Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Gallerian Strømstad.

Startet av Adrian Stachnik, torsdag 21. juli 2016, klokken 01:47

« forrige - neste »

HPSE


Men er det ingen hurtigladere i strømstad? Ifølge Clever appen skal det være en ved Circle K. Eg fant ingen når eg var der for noen dager siden.. Måtte da kjøre tilbake til Norby for å lade.. (skulle videre til Ullared neste dag)

Prøvde neste dag på Tanum kjøpesenter, men ingen av de 3 funka.. Hadde også litt problem med Clever laderen ved Rasta Tanum, men gikk til slutt.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

AmocoCadiz

Sitat fra: HPSE på fredag 19. mai 2017, klokken 21:51

Men er det ingen hurtigladere i strømstad? Ifølge Clever appen skal det være en ved Circle K. Eg fant ingen når eg var der for noen dager siden.. Måtte da kjøre tilbake til Norby for å lade.. (skulle videre til Ullared neste dag)

Prøvde neste dag på Tanum kjøpesenter, men ingen av de 3 funka.. Hadde også litt problem med Clever laderen ved Rasta Tanum, men gikk til slutt.
Vet ikke om flere hurtigladere enn Clever i Strømstad.
Merkelig at det fortsatt skal være så vansklig med hurtiglading  på E6 nedover, vi er jo kommet langt ut i 2017 og strekningen er en av de mest trafikerte veiene.

Ser heldigvis på Fortumkartet at Tanumshede laderne er friskmeldt idag.

HPSE

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 20. mai 2017, klokken 02:07
Sitat fra: HPSE på fredag 19. mai 2017, klokken 21:51

Men er det ingen hurtigladere i strømstad? Ifølge Clever appen skal det være en ved Circle K. Eg fant ingen når eg var der for noen dager siden.. Måtte da kjøre tilbake til Norby for å lade.. (skulle videre til Ullared neste dag)

Prøvde neste dag på Tanum kjøpesenter, men ingen av de 3 funka.. Hadde også litt problem med Clever laderen ved Rasta Tanum, men gikk til slutt.
Vet ikke om flere hurtigladere enn Clever i Strømstad.
Merkelig at det fortsatt skal være så vansklig med hurtiglading  på E6 nedover, vi er jo kommet langt ut i 2017 og strekningen er en av de mest trafikerte veiene.

Ser heldigvis på Fortumkartet at Tanumshede laderne er friskmeldt idag.

Så det er en hurtiglader (Clever) i Strømstad altså? Hvor er den? Leita rundt Circle K, men fant ikke den.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Orbit

#33
Det er ikke lader på stasjonen i selve Strømstad, men på den som ligger ved E6 litt syd for byen.

Edit: Klikker du på bildet øverst i firmainformasjonen på Google maps, så ser du faktisk laderen til høyre i bildet, ved foten av den ene flaggstangen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

turfsurf

#34
Hadde en interessant opplevelse på Gallerian i dag. Vi kom med i3en og skulle lade, da var alle utenom den øverste 32A plassen opptatt. Men der stod en Model X delvis innpå begge plassene, og ladet fra den øverste boksen, ikke den som hørte til hans parkering. Heldigvis er i3en relativt smal, og ladeluken er på motsatt side av Tesla, så kabelen nådde bort til Teslaens egentlige ladeboks.

Men i det vi skulle gå kom eieren av Xen. Jeg spurte da om han var ferdig å lade, for da å kunne rydde opp i kablene. Fikk da ett surt nei, selv om batteristatusen hans var godt over 90%. Greit nok, spurte da om vi bare kunne bytte ladebokser, så han slipper at ladekabelen min ligger inntil bilen hans. Men nok en gang, det gadd han ikke. Hva er det med folk, går det ikke an å være litt hyggelige? Greit nok at han kanskje ladet sånn og parkerte sånn pga en annen som stod der når han kom, men når han var tilbake hadde han alle muligheter til å ordne det, i stedet for å køle det til videre.

Mister litt troen på elbilsamfunnet ved sånne hendelser.

Ellers var det utrolig mange Teslaer som stod det og ladet fra schuko, selv om det var både røde og blå industrikontrakter i tillegg til type 2 der. Trenger litt opplæring :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

AmocoCadiz

Sitat fra: turfsurf på lørdag 20. mai 2017, klokken 15:44
Hadde en interessant opplevelse på Gallerian i dag. Vi kom med i3en og skulle lade, da var alle utenom den øverste 32A plassen opptatt. Men der stod en Model X delvis innpå begge plassene, og ladet fra den øverste boksen, ikke den som hørte til hans parkering. Heldigvis er i3en relativt smal, og ladeluken er på motsatt side av Tesla, så kabelen nådde bort til Teslaens egentlige ladeboks.

Men i det vi skulle gå kom eieren av Xen. Jeg spurte da om han var ferdig å lade, for da å kunne rydde opp i kablene. Fikk da ett surt nei, selv om batteristatusen hans var godt over 90%. Greit nok, spurte da om vi bare kunne bytte ladebokser, så han slipper at ladekabelen min ligger inntil bilen hans. Men nok en gang, det gadd han ikke. Hva er det med folk, går det ikke an å være litt hyggelige? Greit nok at han kanskje ladet sånn og parkerte sånn pga en annen som stod der når han kom, men når han var tilbake hadde han alle muligheter til å ordne det, i stedet for å køle det til videre.

Mister litt troen på elbilsamfunnet ved sånne hendelser.

Ellers var det utrolig mange Teslaer som stod det og ladet fra schuko, selv om det var både røde og blå industrikontrakter i tillegg til type 2 der. Trenger litt opplæring :)
Ikke så hyggelig opplevelse og unødvendlig, hvis det kun kostet halvt minutt å parkere bedre for begges ladesituasjon.

Men har merket denne utviklingen tydelig,
entusiastene er blitt i mindretall og elbilen er nådd massemarkedet. Mange fossileiere som nå skaffet elbil i tillegg, da sitter gamle holdninger.
Hvor mange fossilbilister går ut og flytter bilen ved pumpa, mens de spiser enda en Drivers Dog med ekstra alt i ro og mak?

Gallerian har prøvd litt voksenopplæring også med ganske store tydelige plakater om ladefart på de ulike ladeplassene, noe de fleste som har brillegodkjent førerkort-syn burde klare å se.

turfsurf

Ja, spørsmålet jeg fikk var om jeg var parkeringsvakt. Får håpe det var en med en dårlig dag.

Ellers skal Gallerian ha skryt for lademulighetene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ellemelle

Ladepolitiet kan også være plagsomt.

Mens jeg koblet opp Teslaen til Chademoladeren, kom Leaf-fyren fra nabo-laderen bort til meg å sa "Husk at du ikke bare kan stå her i flere timer å ta opp denne plassen".

Øyvind.h

Han har vel vært borti en Tesla-eier som ikke har forholdt seg til tidsbegrensninger ettersom S/X'en fint kan bruke 2-3 timer på CHAdeMO fra tom til full.

Har dessverre vært noen tilfeller av misbruk på Nordby bl.a. der tidsbegrensningen ikke overholdes.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 21. mai 2017, klokken 00:18
Han har vel vært borti en Tesla-eier som ikke har forholdt seg til tidsbegrensninger ettersom S/X'en fint kan bruke 2-3 timer på CHAdeMO fra tom til full.

Har dessverre vært noen tilfeller av misbruk på Nordby bl.a. der tidsbegrensningen ikke overholdes.

Er det tidsbegrensning på Nordby? Jeg har aldri sett dette på noen av Fortums andre hurtigladere, den i Dokka står jeg typisk 80 minutter på når jeg lader der. Er det tidsbegrensning så burde jo laderen stoppe automatisk etter den tiden...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AmocoCadiz

Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. mai 2017, klokken 00:48
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 21. mai 2017, klokken 00:18
Han har vel vært borti en Tesla-eier som ikke har forholdt seg til tidsbegrensninger ettersom S/X'en fint kan bruke 2-3 timer på CHAdeMO fra tom til full.

Har dessverre vært noen tilfeller av misbruk på Nordby bl.a. der tidsbegrensningen ikke overholdes.

Er det tidsbegrensning på Nordby? Jeg har aldri sett dette på noen av Fortums andre hurtigladere, den i Dokka står jeg typisk 80 minutter på når jeg lader der. Er det tidsbegrensning så burde jo laderen stoppe automatisk etter den tiden...
Vattenfall sine 2 hurtigladere er skiltet med Kun for ladende elbil i maks 30 min. Men dette er vanlige ABB ladere så de kan nok lade lenger for de som har elbil uten hurtigladebegrensning i ladeprosent.

Ellemelle

#41
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 21. mai 2017, klokken 00:18
Han har vel vært borti en Tesla-eier som ikke har forholdt seg til tidsbegrensninger ettersom S/X'en fint kan bruke 2-3 timer på CHAdeMO fra tom til full.

Har dessverre vært noen tilfeller av misbruk på Nordby bl.a. der tidsbegrensningen ikke overholdes.
Ja, og så? Det finnes butikktyver også, ville det ha vært greit at en fremmed person (som ikke jobber på Rema) kommer bort til deg når du går inn døren, og minner deg på at det forbudt å naske i butikken?

turfsurf

Ja, det er helt greit. Det handler om samfunnsansvar. Faktisk ønsker jeg ett samfunn hvor folk bryr seg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ellemelle

Sitat fra: turfsurf på søndag 21. mai 2017, klokken 10:34
Ja, det er helt greit. Det handler om samfunnsansvar. Faktisk ønsker jeg ett samfunn hvor folk bryr seg.
Ok. Med den holdningen begynner jeg å ane at det kanskje var en annen side av den saken du opplevde på Gallerian.
Ser for meg deg legge hånden din på skulderen min på Rema for å fortelle meg at jeg ikke skal stjele. Ditt samfunnsansvar.

PS! Og vi snakker selvsagt om å si ifra til noen som *ikke* stjeler.

jkirkebo

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 21. mai 2017, klokken 01:22
Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. mai 2017, klokken 00:48
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 21. mai 2017, klokken 00:18
Han har vel vært borti en Tesla-eier som ikke har forholdt seg til tidsbegrensninger ettersom S/X'en fint kan bruke 2-3 timer på CHAdeMO fra tom til full.

Har dessverre vært noen tilfeller av misbruk på Nordby bl.a. der tidsbegrensningen ikke overholdes.

Er det tidsbegrensning på Nordby? Jeg har aldri sett dette på noen av Fortums andre hurtigladere, den i Dokka står jeg typisk 80 minutter på når jeg lader der. Er det tidsbegrensning så burde jo laderen stoppe automatisk etter den tiden...
Vattenfall sine 2 hurtigladere er skiltet med Kun for ladende elbil i maks 30 min. Men dette er vanlige ABB ladere så de kan nok lade lenger for de som har elbil uten hurtigladebegrensning i ladeprosent.

Ah, Vattenfall ja. Prøvde å bruke den på Nordby når den var ganske ny men da måtte man ha en app som kun var tilgjengelig på svensk app-store. Ga opp hele prosjektet ;)

Nå har Fortum satt opp hurtigladere utenfor McD så da ser jeg ikke noe poeng i å styre med den Vattenfall-greia igjen, og på Fortum sine er det så vidt jeg vet ingen tidsbegrensning. Har ihvertfall aldri sett det noe sted i Norge...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA