Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Null kraft fra motorn - Kewet Citi-Jet 5

Startet av Patriq Backlund, søndag 03. oktober 2010, klokken 12:59

« forrige - neste »

Rav4_EV

Er dette en slik gammel bil med feil på shuntkontrolleren? Da får du meget begrenset startmoment dersom denne ikke virker.

AM
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

mohpet

Godt poeng. Min er fra 2003 og har oppgradert shunt, mener å huske at bilen i dette innlegget er en 04 modell. Om alle de få bilene som ble satt sammen like før Buddy kom i 05 har oppgradert shunt vet jeg ikke.

Peter
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Patriq Backlund

Jeg snakket med Pure Mobility om dette når jeg hentet bilen etter å fått montert nye batterier.
Og det er slik, at når man trår på bremsen så kobles "gassen" ut. Så det er helt riktig at man må bruke håndbrekket hvis man skal f.eks parkere i skråning.
Og, at bilen trillet baklengs når jeg prøvde å få den litt forover på hengeren når jeg hentet den var selvfølgelig for det at jeg ikke ville slippe bremsen før bilen begynt å trekke fremover.....
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

mohpet

For Buddy: Enig. For Kewet 5: Uenig, denne har ikke regenerering via bremser. Forsøk på flat mark idet bilen står stille å holde inne bremsen med venstre fot, samtidig gir du gass et lite øyeblikk. Skjer det ingenting? Kan jo være at din bil er bygget om, men det høres rart ut.

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Yeyeye

Men kan ikke pådraget bli kuttet selv om den ikke har regen på bremsen da?
Er jo selvsagt unødig å kjøre rundt med bremsen på under pådrag sånn rent vanlig da men...
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

mohpet

Selvsagt kan den det, men det er ikke slik disse Kewet 5 er. Holder man bremsen inne og trykker på gassen samtidig skjer det definitivt noe med hekken.

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Patriq Backlund

Nå har jeg prøvet......
nå er dere spent.......
;)

hvis jeg holder inne bremsen så skjer ikke noe som helst når jeg samtidlig trår på gassen.

Akkurat som ham på Pure Mobility forklarte.

Hvordan fungerer regen på de som har? Er den altid virksom så snart man slipper gassen, eller må man trå litt på bremsen og ?
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

mohpet

Det er bremsekontakten på Buddy som setter igang regenerering. Mulig din bil er enten bygget om eller har en utvikling som nærmet seg Buddy, som kom i 05.

Mulig Arne Magnus kan hjelpe oss her?
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Wired

Dette er avhengig av hvilken motorstyring som sitter i bilen og som Mohpet sier: mulig at det har blitt bygget om tidligere.

Patriq Backlund

Ok, så hvis den er der så bør man bare trå så pass at bremsekontakten får kontakt, men uten at bremsene faktisk begynner å ta? (hvis man vil få regenerering)
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

mohpet

Ja, jeg har ikke erfaring med regenerering i Buddy men jeg tror du vil merke om bilen din faktisk har dette. Jeg har samme motorstyring som står i Buddy men motoren er jo da ikke den i Buddy og det vil vel være avgjørende her.

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Wired

Det er ikke motoren som avgjør regenereringen men motorstyringen i dette tilfellet.
Hvis man tråkker på bremsepedalen og lytter så vil man høre ett svakt "klikk" rett bak fører stolen.
hører man dette så et den "rigget" med regenerering.

Patriq Backlund

Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

mohpet

#28
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=689.0

Regenerering krever Sepex motor. Har også lest at noen Kewet fra 03 ble levert med Sepex fra Thriege, men at disse fikk problemer senere. I utg pkt har ikke Kewet 5 Sepex, denne kom med Buddy. Jeg har motorstyringen som står i Buddy, men ikke Sepex motor. Regenerering er derfor ikke aktivert hos meg. Mener at håndterminalen som ElbilNorge plugger i bak ved laderen kan gjøre justeringer knyttet til bl.a. dette.

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Patriq Backlund

I tråden du lenker til skriver Arne Magnus at Eljet og Citi-Jet ikke kom med regenerering. Da må det jo være en annen grunn til at gassen kobles ut på min bil når bremsekontakten er koblet til på min bil?
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA