Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Gallerian Strømstad.

Startet av Adrian Stachnik, torsdag 21. juli 2016, klokken 01:47

« forrige - neste »

turfsurf

#45
@ellemelle: Det er da en merkelig vinkling. Hvorfor skal man bry seg med folk som ikke bryr andre. Jeg lever veldig mye etter prinsippet "live and let live", men jeg hater folk som lever etter "meg først" prinsippet. De som alltid skal snike i køa, ligge først i venstrefila på motorveien osv. Eller som her, okkupere to ladeplasser unødvendig. De som ikke tåler å møte seg selv i døra.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ellemelle

Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. mai 2017, klokken 11:48
Ah, Vattenfall ja. Prøvde å bruke den på Nordby når den var ganske ny men da måtte man ha en app som kun var tilgjengelig på svensk app-store. Ga opp hele prosjektet ;)
Hvis du har iOS, så finnes den i norsk app-store. Appen heter "inCharge", og jeg har brukt den flere ganger på Nordby.

Ellemelle

@TurfSurf: Ja, og jeg snakker om de i motsatt ende. De som jobber med pre-crime i ladepolitiet. De som advarer deg mot å gjøre noe galt før du i det  hele tatt har startet å lade.

I mitt tilfelle var snakk om tilnærmet kjefting, slik at barna i etterkant spurte "hva har du gjort??"

Håkon77

Problemet til senteret er at ladepunktene står for nærme inngangen. Hvis jeg bare skal til Nordby gidder jeg ikke oppta en ladeplass når jeg fint kommer meg hjem igjen uten. Ikke får jeg særlig mye strøm av stikkontakt-lading heller. Kan ikke tenke meg at en time på den vil utgjøre mye på en Tesla heller? Ellers har jeg bare hatt en litt uheldig opplevelse med en annen elbileier og det var da en Tesla fyr i dress som hadde tatt to plasser. Måtte gi opp diskusjonen og konkluderte med at det kan være en sammenheng mellom størrelsen på egoet og størrelsen på bil.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

jkirkebo

Sitat fra: Ellemelle på søndag 21. mai 2017, klokken 11:56
Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. mai 2017, klokken 11:48
Ah, Vattenfall ja. Prøvde å bruke den på Nordby når den var ganske ny men da måtte man ha en app som kun var tilgjengelig på svensk app-store. Ga opp hele prosjektet ;)
Hvis du har iOS, så finnes den i norsk app-store. Appen heter "inCharge", og jeg har brukt den flere ganger på Nordby.

Ja, nå er den tilgjengelig men den var ikke det i starten når laderen kom. Men nå gidder jeg ikke å styre med det, siden Fortum som sagt har satt opp to hurtigladere på Nordby. Enklere å bare bruke RFID-brikken på nøkkelknippet fremfor å styre med apper.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Håkon77 på søndag 21. mai 2017, klokken 13:39
Problemet til senteret er at ladepunktene står for nærme inngangen. Hvis jeg bare skal til Nordby gidder jeg ikke oppta en ladeplass når jeg fint kommer meg hjem igjen uten. Ikke får jeg særlig mye strøm av stikkontakt-lading heller. Kan ikke tenke meg at en time på den vil utgjøre mye på en Tesla heller?

For oss med Tesla er det heldigvis diverse røde 400V kontakter rundt omkring vi kan benytte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

spirrevipp

Sitat fra: turfsurf på lørdag 20. mai 2017, klokken 15:44
Ellers var det utrolig mange Teslaer som stod det og ladet fra schuko, selv om det var både røde og blå industrikontrakter i tillegg til type 2 der. Trenger litt opplæring :)

Har vært på Gallerian en gang, og da dro jeg fornøyd fram det blå adapteret... som selvsagt ikke passet.
Var såpass naiv at jeg trodde det blå adapteret skulle passe i blå industrikontakt...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

turfsurf

Er vel 16A både enfas og trefas der, så trenger en overgang. Og da er det faktisk greiere med overgang til rødt adapter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: spirrevipp på søndag 21. mai 2017, klokken 18:05
Sitat fra: turfsurf på lørdag 20. mai 2017, klokken 15:44
Ellers var det utrolig mange Teslaer som stod det og ladet fra schuko, selv om det var både røde og blå industrikontrakter i tillegg til type 2 der. Trenger litt opplæring :)

Har vært på Gallerian en gang, og da dro jeg fornøyd fram det blå adapteret... som selvsagt ikke passet.
Var såpass naiv at jeg trodde det blå adapteret skulle passe i blå industrikontakt...

Det finnes 6 forskjellige blå industrikontakter:

16A 1-fase og 3-fase
32A 1-fase og 3-fase
63A 3-fase
125A 3-fase

Ingen av disse passer om hverandre. Tesla sitt er 32A 1-fase, de fleste du finner offentlig er 16A 1-fase.

Jeg selger adapter som passer til denne: http://www.ladespesialisten.no/index.php/adaptere-til-tesla/8-adapter-tesla/1-16a1r
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 20. mai 2017, klokken 15:44
Ellers var det utrolig mange Teslaer som stod det og ladet fra schuko, selv om det var både røde og blå industrikontrakter i tillegg til type 2 der. Trenger litt opplæring :)

Det blå Tesla-adapteret passer ikke der og det røde er ekstrautstyr (dessverre).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

keepitsimple

Nå vet jeg ikke om det er 32A rødt som er der men du kan spørre om rød adapter (16A rød) istedenfor blå når du tar levering av bilen. (Jeg gjorde det)
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA