Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Drømmen om El-Bil

Startet av Catalyzator, mandag 04. oktober 2010, klokken 16:00

« forrige - neste »

Catalyzator

Kanske litt tidlig å legge inn en presentasjon men en drøm er jo også en vei dithen.

Kvinnfolk, født i havgapet 1963 og hensatt som ubrukelig langt inni huttiheitaskauen i Rygge pga uførhet. Jeg slutta å etterleve kronologiske sosialpåvirkninger sånn ca i tjueårsalderen og har på sett å vis mistet kontakten med de fleste ettersom årene i sosial utstøtthet har ruslet ubemerket avgårde i sitt eget tempo. Jeg har vært ihuga Amcar-entusiast siden før jeg begynte å kjøre moped og efter noen år via lett og tyngre motorsykkel så ble jeg også bilfører og min første bil var en gammel skranglehaug av en amerikansk pickup. Etter hvert som årene har gått så har har jeg slitt ut ett knippe amerikanske gammelbiler som har vært missbrukt som helårsfremkomstmiddel men nå har "fornuften" begynt å overta og nå er drømmen om en el-bil det som står i høysetet. Desverre så har jeg blitt en smule ufør og selv om jeg greier meg "relativt" godt hjemme/innendørs så er jeg blitt avhengig av elektrisk rullestol hvis jeg skal "gå noen meter" og dette gjør at el-bil-drømmen desverre ennå ikke er oppfyllt. Jeg ønsker ikke å støtte fossilbilproduksjonen ved å kjøpe en såkallt konvertert biltype og venter tolmodig på at det skal komme på markedet en egnet rendyrket el-bil som også har en overkommelig pris. For tiden er jeg faktisk helt uten egen bil og "overlever" transportmessig på TT-kort (drosje betalt av kommunen (takk for at det er så mange gode skatteytere i dette landet) med svært begrenset antall turer pr år) og litt låning av bil ved krise og har således ikke så lett for å komme meg utenfor hjemmets dører i tide og utide... Håpet er lysegrønt og en vakker dag blir det nok El-bil her i skogen også :D

" I nødens stund spiser fanden fluer " heter det jo og jeg vurderer nå å sponse meg selv med et krisefremkomstmiddel inntill videre og valget vil nok isåfall falle på "leketøysvarianten" av el-bilene og da står selvfølgelig TAZZARI'en høyt på ønskelista, knallrød sådan !  :D Tippelappen leveres for fem uker i slengen  :o
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

elektrolux

Du skulle slått til på Peugeot Partneren som i sommer ble avetert i Belgia eller Holland.

Den med rullestolheis. Ombygget til Litium kunne du kjørt den 250+ km med rullestolen baki, og for en totalkost på ca 250000 NOK.

Tror jeg har link til eier, og er dette interresant, kan jeg forsøke å finne bilen til deg.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

Du trenger kanskje ikke heis? 
Men en Peugeot Partner (ev Berlingo) med god innvendig plass, gode seter, topp fransk kjørekomfort og god sittehøyde er et godt forslag.

Dette er de mest driftssikre av alle elbilene som har blitt solgt i Norge.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Catalyzator

#3
Hei Electrolux'n :D og Baltor  :D  
Jeg vil nok foretrekke å kjøpe en ny bil med garanti og slikt her i landet.
Ombyggede biler er nok mer interresant for de som kan fikse litt selv og har tilgang på verksteder osv.
Bilen trenger ikke heis, vanlig oppkjøringsrampe er det som fungerer greit tror jeg og sånt utstyr får en jo også montert som elektrisk slik at en kan greie å bruke det uten å måtte ansette assistent som hjelper. Uansett så må en jo både se og prøve en bil før en vurderer å kjøpe og da er utlandet/importering håpløst hehehe selv det å få sett biler hos forhandlere langt unna innenlands er håpløst når en har begrenset TT-kort å frakte seg selv med så jeg må nok vente tolmodig til det kommer noe hos forhandlere her i Norge og aller helst i nærheten her i Østfold. Foreløpig er det jo denne Fiat Fiorino varebilen hos MovingCity som kanske kunne fungere men den er veldig dyr (415000) og jeg har hverken sett den "live" eller funnet noen her i nærheten som kan vise frem en slik ennå.  

Det hadde nok vært lettere om jeg hadde fått stønad til egen bil via NAV men jeg har fått avslag i flere år på søknader så jeg må betale alt selv og da blir prisen igrunn veldig avgjørende pluss at bilen må jo også vare i mange år.
 Time will show :D
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Catalyzator

Idag sto jeg parkert ved siden av en knallrød fin TH!NK bak rådhuset i Oslo   ::)   
Jeg følte meg nesten som en av gjengen liksom... selvom jeg kjørte Suzuki Jimny Bensin  :o   
Det var artig å se at det var masse fine små el-biler der inne som sto å nøt regnvaskeværet   ;D
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Catalyzator

Mye vann har rent i havet siden jeg startet denne tråden i 2010   :o   
og kroppen er ikke lenger like avhengig av hjelpemidler ,
alternativt at jeg har avfunnet meg med å ikke kunne bevege meg så mye pga manglende sådanne . . .

Vel... Er fremdeles BenzinBilKjører (bitteliten Suzuki Jimny) og har modifisert elbildrømmen til Mercedes B-Klasse Electric Drive.
På grunn av ufremkommelig bostedsvei vinterstid er jeg allikevel i tvil om jeg vil trives uten 4x4 og avventer derfor det hele en (liten) stund til . . .
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

El-bjørg

Har du prøvd Kia Soul EV?  Vi hentet vår i begynnelsen av desember etter å ha prøvekjørt 4 ulike elbiler.  Dette var den vi likte suverent best!  :) 
2016 Kia Soul EV Exclusive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA