Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Revers borte - problem med rele

Startet av Go-carter, mandag 04. oktober 2010, klokken 22:04

« forrige - neste »

Go-carter

Hei,

Reversen min har vært borte en stund. Går helt greit uten, men nå begynner det å bli litt irriterende... ::) Reversbryteren lyser, og ryggelysene lyser, så feilen ligger i releet. Sjekka det i dag, og det som jeg går ut ifra er magneten som aktiverer revers, hadde relativt mye korrosjon på + og - kablene.(litt dårlig plassering av han som bygde den om) Men det som jeg oppdaget, er at det var en motstand loddet på, mellom + og - på begge inngangene på releet. På rygge-inngangen, hadde den ene lederen på motstanden korrodert av. Kan det være dette som er årsaken? Noen måte å teste dette på? Har ikke sjekket om strømmen kommer frem til releet, skal dra frem multimeteret i morgen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA