Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Null kraft fra motorn - Kewet Citi-Jet 5

Startet av Patriq Backlund, søndag 03. oktober 2010, klokken 12:59

« forrige - neste »

mohpet

Ja, eller så er motorstyringen stilt som om det er regenerering. Har du ikke Sepex motor kan regenerering funksjonen skrus av hos ElbilNorge, via handterminal som de bruker der mener jeg.

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Baltor

Sitat fra: Patriq Backlund på lørdag 09. oktober 2010, klokken 22:24
I tråden du lenker til skriver Arne Magnus at Eljet og Citi-Jet ikke kom med regenerering. Da må det jo være en annen grunn til at gassen kobles ut på min bil når bremsekontakten er koblet til på min bil?
Er ikke dette er del av sikkerhetstenkningen for at man ikke skal skade motor/styring?
Du kan heller ikke starte den eller skifte mellom F/R hvis den triller.
Håndbrekket har godt av å bli brukt, bruk det til bakkestart.
Det som skaper problemer er at det er et lite delay fra man slipper bremsen til motorten drar.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Patriq Backlund

Sitat fra: Baltor på søndag 10. oktober 2010, klokken 09:55
Er ikke dette er del av sikkerhetstenkningen for at man ikke skal skade motor/styring?

Jo, det høres jo fornuftig ut.
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

mohpet

Mulig at det er fornuftig med en slik sikkerhet, men det er ikke slik disse femmerne er, medmindre det skjedde noe her rett før Buddyen kom. Etter at jeg fikk skiftet motorstyring i 08 pga feil på denne var det mye friksjon i motor idet jeg rygget, noe jeg ikke var vant med. Bilen min triller helt fritt begge veier. Jeg snakket med Stig om dette, og stakk opp på Økern for sjekk. Han slo av ett eller annet med terminalen sin, og sjekket deretter ved å holde brems inne samtidig som han ga gass. Bilen rørte da på seg, og han sa at det skal den gjøre, mens Buddyene gjør ikke det, nettopp pga regenerering. Da jeg spurte om jeg kunne få regenerering var svaret at jeg ikke hadde motoren som skulle til, da det var annen type motor som ble satt i Buddy. Jeg vet ikke med sikkerhet om bilen min ikke gikk forover med brems inne før justeringen han foretok seg, men jeg antar det og antar også at han slo av regenerering funksjonen i motorstyringen. Det løste uansett mitt problem, bilen trillet helt fritt uten motstand av noe slag begge veier etter justeringen, som tok 3 minutter :)

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Wired

Sitat fra: mohpet på lørdag 09. oktober 2010, klokken 21:40
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=689.0

Regenerering krever Sepex motor. Har også lest at noen Kewet fra 03 ble levert med Sepex fra Thriege, men at disse fikk problemer senere. I utg pkt har ikke Kewet 5 Sepex, denne kom med Buddy. Jeg har motorstyringen som står i Buddy, men ikke Sepex motor. Regenerering er derfor ikke aktivert hos meg. Mener at håndterminalen som ElbilNorge plugger i bak ved laderen kan gjøre justeringer knyttet til bl.a. dette.

P

Det er riktig at det kreves en seriell = Sepex motor for dette, men det har vært i alle kewet'er som har blitt laget i Norge, noe av grunnen til at det ikke sitter separat shunt controller i bla. din bil.

Patriq Backlund

Sitat fra: mohpet på søndag 10. oktober 2010, klokken 10:17
Mulig at det er fornuftig med en slik sikkerhet, men det er ikke slik disse femmerne er, medmindre det skjedde noe her rett før Buddyen kom.

Jeg skal nyansere meg litt. Jeg er ikke kvalifisert til å uttale meg om selve funsjonen er fornuftig eller ikke. Men hva jeg mente var at det i sammenhangen hørtes ut som en fornuftig forklaring på hvorfor bremsekontakten kuttet gassen hvis det ikke var pga regenerering.
:D
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

mohpet

Sitat fra: Wired på søndag 10. oktober 2010, klokken 14:18
Sitat fra: mohpet på lørdag 09. oktober 2010, klokken 21:40
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=689.0

Regenerering krever Sepex motor. Har også lest at noen Kewet fra 03 ble levert med Sepex fra Thriege, men at disse fikk problemer senere. I utg pkt har ikke Kewet 5 Sepex, denne kom med Buddy. Jeg har motorstyringen som står i Buddy, men ikke Sepex motor. Regenerering er derfor ikke aktivert hos meg. Mener at håndterminalen som ElbilNorge plugger i bak ved laderen kan gjøre justeringer knyttet til bl.a. dette.

P

Det er riktig at det kreves en seriell = Sepex motor for dette, men det har vært i alle kewet'er som har blitt laget i Norge, noe av grunnen til at det ikke sitter separat shunt controller i bla. din bil.

Ok, da er jeg mer usikker. Min bil er fra 03 så den er vel satt sammen her, ja.

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

mohpet

#37
Sitat fra: Wired på søndag 10. oktober 2010, klokken 14:18
Sitat fra: mohpet på lørdag 09. oktober 2010, klokken 21:40
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=689.0

Regenerering krever Sepex motor. Har også lest at noen Kewet fra 03 ble levert med Sepex fra Thriege, men at disse fikk problemer senere. I utg pkt har ikke Kewet 5 Sepex, denne kom med Buddy. Jeg har motorstyringen som står i Buddy, men ikke Sepex motor. Regenerering er derfor ikke aktivert hos meg. Mener at håndterminalen som ElbilNorge plugger i bak ved laderen kan gjøre justeringer knyttet til bl.a. dette.

P

Det er riktig at det kreves en seriell = Sepex motor for dette, men det har vært i alle kewet'er som har blitt laget i Norge, noe av grunnen til at det ikke sitter separat shunt controller i bla. din bil.

Her er bilde av motor på min bil, er dette SepEx?
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Wired

Man kan ikke se fra denne vinkelen om det en en compound eller sepex motor, men siden jeg ser en comex girkasse så vet jeg at det er fra en senere utgave med Sepex  ;)

mohpet

Hva er forskjellen på denne girkassen mot tidligere? Er dette samme girkasse som brukes i Buddy?

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Den gamle girkassen, hvis det er den samme som jeg har, bråker iallefall noe innigranskauen  ::)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA