Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tilhengerfeste Model X

Startet av Leafy, mandag 25. juli 2016, klokken 23:35

« forrige - neste »

Nasatech

Sitat fra: eha på onsdag 11. oktober 2017, klokken 13:22
Føler du det er nødvendig? Jeg lærte iallfall å føle meg frem ganske greit etter et par til-/frakoblinger. Har lært meg hvilken vei "sporet" stikker osv. :)

Enig med deg. Ikke noe problem hverken med selve festet eller med ledning.

Tore_tang

Okei, jeg synes det er utrolig knotete, spesielt med sykkelstativet (som er 90% av bruken) som henger tett på fangeren. Har en kompis med en ny XC 90 (nei jeg ville ikke byttet) hvor hengerfestet er svingbart og kontakten står i siden på hengerfestet- det er jo mye mer brukervennlig.
Tesla YP 2023
Tesla Model 3 2021
Tesla X100D 2019
Hyundai Kona 2019
Tesla Model X 2017
Tesla Model S 2015
Tesla Model S 2013

Leafy

Enig at det er en skikkelig 90-talls løsning, men samtidig er det også lett å håndtere når man har gjort det et par ganger. Nå bruker jeg maks 1 minutt på å montere det inkl. 7-13 pin adapter.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

geear

Sitat fra: Tore_tang på onsdag 11. oktober 2017, klokken 16:37
Okei, jeg synes det er utrolig knotete, spesielt med sykkelstativet (som er 90% av bruken) som henger tett på fangeren. Har en kompis med en ny XC 90 (nei jeg ville ikke byttet) hvor hengerfestet er svingbart og kontakten står i siden på hengerfestet- det er jo mye mer brukervennlig.
Jeg syns det er ganske utrolig at Tesla ikke har klart å få på plass en slik løsning. Det kunne de bare kjøpt fra en eller annen produsent og boltet fast.. Det har vært semi-automatisk variant på markedet i sikkert 15 år nå, og fungerer veldig bra.

eha

Sitat fra: gr på onsdag 11. oktober 2017, klokken 21:46
Sitat fra: Tore_tang på onsdag 11. oktober 2017, klokken 16:37
Okei, jeg synes det er utrolig knotete, spesielt med sykkelstativet (som er 90% av bruken) som henger tett på fangeren. Har en kompis med en ny XC 90 (nei jeg ville ikke byttet) hvor hengerfestet er svingbart og kontakten står i siden på hengerfestet- det er jo mye mer brukervennlig.
Jeg syns det er ganske utrolig at Tesla ikke har klart å få på plass en slik løsning. Det kunne de bare kjøpt fra en eller annen produsent og boltet fast.. Det har vært semi-automatisk variant på markedet i sikkert 15 år nå, og fungerer veldig bra.

Takk for din mening. I fremtiden kan du kanskje bidra konstruktivt til denne tråden, og da foreslår jeg at du leser gjennom tråden slik at vi slipper repeterende "jeg synes at" og andre former for syting som vi har sett mange ganger før. Det forkludrer innholdet og gjør det vanskeligere for andre å finne informasjon.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

geear

Sitat fra: eha på fredag 13. oktober 2017, klokken 10:47
Takk for din mening. I fremtiden kan du kanskje bidra konstruktivt til denne tråden, og da foreslår jeg at du leser gjennom tråden slik at vi slipper repeterende "jeg synes at" og andre former for syting som vi har sett mange ganger før. Det forkludrer innholdet og gjør det vanskeligere for andre å finne informasjon.
Åhoi, og her har jeg gått rundt og trodd at jeg havnet inn på et diskusjonsforum og en tråd hvor man diskuterte tilhengerfeste til Model X.   8)

eha

Sitat fra: gr på fredag 13. oktober 2017, klokken 12:13
Sitat fra: eha på fredag 13. oktober 2017, klokken 10:47
Takk for din mening. I fremtiden kan du kanskje bidra konstruktivt til denne tråden, og da foreslår jeg at du leser gjennom tråden slik at vi slipper repeterende "jeg synes at" og andre former for syting som vi har sett mange ganger før. Det forkludrer innholdet og gjør det vanskeligere for andre å finne informasjon.
Åhoi, og her har jeg gått rundt og trodd at jeg havnet inn på et diskusjonsforum og en tråd hvor man diskuterte tilhengerfeste til Model X.   8)

Ja, men du ignorerer at det allerede har vært diskutert  :police:  Innrøm det!  ;D
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA