Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tilhengerfeste Model X

Startet av Leafy, mandag 25. juli 2016, klokken 23:35

« forrige - neste »

Leafy

Til dere som har mottatt Model X. Er det avtagbare hengerfestet komplett med ved levering?

Ser at det i den amerikanske instruksjonsboken står at det kun følger med den delen som skal settes fast i bilen, mens selve kula selges som tilbehør. Mulig de har flere standarder "over there".
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Epleskreller

Den er komplett. Fikk også en ledning man kan bruke om hengeren har adaptive bremser (er det det det heter?), dvs bremser på hengeren som bremser når man bremser. Er visst noe de har i USA :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

RonnyØ

Noen visket meg i øret at Model X nå er typegodkjent med 2200kg hengervekt på 22" felger?

eha

Sitat fra: RonnyØ på fredag 19. august 2016, klokken 20:48
Noen visket meg i øret at Model X nå er typegodkjent med 2200kg hengervekt på 22" felger?

Var en i den norske Model X-facebookgruppa som hadde fått beskjed om at han skulle få typegodkjent sin X med 22" for 2200 kg henger, ja.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Vaagen

Ser nå at utstyrskroken er borte fra den norske konfiguratoren etter P100D oppdateringen, men man kan fortsatt velge utstyrskrok i USA konfiguratoren?
Valgte selv å bestille utstyrskrok da jeg ikke bestilte luftfjæring. Hva får jeg mon tro?
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

Øggen

2 muligheter:

1: Du får ingenting.

2: Du får hengerfeste.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Nasatech

Sitat fra: eha på fredag 19. august 2016, klokken 23:03
Sitat fra: RonnyØ på fredag 19. august 2016, klokken 20:48
Noen visket meg i øret at Model X nå er typegodkjent med 2200kg hengervekt på 22" felger?

Var en i den norske Model X-facebookgruppa som hadde fått beskjed om at han skulle få typegodkjent sin X med 22" for 2200 kg henger, ja.

Det var meg :)

Jeg skulle få "nye dekaler" (klistremerker på bilen) som skulle være typegodkjenningen fra USA. De skal komme i morgen. Foreløpig godkjent for 1587 med og 750 uten brems.

Vaagen

Sitat fra: Øggen på torsdag 25. august 2016, klokken 15:35
2 muligheter:

1: Du får ingenting.

2: Du får hengerfeste.

Elsker overraskelser, men ikke av denne typen.
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

tut

I følge selger Tesla Trondheim vil både 20" og 22" får samme hengervekt på 1500 kg slik at det blir likt. Høres ikke helt bra ut...

hoffa

Sitat fra: tut på torsdag 25. august 2016, klokken 16:38
I følge selger Tesla Trondheim vil både 20" og 22" får samme hengervekt på 1500 kg slik at det blir likt. Høres ikke helt bra ut...

WHAT :o
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

eha

Last ned appen Bil og henger.

Finn noen registreringsnumre her:
http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Tesla%20Motors%20Model%20X&mnd=%&year=%&sort=8

Sjekk hva som er blitt registrert til nå.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Nasatech

Du kan trykke på Regnr. på bilene på websiden min. De peker til vegvesenet sine sider om bilen :)

TpGn

Fikk nye dekaler/klistermerker i kveld. En svært trivelig kar fra Tesla som kom innom og satte dem på, de tok tydeligvis en runde i nærområdet. Regner med at alle får dette enten i posten eller neste gang man er innom Tesla. Total vogntogvekt økt med 681 kg. Jeg har 22", og venter spent på info fra Tesla ang. hva dette har å si for hengervekten på vår bil og ev. hva jeg må foreta meg i forhold til nytt vognkort. Det hadde vært gull å kunne dra like mye på 22" som på 20", men min forventning til saken var vel at vi fikk lov til å dra like mye ved å bytte felger og at dette eventuelt måtte korrigeres hos biltilsynet. Gleder meg til å høre hva det ender opp med.

Glimrende service fra Tesla så langt i alle fall, ser ut som om de har folk som jobber med saken.  :)
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

Go-carter

Noen som kan tenke seg noen spesiell grunn til at de ikke har valgt å gå for et elektrisk utfellbart hengerfeste? Skuffet meg litt å se samme løsning som de fleste middelklassebiler hadde på slutten av 90-tallet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Nasatech

Sitat fra: Go-carter på onsdag 31. august 2016, klokken 21:59
Noen som kan tenke seg noen spesiell grunn til at de ikke har valgt å gå for et elektrisk utfellbart hengerfeste? Skuffet meg litt å se samme løsning som de fleste middelklassebiler hadde på slutten av 90-tallet.

Enig her! Dette er en dårlig løsning. Også "pakken" den kom i. Lå bare løst i en plastpose :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA