

bjorngb

Skoda Enyaq iV80 Ultra 2022
i3 Fully Charged Protonic Blue
Opel Vectra 2006 til 2022

NiiN

Sitat fra: TorS på fredag 29. juli 2016, klokken 19:45
Elextrolux, nå som bmw i3 har kommet med 11kW 3 fase TN lader er det vel svært aktuelt med den boksen som Zaptec reklamerte for noen år tilbake. Boksen jeg sikter til er 3 fase IT til 3 fase TN trafo. Jeg forsto det slik i en tidligere post at arbeidet med denne var satt på vent. Er det noen planer om å ta dette opp igjen? Vil tro med stadig større batterier så vil alle biler komme med 3 fase TN lader etterhvert.

Det hadde vært helt perfekt om den ikke var for dyr!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA